-
UKŁAD NAPĘDOWY I SILNIK
Nowy S-CROSS jest napędzany silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki takim rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), silnik pozwala na dynamiczną, a do tego oszczędna jazdę.
Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy. Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd charakteryzuje się żywiołowym i płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
System napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system ALLGRIP dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.
-
ZAAWANSOWANE SYSTEMY NA POKŁADZIE
Nowy S-CROSS jest wyposażony w stację multimedialną z 9-calowym ekranem dotykowym, rozpoznawaniem poleceń głosowych, zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz technologią łączności Apple CarPlay i Android Auto. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360 stopni.
Suzuki Safety Support
Nowy S-CROSS jest wyposażony w system Suzuki Safety Support wykorzystujący kamery i czujniki, aby pomóc kierowcy w bezpiecznym prowadzeniu auta.
- Dual Sensor Brake Support (DSBS) Podczas jazdy system DSBS wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.
- Tempomat adaptacyjny ACC z funkcją Stop & Go Adaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop & Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop & Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.
- Kamery 360 stopni Widok 360 stopni zapewnia kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Cztery kamery (przednia, tylna i po obu bokach) tworzą różne widoki na 9-calowym wyświetlaczu w kabinie, w tym widok 3D przydatny przy ruszaniu lub widok z lotu ptaka ułatwiający parkowanie.
Inne systemy wsparcia kierowcy w nowym Suzuki S-CROSS:
- LDW (Lane Departure Warning - ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu)
- LDP (Lane Departure Prevention - przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu)
- Weaving alert (ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy)
- TSR (Traffic Sign Recognition - rozpoznawanie znaków drogowych)
- BSM (Blind Spot Monitor - monitorowanie martwych pól widoczności)
- HHC (Hill Hold Control - wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
- RCTA (Rear Cross Traffic Alert - ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu)
-
NOWE SUZUKI SX4 S-CROSS - CENA W POLSCE
Nowe Suzuki SX4 Scross 2022 dostępny jest od 97 500 PLN za wersję Comfort z napędem 2WD i 6-biegową skrzynią manualną. Model w najbogatszej specyfikacji Elegance Sun z napędem 4WD i 6-biegową skrzynią automatyczną kosztuje 136 500 PLN.
Nowy S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT |
Cena katalogowa |
1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort |
97 500,00 zł |
1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Premium |
102 500,00 zł |
1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Elegance |
114 500,00 zł |
Nowy S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 2WD 6AT |
|
1.4 BOOSTERJET 2WD 6AT Premium |
110 500,00 zł |
1.4 BOOSTERJET 2WD 6AT Elegance |
122 500,00 zł |
Nowy S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT |
|
1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT Premium |
111 500,00 zł |
1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT Elegance |
123 500,00 zł |
Nowy S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT |
|
1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT Premium |
119 500,00 zł |
1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT Elegance Sun |
136 500,00 zł |
-