Nowe Mitsubishi ASX 2025 już w sprzedaży
Firma Astara
– wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi
Motors w Polsce – wprowadza dziś do salonów nowy model ASX -
bestseller marki spod znaku Trzech Diamentów i ogłasza ceny debiutanta. Nowy model możecie już obejrzeć w salonach Mitsubishi Grupy Gezet.
Obok nowego
ASX nie sposób przejść obojętnie i łatwo skojarzyć jego sylwetkę z rodziną
modeli Mitsubishi Motors. W dużym stopniu odpowiada za to projekt przedniej
części nadwozia, zgodny z koncepcją dynamicznej tarczy, dzięki któremu samochód
jest jeszcze bardziej rozpoznawalny, a jednocześnie prezentuje mocny,
dynamiczny, sportowy wygląd.
Sylwetka i
wzornictwo nowego ASX korespondują z jego charakterem i przeznaczeniem. Niemal
poziomo poprowadzona maska silnika z fantazyjnym przetłoczeniem i nisko
umieszczone wloty powietrza oraz oświetlenie LED stanowią silny rys dodający
nadwoziu ekspresji. W profilu bocznym płynne linie z szerokimi, wysoko
sięgającymi łukami nadkoli i zewnętrznymi nakładkami progów, różniącymi się od
nadwozia kolorem, podkreślają sportowe kształty samochodu.
Tył nadwozia
zaprojektowano jako rozwinięcie sportowej estetyki, z myślą o podkreśleniu
wszechstronności projektu. Klosze tylnych lamp rozciągają się na błotniki i
drzwi bagażnika. Oglądane z tyłu mają charakterystyczny kształt wydłużonej
litery C. Oświetlenie przednie i tylne nowego ASX wykorzystuje w pełni
technologię LED, dzięki czemu prezentuje się nocą wyjątkowo efektownie.
Surowy
charakter nadwozia SUV-a podkreślają elementy wykończeniowe w błyszczącej
czerni, a także w kolorze srebrnym w wersjach INFORM, INVITE, INTENSE i
INSTYLE, między innymi na przedniej płycie podsilnikowej, listwach bocznych i
tylnej płycie ochronnej.
Klienci mogą
wybrać nowego ASX w jednym z pięciu kolorów, w każdej z wersji wyposażenia. Są
to metalizowane lakiery Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue i
Steel Grey. W wersjach INTENSE i INSTYLE można zamówić samochód z
metalizowanym czarnym dachem Onyx Black uzupełniając tym dodatkiem każdy z
oferowanych kolorów (poza Onyx Black).
Praktyczne
wnętrze nowego ASX jest wszechstronne i – jak w rasowym SUV-ie, przygotowane na
wszelkie trudne próby, jakie zaplanuje sobie właściciel. Wysoka sylwetka i
wysokie umieszczenie siedzeń sprawiają, że wsiadanie i wysiadanie jest łatwe.
Tkaniny tapicerki różnią się, w zależności od poziomu wyposażenia, a każdy z
trzech materiałów wykończeniowych łączy różne kolory i przeszycia, dzięki czemu
uzyskano atrakcyjne i funkcjonalne warianty tapicerki. W wersjach INFORM,
INVITE i INTENSE podsufitka jest ciemnoszara z efektem cieniowania, natomiast w
INSTYLE – czarna.
Kierowcy w
Polsce docenią przydatne zimą dodatki – podgrzewane fotele i podgrzewaną
kierownicę oraz podgrzewaną przednią szybę, którą szybko i skutecznie można
oczyścić z rosy lub szronu. Panoramiczny dach pozwala wręcz zalać wnętrze
światłem. Dach panoramiczny o szerokości 690 mm można otworzyć w trzech
pośrednich pozycjach, a łatwą kontrolę zapewnia przełącznik, umieszczony
nad lusterkiem wstecznym.
Segment SUV
jest kojarzony z wszechstronnością, komfortem i walorami praktycznymi. Tylna
kanapa przesuwa się o 16 cm, dzięki czemu możemy elastycznie zwiększyć
pojemność bagażnika o 69 litrów lub zwiększyć przestrzeń na nogi pasażerów.
Bagażnik zapewnia w sumie od 422 do 536 litrów (VDA) pojemności we wszystkich
wersjach wyposażenia.
Nowe Mitsubishi ASX 2025 - cennik w Polsce
Oferta
wersji wyposażeniowych nowego ASX została zbudowana w sposób klarowny,
ułatwiający dokonanie wyboru.
• Wersja
bazowa INFORM, dostępna jest w dwóch wariantach turbodoładowanego
trzycylindrowego silnika o pojemności 1.0 litra i mocy 91 KM lub 100 KM. Drugi
wariant można również zasilać gazem LPG. Silnik w obu wariantach współpracuje z
6-stopniową manualną skrzynią biegów. Na liście bogatego wyposażenia wersji
INFORM znalazły się m.in.:
przednie
reflektory w technologii LED, manualna klimatyzacja oraz elektrycznie
regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kierownica pokryta ekologiczną
skórą oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. O bezpieczeństwo pasażerów
dbają: czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system stabilizacji
toru jazdy i kontroli trakcji, kamera cofania, system ograniczający skutki
kolizji czołowych (FCM), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
(LDW), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz tylne czujniki
parkowania.
Komfort w
podróży poprawiają: tempomat z ogranicznikiem prędkości, stacja multimedialna
SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala, bezprzewodowy interfejs Android
Auto i Apple CarPlay oraz multifunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 7 cali na
tablicy zegarów.
Cena
wariantu 91-konnego INFORM wynosi 95 990 PLN, wariant 100-konny z alternatywnym
zasilaniem LPG kosztuje 99 990PLN.
• Wersję
INVITE napędza turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra
wspierany instalacją miękkiej hybrydy MHEV. Silnik dostępny jest w dwóch
wariantach mocy – 140 KM z 6stopniową manualną skrzynią biegów oraz w
wariancie 158 KM, przekazującym napęd na koła za pośrednictwem 7-biegowej
dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Mitsubishi ASX Invite AT będzie
najpopularniejszą w Polsce wersją tego modelu ze względu na korelację ceny i
wyposażenia, odpowiadając wprost na wymagania klientów i rynkowe trendy w
segmencie. Najważniejsze dodatkowe elementy wyposażenia, różniące INVITE
względem bazowej wersji INFORM to: automatyczna klimatyzacja oraz system
dostępu bezkluczykowego.
Cena
wariantu 140-konnego INVITE wynosi 106 990 PLN, wariant 160-konny z przekładnią
DCT kosztuje 116 990 PLN.
•
Wersja INTENSE jest napędzana tym samym, wspieranym miękką hybrydą 158-konnym,
turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra współpracującym z
siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
W stosunku
do INVITE, wersja INTENSE została wzbogacona m.in. o: 18calowe felgi
aluminiowe, fotochromatyczne lusterko wsteczne, regulację wysokości fotela
kierowcyi pasażera, przednie czujniki parkowania. Otrzymała też systemy
podnoszące bezpieczeństwo: asystenta bezpiecznego wysiadania (OSEA), system
monitorowania martwego pola (BSW), system ostrzegający o ruchu poprzecznym
podczas jazdy do tyłu (RCTA), system centrowania na pasie ruchu (LCA), a także
MI-PILOT, będący systemem jazdy autonomicznej poziomu 1. Ponadto wersja
poprawia komfort jazdy dzięki tempomatowi adaptacyjnemu z funkcją STOP&GO,
Elektrycznie składanym lusterkom zewnętrznym, podgrzewanej kierownicy i
indukcyjnej ładowarce do telefonu.
Cena wersji
INTENSE z pakietami STYLE + COLD wynosi 125 990 PLN.
Zwieńczeniem
oferty nowego ASX jest wersja INSTYLE. Pod względem układu napędowego dla
wersji INSTYLE przewidziano tę samą 158-konna jednostkę z 12-woltową instalacją
Mild Hybrid oraz przekładnią DCT, która napędza INTENSE. Najwyższej wyceniona
wersja INSTYLE wyróżnia się natomiast wyjątkowo bogatym pakietem luksusowego
wyposażenia. Ponad elementy, oferowane w niższych wersjach, klient otrzymuje we
wnętrzu: bezramkowe fotochromatyczne lusterko wsteczne, podsufitkę w kolorze
czarnym, skórzaną czarną tapicerkę, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6
płaszczyznach z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego oraz
elektrycznie sterowane okno dachowe. Duży wpływ na komfort podróży i
manewrowanie w mieście mają: system kamer 360 stopni i system automatycznego
parkowania (PA), a także – zwłaszcza w naszym klimacie – podgrzewana przednia
szyba. Za to, aby kierowca czuł się w kabinie jak we własnym domu odpowiadają
m.in. dostępne w tej wersji w standardzie: system nagłośnienia Harman Kardon z
9 głośnikami, w tym z subwooferem oraz stacja multimedialna, wykorzystująca
system operacyjny Google Automotive Services. Dostarczający najważniejszych
informacji cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10 cali na wprost kierowcy
uzupełnia listę dodatków, wpływających na komfort prowadzenia, wnosi też klimat
nowoczesności i poczucie pełnej kontroli nad cyfrowym środowiskiem kokpitu
nowego ASX-a.
Cena wersji
INSTYLE wynosi 139 990 PLN.
Firma
Mitsubishi Motors zaproponowała nabywcom nowego ASX-a bardzo szeroki wybór
napędów, z opcjami zelektryfikowanymi – miękkim hybrydowym i w późniejszym
terminie w pełni hybrydowym (HEV), a także oszczędnymi jednostkami spalinowymi,
dzięki czemu każdy może znaleźć wariant, który najlepiej odpowie jego
oczekiwaniom wobec samochodu. Ofertę uzupełnione też o jednostkę zasilaną
LPG.
Napęd
korzystający z technologii miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) łączy zalety
elektryfikacji z ciągłością silników spalinowych. Nowy ASX jest dostępny z
1,3-litrową jednostką DI-T, która stanowi zespół złożony z 1,3-litrowego
silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem,
zintegrowanego z miękkim układem hybrydowym, wykorzystującym
rozrusznik-alternator napędzany paskiem, połączony z akumulatorem
litowo-jonowym 12 V, co oznacza, że energia może być odzyskiwana podczas
zwalniania i hamowania, a następnie wykorzystana do elektrycznego wspomagania
momentu obrotowego. Zużycie paliwa wynosi 5,9-7,5 l/100 km. Silnik benzynowy
MPI-T o pojemności 1 litra współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią
biegów i zapewnia 91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego.
ASX może być
teraz także wyposażony w jednostkę LPG, montowaną w fabryce i objętą 5-letnią
gwarancją Mitsubishi Motors. Trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem zapewnia
100 KM mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Silnik z wielopunktowym wtryskiem
paliwa spala 7,6-8 litrów/100 km, emitując według oficjalnych testów zaledwie
119-125 g/km CO2.
Dodatkową
opcją dla kupujących będzie niebawem w pełni hybrydowy system nowej generacji,
łączący wysoką sprawność energetyczną z niską emisją spalin, jest zwieńczeniem
oferty układów napędowych nowego ASX. Składają się na niego: 1,6-litrowa
jednostka benzynowa z dwoma silnikami elektrycznymi i inteligentna skrzynia
biegów obsługująca kilka trybów działania, które odpowiadają za dynamikę,
szybkość reakcji i wysoką oszczędność układu. W mieście, zespół z chłodzonym
cieczą litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh może
zapewnić do 80% jazdy przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, dzięki
odzyskiwaniu energii kinetycznej podczas hamowania i zwalniania. Hybrydowy
układ napędowy nowego ASX umożliwia obniżenie zużycia paliwa nawet o 40%,
zapewnia całkowity łączny zasięg do 900 km. Oficjalnie zmierzone w cyklu WLTP
zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7-4,9 l/100 km.
Cyfryzacja i systemy łączności
Ekran
informacyjno-rozrywkowy o wysokiej rozdzielczości został zintegrowany z
oprogramowaniem Google i towarzyszącymi mu aplikacjami, a oprogramowanie My
Mitsubishi Motors zapewnia intuicyjną obsługę i kontakt ze smartfonem, daje
dostęp m.in. do diagnostyki w czasie rzeczywistym, zdalnej
obsługi. Kierowca otrzymuje większą kontrolę nad samochodem i dostęp do
funkcji niezbędnych w codziennym życiu.
Duży
10,4-calowy pionowy ekran o wysokiej rozdzielczości zapewnia klarowność
wszystkich informacji, takich, jak odwzorowanie ekranu smartfona, dostęp do
ulubionych aplikacji kierowcy, czy konfiguracja trybów jazdy. Prowadzący ma
dostęp bezpośrednio w samochodzie do aplikacji i usług, takich jak Google Maps
i innych, pobieranych z Google Play, a także Asystenta Google, po wydaniu
polecenia „Hey/OK Google” lub po przytrzymaniu w pozycji wciśniętej przycisku
na kierownicy. Asystent Google upraszcza więc kierowcy kontrolę nad nawigacją,
strumieniowym przesyłaniem multimediów, wykonywaniem połączeń telefonicznych i
wysyłaniem wiadomości tekstowych oraz sterowaniem niektórymi funkcjami pojazdu.
Wersja
INSTYLE wyposażona jest w 10-kanałowy system audio o mocy 410W Premium
Harman Kardon®. Mocne basy oraz selektywne i wyraźne średnie oraz wysokie tony
zadowolą gusta każdego audiofila.
Kierowca ma
dodatkowo do dyspozycji 7-, lub 10-calowy konfigurowany ekran, umożliwiający
między innymi wyświetlanie wskazówek systemu nawigacyjnego. System trybów
jazdy Mitsubishi Motors, wybieranych za pośrednictwem SDA, umożliwia kierowcy
spersonalizowanie reakcji układu kierowniczego, dynamicznej kontroli podwozia i
dynamiki dostarczania mocy, poza wstępnie zdefiniowanymi trybami jazdy Comfort,
Eco i Sport.
SUV z
segmentu B jest wyposażony w pełen zestaw biernych i aktywnych funkcji
bezpieczeństwa i zapewnia maksimum bezpieczeństwa kierowcy, pasażerom i innym
użytkownikom drogi. Struktura nośna pojazdu wykonana jest z kombinacji
blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, zdolnych do skuteczniejszej absorpcji
energii w razie kolizji. ASX jest wyposażony w przednie i boczne poduszki
powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po obu stronach, pasy
bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną
kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych
ISOFix. Ochronę pieszych poprawiono dzięki standardowemu systemowi
łagodzenia kolizji czołowych FCM, opartemu o działanie radaru i autonomicznego
hamowania awaryjnego, który odczytuje drogę przed pojazdem.
Pakiet 19
systemów podnoszących bezpieczeństwo aktywne w nowym ASX zapewnia kierowcy
pewność prowadzenia i pomaga zrelaksować się podczas jazdy. Systemy
wykorzystują czujniki ultradźwiękowe, radary i kamery, pomagając w unikaniu
przeszkód, ostrzegając lub podejmując działania w celu złagodzenia skutków albo
zapobieżenia kolizjom.
Wszystkie
wersje wyposażenia mają na pokładzie: system zapobiegania kolizjom czołowym z
funkcją wykrywania pieszych, automatyczne światła drogowe, tempomat z
ogranicznikiem prędkości, monitorowanie uwagi kierowcy, system ostrzegania o
przekroczeniu dozwolonej prędkości, ostrzeganie o odległości od poprzedzającego
pojazdu, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania
pasa ruchu i asystenta utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych, czujniki
parkowania i kamerę cofania.
System kamer
360 stopni, asystent parkowania, system monitorowania martwego pola, asystent
bezpiecznego wysiadania i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
uzupełniają funkcje bezpieczeństwa aktywnego nowego ASX.
W dwóch
topowych specyfikacjach z przekładnią automatyczną nowy ASX jest również
wyposażony w system MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który łączy w
sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i asystenta centrowania na pasie ruchu (LCA).
Aplikacja My Mitsubishi Motors
Wprowadzeniu
nowego ASX-a towarzyszy premiera aplikacji My Mitsubishi Motors, która jest już
dostępna do pobrania w sklepie Google Play oraz Apple App Store we wszystkich
europejskich krajach, gdzie jest sprzedawany ASX. Aplikacja My Mitsubishi
Motors zapewnia właścicielom wygodny sposób na łączność z pojazdem, oferując
wiele przydatnych funkcji, dostępnych na wyciągnięcie ręki. Kierowca może
uruchomić synchronizację danych z Mitsubishi ASX w dowolnym czasie i miejscu,
bezpośrednio na telefonie i monitorować stan pojazdu, sprawdzać aktualną liczbę
przejechanych kilometrów oraz zasięg paliwa w czasie rzeczywistym, czy
zlokalizować zaparkowany samochód i wyznaczyć drogę do niego. Integracja z
samochodową nawigacją pozwala na wyznaczanie celu podróży w domowym fotelu i
wysłania trasy bezpośrednio do Google Maps w pokładowym systemie ASX. Aplikacja
zapewnia też łatwe przywołanie pomocy drogowej i kontakt z Mitsubishi Motors za
jednym dotknięciem ekranu oraz dostęp do podręcznika użytkownika, często
zadawanych pytań i specyfikacji pojazdu.
źródło: Mitsubishi Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.