KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Obydwa modele stanowią ważny etap w historii Kia Motors. Dzięki nim zaawansowane układy napędowe nowej generacji będą dostępne dla szerokiej grupy odbiorców. Sprzedaż modeli z rodziny nowego Ceeda wzrosła o 40,1% w pierwszej połowie 2019 r. w porównaniu z wynikami w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nowe hybrydowe wersje typu plug-in jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność gamy Ceeda”.
„W pierwszej połowie 2019 r. zelektryfikowane modele stanowiły jeden na siedem samochodów sprzedawanych przez Kia Motors w Europie. Popularność samochodów hybrydowych szybko rośnie” – dodaje Herrera. „Podczas gdy inni producenci wciąż tylko mówią o planach elektryfikacji swoich przyszłych modeli, Kia ma już całą gamę takich aut. Oferta obejmuje miękkie hybrydy (mild hybrid), hybrydy, hybrydy typu plug-in, samochody elektryczne i oferuje klientom większy wybór oraz zapewnia niższe koszty eksploatacji w wielu segmentach”.
Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Standardowo, obydwa modele będą objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny. Sprzedaż XCeeda i Ceeda kombi, zaprojektowanych wyłącznie dla europejskich nabywców rozpocznie się na początku 2020 roku.
Kia XCeed i Kia Ceed kombi z hybrydowym układem napędowym typu plug-in są atrakcyjną alternatywą dla modeli napędzanych silnikiem zarówno benzynowym, jak i wysokoprężnym. Hybrydowy układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa”, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Układ napędowy współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która umożliwia kierowcom ręczną zmianę biegów, co zapewnia przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów. Przekładnie bezstopniowe przekazują część momentu obrotowego silnika spalinowego do silnika elektrycznego, co powoduje stratę mocy w wyniku konwersji energii. Skrzynia biegów firmy Kia różni się tym, że pozwala na jednoczesne przenoszenie przez przekładnię pełnej mocy spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, co minimalizuje stratę energii.
-
-
Zaawansowany system odzysku energii podczas hamowania pozwala modelom hybrydowym typu plug-in odzyskiwać energię kinetyczną i ładować akumulator zarówno podczas hamowania, jaki w trakcie jazdy bez obciążenia silnika, co dodatkowo poprawia wydajność hybrydowego układu napędowego.
Według założeń inżynierów marki Kia zasięg na energii elektrycznej w wypadku obydwu modeli ma wynosić około 60 kilometrów. Dzięki temu ich użytkownicy będą mogli wykonać większość codziennych jazd tylko z wykorzystaniem energii elektrycznej. Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi czekają na homologację. Wartości emisji CO2 zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.
Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi są wyposażone w nowy system Virtual Engine Sound System, który podczas jazdy w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub podczas cofania generuje dźwięk o natężeniu do 59 dBA, aby ostrzec pieszych o obecności auta w ich pobliżu.
Obydwa nowe modele mają charakterystyczne detale stylistyczne, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie modeli XCeed i Ceed kombi.
Z zewnątrz nowe wersje XCeeda i Ceeda kombi łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół ze stopu aluminium o nowym wzorze, dostosowanym do wyglądu XCeeda i Ceeda kombi. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe. Ceed kombi jest wyposażony w zderzaki z modelu GT-Line, które wspomagają przepływ powietrza i zapewniają bardziej sportowy wygląd.
Podobnie jak we wszystkich odmianach nadwoziowych Ceeda nowej generacji, również za kierownicą XCeeda i Ceeda kombi w wersji hybrydowej typu plug-in można usiąść nisko i wygodnie, konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Nowe hybrydowe modele oferują szereg nowych funkcji, które pozwalają lepiej wykorzystać możliwości hybrydowego układu napędowego.
Obydwa modele są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje właściciela, że akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Jego wskazania są dobrze widoczne z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy samochód jest zaparkowany – na przykład – na podjeździe przed domem.
-
-
Kia XCeed i Kia Ceed kombi seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z funkcją Kia UVO Connect. Umożliwia ona zlokalizowanie punktów ładowania w pobliżu auta lub wzdłuż trasy wprowadzonej w nawigacji. Na ekranach mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Obydwa systemy multimedialne seryjnie posiadają wbudowany interfejs umożliwiający korzystanie z usług Apple CarPlay i Android Auto. Do opcjonalnego systemu z nawigacją i ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala można poprzez Bluetooth podłączyć wiele urządzeń mobilnych, w tym dwa jednocześnie.
Zestaw wskaźników wyświetla dane typowe dla hybrydowego układu napędowego typu plug-in, takie jak pozostały poziomy naładowania akumulatora, przewidywany zasięg na energii elektrycznej czy przepływ energii między akumulatorem, jednostką napędową i silnikiem elektrycznym. Dostępny jako opcja, nowy, cyfrowy, 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem. Rozdzielczość wynosi 1920 x 720 pikseli.
W hybrydowych Kia XCeed i Kia Ceed kombi klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów w kabinie zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów wentylacji, system marki Kia nie zamyka jedynie przepływu powietrza do tych otworów, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zużycie energii.
Linia modeli Ceed została zaprojektowana od samego początku, aby pomieścić nowe hybrydowe układy napędowe. Oznacza to, że zastosowanie hybrydowego układu napędowego Plug-in w Kia XCeed i Ceed Sportswagon wywarło minimalny wpływ na opakowanie, a jego konstrukcja od samego początku zawierała zestaw akumulatorów zespołu napędowego.
Akumulator o pojemności 8,9 kWh znajduje się pod tylną kanapą, obok 37-litrowego zbiornika paliwa. W odróżnieniu od innych samochodów hybrydowych typu plug-in, w których akumulator często ogranicza przestrzeń bagażową. Jako hybryda typu plug-in, Ceed kombi oferuje bagażnik o pojemności 437 litrów, który łatwo powiększyć do aż 1506 litrów. Oparcia tylnej kanapy są dzielone w proporcji 40:20:40. Pojemność bagażnika w Kia XCeed Plug-in Hybrid wynosi 291 litrów i można ją powiększyć do 1243 litrów. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na przechowywania kabla do ładowania.
Do hybrydowego XCeeda i Ceed kombi Kia oferuje opcjonalny pakiet holowniczy do holowania przyczep wyposażonych w hamulce, co jest rzadko spotykane wśród aut hybrydowych.
___
źródło: Kia Motors Poland
KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie