-
Kabina nowego SUV-a marki Kia oferuje najwyższą jakość wykonania spośród jej wszystkich dotychczasowych modeli. Jednocześnie wnętrze nowego Sorento zapewnia przestronność i funkcjonalność, które charakteryzują ten model od 18 lat. Obsługa zaawansowanego technologicznie auta, wyposażonego w system multimedialny najwyższej klasy, jest intuicyjna.
Ekskluzywnie wykończone wnętrze cechuje wyrafinowany design nowej generacji, który opiera się na umieszczonych blisko siebie ekranach na desce rozdzielczej. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników optycznie łączy się z 10,25-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego, który znajduje się pośrodku deski rozdzielczej. Obydwa ekrany wyświetlają informacje wyraźnie i na linii wzroku kierowcy oraz dają wrażenie obcowania z jednym bardzo szerokim wyświetlaczem. Podstawowe funkcje menu uruchamia się za pomocą dotykowych pól po obu stronach centralnego ekranu. Poniżej niego znajdują się przyciski do obsługi klimatyzacji. Bardzo mocny, przyciągający wzrok akcent na konsoli środkowej stanowią pionowe otwory wentylacyjne z chromowanym obramowaniem, które mają swoją kontynuację na tunelu środkowym.
Kabina nowego Sorento jest wyposażona w oświetlenie Mood Lighting, które emituje delikatne światło spod deski rozdzielczej oraz na panelach drzwi, co nie tylko potęguje poczucie przestronności, ale również daje wrażenie przebywania w domowym salonie. Na półce, u podstawy konsoli środkowej znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfona. Do Sorento czwartej generacji jest oferowany system audio firmy BOSE, który zapewnia ogromną moc i znakomite brzmienie.
Wysoką jakość wykonania kabiny podkreślają elementy wykonane z metalu, skórzana tapicerka i wytłaczane satynowe powierzchnie, które znajdują się nie tylko na desce rozdzielczej, ale w różnych miejscach kabiny. W Europie Sorento będzie oferowane z tapicerką, do wyboru, z czarnej tkaniny, skóry (czarnej lub szarej) lub czarnej pikowanej skóry Nappa.
-
FUNKCJONALNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ
Nowe Sorento zostało skonstruowane na platformie podłogowej trzeciej generacji opracowanej dla SUV-ów średniej wielkości. Nowa platforma pozwala wygospodarować więcej miejsca w kabinie i większy bagażnik. Dzięki niej nowe Sorento jest jednym z najbardziej przestronnych i wszechstronnych samochodów w klasie.
Nową platformę cechują zwarta konstrukcja przedziału silnikowego, krótsze zwisy z przodu i z tyłu nadwozia oraz o 35 mm większy rozstaw osi niż w Sorento trzeciej generacji. Umożliwia ona nie tylko zaprojektowanie samochodu o zgrabniejszych proporcjach, ale również – po raz pierwszy – zastosowanie do napędu Sorento hybrydowego układu napędowego.
W hybrydowym Sorento akumulator znajduje się pod podłogą kabiny. Dzięki temu duży SUV ma ogromną kabinę dla maksymalnie siedmiu pasażerów oraz jeden z największych w klasie bagażników, który – w zależności od wersji Sorento – liczy 821 litrów pojemności (w modelu siedmioosobowym) lub 910 litrów (w aucie dla 5 osób). Oznacza to, że flagowy SUV marki Kia może wygodnie pomieścić pięć dorosłych osób i spory bagaż. W modelach siedmioosobowych, przy wykorzystaniu wszystkich miejsc, pojemność bagażnika zwiększono o 32% w porównaniu z pojemnością bagażnika Sorento poprzedniej generacji. Teraz wynosi ona 187 litrów (według VDA, w modelu z silnikiem Diesla) lub 179 litrów w Sorento z napędem hybrydowym. Przyciski umieszczone w bocznej ścianie przedziału bagażowego pozwalają szybko i wygodnie złożyć oparcie drugiego rzędu siedzeń również od strony bagażnika.
-

-
Dzięki nowej platformie Sorento czwartej generacji oferuje więcej miejsca dla pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń, zapewniając im więcej miejsca na głowę, nogi i ramiona niż większość konkurentów. Za sprawą nowej platformy we flagowym SUV-ie marki Kia przybyło sporo miejsca na nogi zwłaszcza dla osób podróżujących w pierwszym i drugim rzędzie. Więcej jest go także dla pasażerów w trzecim rzędzie.
Sorento zawsze było popularne wśród osób, które poszukują auta 7-osobowego. Model nowej generacji ułatwia życie pasażerom podróżującym z tyłu jeszcze bardziej niż poprzednik. Większy rozstaw osi sprawia, że siedzenia drugiego rzędu można przesunąć o 45 mm bardziej do przodu, co pozwala wygospodarować szersze przejście do trzeciego rzędu oraz więcej miejsca na stopy i nogi dla pasażerów zajmujących miejsca w trzecim rzędzie. Na słupku C umieszczono uchwyt, na którym pasażerowie trzeciego rzędu mogą się wesprzeć podczas zajmowania miejsca w kabinie. Podłokietniki dla pasażerów trzeciego rzędu przedłużono o 100 mm, co zapewnia lepsze podparcie dla łokci. W podłokietnikach jest nie tylko uchwyt na kubek, ale również miejsce na smartfona.
-
NOWA KIA SORENTO 2021 - UKŁADY NAPĘDOWE
Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy będzie oferowany ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Do wyboru będą wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in.
Hybrydowy układ napędowy Sorento składa się z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.
Maksymalna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji dwutlenku węgla. Nowy 1,6-litrowy silnik T-GDi jest wyposażony w nowatorską technologię CVVD (Continuous Variable Valve Duration), dzięki której czas otwarcia zaworów może być zmienny i zależy od warunków jazdy. Zasługą systemu CVVD są lepsze osiągi silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych wału korbowego oraz niższe zużycie paliwa.
Moment obrotowy jest przekazywany do kół za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej i zintegrowanego z nią elektrycznego urządzenia, które umożliwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jazdy jest natychmiastowa.
W chwili rozpoczęcia sprzedaży hybrydowe Sorento będzie oferowane na wybranych rynkach w Europie. Później, do końca 2020 roku, dołączą pozostałe kraje. Do końca tego roku oferta poszerzy się o Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in.
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru będą mieli również wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny „Smartstream”. Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 441 Nm. Nowy aluminiowy blok silnika jest o 19,5 kg lżejszy od żeliwnego, stosowanego w poprzedniej wersji tej jednostki napędowej. Cały silnik waży o 38,2 kg mniej niż analogiczna jednostka napędowa w Sorento trzeciej generacji. Silnik 2.2 CRDi seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach (8DCT), które pracują w kąpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia tak samo płynną zmianę przełożeń, jak klasyczne przekładnie automatyczne, ale daje lepszy efekty jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa niż 8-stopniowe automatyczne skrzynie biegów.
Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nowego Sorento zostaną opublikowane w późniejszym terminie, przed rozpoczęciem sprzedaży auta w drugiej połowie 2020 roku.
-
NOWA KIA SORENTO 2021 - KOMFORT I PROWADZENIE
Pierwsze Sorento (2002-2009) miało nadwozie zbudowane na ramie. Model drugiej generacji (2009-2015) skonstruowano już na nadwoziu samonośnym, co oznaczało skokową poprawę zachowania samochodu na drodze. Nowa platforma stanowi kolejny krok naprzód – została opracowana z myślą o tym, aby poprawić precyzję prowadzenia w każdych warunkach.
Nowe Sorento prowadzi się jeszcze pewniej i oferuje jeszcze większy komfort podróżowania niż model poprzedniej generacji. Zasługa w tym nie tylko nowej platformy podłogowej, ale również przekonstruowanego, w pełni niezależnego zawieszenia. Konstruktorom szczególnie zależało na tym, aby maksymalnie ograniczyć wpływ niedoskonałości nawierzchni na ruchy nadwozia oraz zredukować hałas i wibracje podczas pracy zawieszenia, a także poprawić stabilność nadwozia i reakcje na ruchy kierownicą. Poprawę osiągnięto dzięki zmianom w geometrii zawieszenia i nowym połączeniom jego elementów. Większy o 35 mm rozstaw osi przyczynia się do ogólnej poprawy komfortu jazdy, a nowe nadwozie – ze średnim wzrostem wytrzymałości na rozciąganie o 4% – powoduje niższe wibracje.
-

-
Nowy tryb jazdy terenowej – Terrain Mode – zwiększa możliwości Sorento w trudnym terenie w porównaniu z poprzednikami. Terrain Mode, w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła, sprawia, że Sorento lepiej radzi sobie w błocie oraz na śniegu i w piasku. W każdym z trybów jazdy, wybieranym za pomocą pokrętła na konsoli środkowej, Terrain Mode kontroluje system stabilizacji toru jazdy (ESC), a także podział momentu obrotowego między cztery koła. System dostosowuje również moment zmiany biegów, aby zapewnić autu i utrzymać jak najlepszą przyczepność kół do podłoża w różnych warunkach.
-
NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
Dzięki licznym systemom poprawiającym bezpieczeństwo oraz zwiększającym łączność ze światem zewnętrznym i zapewniającym rozrywkę na pokładzie, Sorento jest – jak dotychczas – najnowocześniejszym samochodem marki Kia. Obsługę wszystkich funkcji zaprojektowano tak, aby podróżowanie było bezpieczne i bezstresowe.
W zależności od wersji wyposażenia na desce rozdzielczej znajdują się 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Obydwa ekrany zapewniają wysoki kontrast i przejrzystość wyświetlanych informacji. W standardzie jest oferowany system z 8-calowym ekranem dotykowym. Wszystkie urządzenia informacyjno-rozrywkowe umożliwiają bezproblemowe podłączenia smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay™ lub Android Auto™.
Nowe Sorento oferuje również innowacyjny zestaw usług cyfrowych UVO Connect, który za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie i smartfona dostarcza kierowcom cennych informacji. Dzięki usłudze Kia Live i za pomocą opcjonalnego 10,25-calowego ekranu dotykowego, system wyświetla aktualne informacje o natężeniu ruchu, prognozę pogody, interesujące miejsca oraz szczegóły dotyczące parkingów (cenę, lokalizację oraz dostępność miejsc). System UVO Connect umożliwia kierowcom również wysyłanie trasy przejazdu opracowanej na smartfonie do samochodu oraz sprawdzanie lokalizacji auta.
System multimedialny umożliwia także jednoczesne sparowanie za pośrednictwem łącza Bluetooth dwóch smartfonów, dzięki czemu z jednego można korzystać do realizacji połączeń telefonicznych, a z drugiego do streamingu muzyki. Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji dwa złącza USB do ładowania urządzeń przenośnych. Osoby podróżujące w drugim rzędzie siedzeń mogą korzystać z gniazd USB, które są umieszczone w oparciach przednich foteli oraz z dwóch gniazd, które znajdują się na konsoli środkowej. Pasażerowie trzeciego rzędu również mają dostęp do gniazd ładowania USB, co oznacza, że każdy z siedmiu pasażerów może podczas jazdy ładować urządzenie przenośne.
Sorento jest dostępne również z wyświetlaczem head-up, który wyświetla informacje o jeździe przed przednią szybą w polu widzenia kierowcy. Wyświetlane mogą być ostrzeżenia licznych systemów wspomagających, prędkość jazdy i wskazówki nawigacji.
Kia oferuje do nowego Sorento także 12-głośnikowy, bardzo mocny system audio firmy BOSE, który pasażerom we wszystkich trzech rzędach zapewnia przestrzenny dźwięk. Nowa funkcja „Sound of Nature”, dostępna na wybranych rynkach, umożliwia wybór relaksujących odgłosów natury. System oświetlenia kabiny Ambient Mood Lighting pozwala dostosować wystrój wnętrza do indywidualnych preferencji. Do wyboru jest jeden z siedmiu kolorów zaprojektowanych przez stylistów Kia Motors lub jeden z gamy 64 kolorów.
-
NOWA KIA SORENTO 2021 - BEZPIECZEŃSTWO
Nowe Sorento, dzięki szerokiej gamie systemów wspomagających, oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego i biernego niż wielu jego konkurentów. Zaawansowane systemy skupione pod nazwą ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pomagają zminimalizować stres związany z prowadzeniem auta i zwiększają bezpieczeństwo, chroniąc zarówno pasażerów, jak i innych użytkowników dróg.
ADAS, w zależności od wersji wyposażenia nowego Sorento, obejmuje systemy: FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i innych pojazdów oraz najnowszy system wykrywania pojazdów nadjeżdżających do skrzyżowania podczas skrętu, BVM (Blind-Spot View Monitor), SVM (Surround View Monitor), BCA (Blind-spot Collision-Avoid Assist), ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), SCC (Smart Cruise Control with Stop&Go) oraz NSCC (Navigation-based SCC), LFA (Lane Following Assist), DAW (Driver Attention Warning) i HDA (Highway Driving Assist).
System LFA (Lane Following Assist) zapewnia jazdę autonomiczną na poziomie drugim, poprzez kontrolowanie przyspieszania, hamowania i kierowania w zależności od ruchu pojazdów, które znajdują się z przodu. LFA działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h i wykorzystuje dane z kamery i radaru, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu i jednocześnie monitorować linie na drodze w celu utrzymania Sorento na środku pasa ruchu.
-