Dzięki trzem wersjom zelektryfikowanego układu napędowego do wyboru, zaawansowanym funkcjom oraz odważnemu designowi i funkcjonalności crossovera, nowe Niro jest przeznaczone dla każdego, kto zamierza przesiąść się na samochód zelektryfikowany. Podążając śladami bardzo udanego Niro pierwszej generacji, które zapoczątkowało linię zelektryfikowanych i przyjaznych środowisku modeli marki Kia w Europie, nowy model gruntownie zmodernizowano, aby stał się liderem konkurencyjnego segmentu kompaktowych crossoverów. Wnętrze nowego Niro zaprojektowano tak, aby było zarówno przyjazne dla środowiska, jak i intuicyjne w obsłudze. Dodatkowa izolacja kabiny ogranicza niepożądany hałas, pochodzący od układu napędowego i toczenia opon, co poprawia komfort podróżowania. Długość nowego Niro zwiększyła się o 65 mm, a rozstaw osi o 20 mm w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, dzięki czemu nowa Kia Niro oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze. Zrównoważone materiały w kabinie ograniczają wpływ nowego Niro na środowisko.
-
-
WYDAJNE UKŁADY NAPĘDOWE NOWEJ KIA NIRO 2023
Nowe Niro – oferowane, do wyboru, z napędem hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i elektrycznym (BEV) – po raz kolejny umożliwia klientom wybór układu napędowego, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. W wypadku nowego Niro konstruktorom udało się nie tylko zmniejszyć wpływ samochodu na środowisko, ale jednocześnie zwiększyć zasięg jazdy na energii elektrycznej zarówno modelu PHEV, jak i elektrycznego. ZOBACZ CENNIK
Wersje HEV i PHEV nowego Niro są wyposażone w silnik benzynowy Smartstream GDi o pojemności 1,6 litra, w którym zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań mających na celu ograniczenie zużycia paliwa. Na przykład, zwiększono ciśnienie w układzie wtrysku paliwa, zmieniając stopień sprężania silnika, zoptymalizowano przełożenia i zastosowano nowe łożyska kulkowe o niskim współczynniku tarcia, zintegrowano głowicę cylindrów i kolektor wydechowy, aby poprawić chłodzenie.
Wydajność poprawia również innowacyjna, sześciobiegowa przekładnia drugiej generacji o dwóch sprzęgłach (6DCT), która może działać w trybie automatycznym. Wyeliminowanie biegu wstecznego i wykorzystanie podczas cofania napędu silnika elektrycznego zamiast spalinowego, sprawia, że nowa skrzynia biegów jest o 2,3 kg lżejsza od poprzedniej i poprawia ogólną wydajność paliwową o 0,62%. Nowa przekładnia działa bardziej płynnie i zapewnia lepsze osiągi, co przekłada się na przyjemniejsze wrażenia z jazdy.
Zmiany, które zastosowano w nowym Niro PHEV obejmują m.in. większy akumulator, który może zmagazynować 11,1 kWh energii (w porównaniu z 8,9 kWh w poprzednim modelu) i zapewnia jazdę na napędzie elektrycznym do 65 km (wg WLTP, z 16-calowymi obręczami kół). Zoptymalizowano również tryb jazdy EV, aby samochód mógł jechać dłużej przy użyciu energii elektrycznej. W modelu tym debiutuje również opcjonalna nagrzewnica wysokiego napięcia o mocy 5,5 kWh, która umożliwia dłuższe korzystanie z energii elektrycznej w chłodniejszych warunkach. Dzięki wykorzystaniu energii elektrycznej i samoregulujących się elementów ceramicznych nowe Niro PHEV zapewnia większą wydajność ogrzewania kabiny w trybie EV niż model poprzedniej generacji.
Klienci, którzy zdecydują się na wybór nowego Niro EV będą mieli do dyspozycji zasięg do 460 km. Silnik o maksymalnej mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm zapewnia doskonałą elastyczność w każdych warunkach jazdy. Ładowanie Niro EV jest szybkie i wygodne – ładowanie od 10 do 80% pojemności akumulatora za pomocą szybkiej ładowarki trwa jedynie 43 minuty.
-