-
Nowa Kia Niro oferuje dużo miejsca w kabinie i więcej miejsca w bagażniku niż jego główni rywale. 475 litrów pojemności bagażnika i 20 l dodatkowej przestrzeni w bagażniku z przodu, sprawia, że nowe Niro EV dysponuje w sumie 495 litrami przestrzeni do przechowywania. Modele HEV i PHEV mają bagażnik o pojemności, odpowiednio, 451 i 348 litrów, przy czym każdy z nich można powiększyć poprzez rozłożenie na płasko oparcia tylnej kanapy. Po jego złożeniu przestrzeń bagażowa wzrasta do 1445 litrów w Niro HEV, 1342 litrów w wersji PHEV i do 1392 litrów w elektrycznej odmianie Niro. Wygodę użytkowania pojazdu podnosi elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie po wykryciu kluczyka w pobliżu auta.
Nowe Niro – skonstruowane od podstaw na platformie „K” trzeciej generacji – zapewnia optymalną ochronę podczas zderzenia czołowego i ma ulepszone układy – zawieszenia i kierowniczy w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Platforma „K” pozwala zamontować akumulator w różnych miejscach podwozia, w zależności od układu napędowego – pod tylną kanapą w wersjach HEV i PHEV oraz pod podłogą i między osiami dla wersji BEV. Każda z konfiguracji zapewnia idealny rozkład masy, który pomaga osiągnąć optymalną precyzje prowadzenia. Szczególnie dotyczy to modelu typu BEV, w którym zamontowany pod podłogą akumulator przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, co gwarantuje doskonałe prowadzenie.
Niro 2023 otrzymało udoskonalone zawieszenie i układ kierowniczy, które zapewniają przyjemną i dynamiczną jazdę. Z przodu nowe Niro jest wyposażone w zawieszenie na kolumnach McPhersona, z tyłu – w czterowahaczowe. Geometria zarówno przedniego, jak i tylnego zawieszenia oraz zoptymalizowane przełożenie przekładni kierowniczej zostały dostrojone pod kątem lepszej precyzji prowadzenia, większej stabilności nadwozia i wyższego komfortu jazdy. Nowe łożysko zastosowane w amortyzatorach zmniejsza w nich tarcie i umożliwia płynniejsze rozpoczęcie ruchu amortyzatora. Zmniejszono również tarcie w układzie kierowniczym, co wraz z dostrojeniem oprogramowania, które steruje siłą wspomagania zapewnia bardzo dobre wyczucie układu kierowniczego i doskonałe poczucie kontaktu między kołami a nawierzchnią. Dodatkowe materiały wygłuszające umieszczone w nadwoziu pomagają ograniczyć niepożądany hałas silnika i pochodzący od kół – co jest szczególnie ważne w przypadku wersji BEV napędzanej cichym silnikiem elektrycznym. Nieznaczny wzrost sztywności nadwozia na skręcanie przyczynił się do poprawy zarówno właściwości jezdnych, jak i precyzji prowadzenia. Znaczący wzrost, o aż 22%, udziału stali o wysokiej wytrzymałości do tłoczenia na gorąco w konstrukcji nadwozia przyczynił się do poprawy jego odporności podczas zderzenia. Nadwozie nowego Niro waży przy tym o 6% lub 20,3 kg mniej niż poprzednika, a sztywność nadwozia na skręcanie wzrosła o 1% dzięki optymalizacji jego struktury i za sprawą zastosowania lepszych materiałów.
-
-
Przednia kamera i system nawigacji współpracują ze sobą, aby wyświetlać ograniczenia prędkości. System wspomagania ograniczenia prędkości (ISLA) wyświetla aktualną dozwoloną prędkość i ostrzeżenie wizualne, jeśli samochód ją przekroczy. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają również inne systemy, w tym asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent jazdy na pasie ruchu (LFA), asystent jazdy po autostradzie (HDA), ostrzeżenie o utracie koncentracji kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), aktywny tempomat współpracujący z nawigacją (NSCC-C), asystent unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BCA) i asystent unikania kolizji z tyłu (RCCA).
Nowe Niro pomaga również przy parkowaniu i wysiadaniu z niego. Zdalny asystent parkowania (RSPA) umożliwia automatyczne parkowanie, poruszając się po liniach prostych tam i z powrotem za pomocą kamer i czujników ultradźwiękowych. Systemy zapobiegania kolizjom podczas cofania (PCA-R) i ostrzegania o odległości od przeszkód z przodu i z tyłu (PDW-F/R) pomagają manewrować w najciaśniejszych miejscach. Po zaparkowaniu, Safe Exit Assist (SEA) ostrzega podczas wysiadania z Niro, gdy od tyłu zbliża się samochód. Wówczas elektroniczna blokada tylnych drzwi uniemożliwia pasażerom ich otwarcie.
-
KIA CHARGE - PROSTE ŁADOWANIE NA OGÓLNODOSTĘPNYCH STACJACH
Użytkownicy elektrycznych Niro w wersji PHEV i EV mogą skorzystać z usługi Kia Charge. Umożliwia ona korzystanie ze stacji ładowania różnych operatorów przy pomocy jednego konta. Klienci korzystający z Kia Charge mogą wybrać jeden z trzech dostępnych planów taryfowych aby skorzystać z atrakcyjnych stawek za ładowanie, a następnie za wszystkie sesje ładowania otrzymać jedną fakturę. Kia Charge daje dostęp do ponad 1 000 złączy ładowania różnych operatorów w Polsce oraz ponad 330 000 w Europie. Do wszystkich dostępnych pakietów taryfowych dostępny jest także pakiet Ionity, umożliwiający ładowanie z użyciem stacji tego operatora po preferencyjnych stawkach. Usługa Kia Charge nie tylko pozwala na wygodne ładowanie auta elektrycznego w trasie, ale także promuje wykorzystanie tzw. „zielonej energii” dzięki odpowiednim certyfikatom pochodzenia energii.
-
___
źródło: Kia Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.