NOWA KIA EV9 - CENA W POLSCE

Wiosną Kia Corporation ujawniła wszystkie szczegóły dotyczące Kia EV9, nowego flagowego elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, który nie tylko wnosi wiele nowego do segmentu samochodów elektrycznych, ale stoi również na czele szybkiej transformacji marki w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Kia EV9, skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP), zapewnia sportowe osiągi i zasięg ponad 541 km (zgodnie z WLTP). Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V w około 15 minut umożliwia uzupełnienie akumulatora do poziomu, który wystarcza do przejechania około 239 km. Teraz poznaliśmy także cennik nowej Kia EV9 w Polsce.


Do licznych nowości z dziedziny technologii należy system Highway Driving Pilot (HDP – Asystent jazdy autostradą), który w przyszłości będzie oferowany na wybranych rynkach do EV9 w wersji GT-Line. System ten umożliwi warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3. Wraz z EV9 debiutuje również Kia Connect Store, za pośrednictwem którego klienci mogą kupować nowe cyfrowe elementy wyposażenia, co daje im elastyczność w doborze potrzebnych funkcji i możliwość ulepszania EV9 w dowolnym momencie za pomocą aktualizacji Over-the-Air (OTA).

Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny, powiedział: „Kia EV9 wykracza poza wszelkie aspekty tradycyjnego myślenia o SUV-ach i stanowi szczyt możliwości, jeśli chodzi o design i technologię. Ten samochód został opracowany po to, aby zaspokoić potrzeby wszystkich członków rodziny. Nie tylko dzięki zaawansowanej płycie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów elektrycznych, ale także za sprawą licznych materiałów pochodzących z recyklingu użytych do jego wykończenia, EV9 napędza szybką transformację marki Kia w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności”.


NOWA KIA EV9 2023 - CENNIK W POLSCE

Nowa Kia EV9 z roku 2023 - elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń - dostępna jest w Polsce w cenie od 323 900 PLN za wersję wyposażenia EARTH z napędem o mocy 203KM przenoszonym na koła tylne i akumulatorem o pojemności 99,8 kWh. Flagowa wersja wyposażenia GT-LINE z napędem na wszystkie koła, o mocy 384KM i akumulatorem o pojemności 99.8 kWh kosztuje w Polsce 368 900 PLN.

Moc / Akumulator / Napęd / Liczba miejsc EARTH GT-LINE
203 KM (150 kW) / 99.8 kWh / RWD / 7 323 900 PLN -
384 KM (283 kW) / 99.8 kWh / AWD / 7 343 900 PLN 368 900 PLN
Rata wynajmu długoterminowego (netto/mies.) EARTH GT-LINE
203 KM (150 kW) / 99.8 kWh / RWD / 7 od 3 984 PLN -
384 KM (283 kW) / 99.8 kWh / AWD / 7 od 4 376 PLN od 4 655 PLN



Design: zmiana w świecie SUV-ów dla rodzin z pokolenia millennialsów

Kierując się filozofią designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, EV9 prezentuje nową wizję elektrycznego SUV-a i zapewnia wyjątkową równowagę między elementami naturalnymi i nowoczesnymi. Filar designu „Zdecydowanie za naturą”, który zachęca stylistów do łączenia elementów ze świata naturalnego i nowoczesnych, odegrał kluczową rolę w kształtowaniu wyglądu EV9.

Nadwozie EV9 ma wyrafinowany wygląd, jak przystało na samochód elektryczny nowej, zrównoważonej ery mobilności. Flagowy, elektryczny SUV marki Kia ma rozstaw osi wynoszący 3100 mm, do wyboru są 21-, 20- lub 19-calowe obręcze kół. Długość nadwozia wynosi 5010 mm, szerokość 1980 mm, a wysokość4 1755 mm. Kia EV9 prezentuje odważną i nowoczesną stylistykę, zachowując przy tym niepowtarzalny charakter.

Na przód EV9 składają się proste, wyraźne linie i gładkie powierzchnie, które w równym stopniu emanują pewnością siebie, jak i spokojem. Charakterystyczna dla EV9 tzw. cyfrowa twarz tygrysa, zaakcentowana przez „cyfrowy grill oświetleniowy”5 oraz pionowe reflektory, nadaje autu futurystycznego wyglądu. Na „Digital Tiger Face” składają się również dwa skupiska małych lamp, po jednym obok każdego reflektora. Innowacyjne światła do jazdy dziennej „Star Map LED” w EV9 są elementem wyrafinowanego, animowanego wzoru oświetlenia, który będzie charakteryzował „cyfrową twarz tygrysa” w przyszłych modelach elektrycznych marki Kia.


NOWA KIA EV9 2023 - TAKŻE W WERSJI GT-LINE

Oprócz standardowego modelu, Kia zaprezentowała również EV9 w wersji GT-Line. Usportowiona odmiana charakteryzuje się jeszcze większą estetyką i dbałością o detale, którymi odróżnia się od EV9 w standardowych wersjach. Inne są przedni i tylny zderzak, koła i relingi dachowe w czarnym kolorze. Warto zauważyć, że odmiana GT-Line jest wyposażona w ekskluzywny „cyfrowy grill oświetleniowy”, który dodaje autu dynamiki i wyrafinowania.

Na uznanie zasługuje nie tylko wygląd zewnętrzny EV9, ale również współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia, wynoszący 0,28. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku zaawansowanych elementów, w tym – po raz pierwszy w historii marki Kia – trójwymiarowej osłony pod podwoziem (wypukłej z przodu i wklęsłej z tyłu samochodu), aerodynamicznie ukształtowanych obręczy kół i innowacyjnych kurtyn powietrznych, które są zintegrowane z przednim zderzakiem. Elementy te współpracują ze sobą i zapewniają kontrolowany przepływ powietrza pod nadwoziem EV9 i wokół niego, aby zapewnić maksymalną wydajność aerodynamiczną.

Kia EV9 oferuje szereg konfiguracji ustawienia foteli, aby zaspokoić różnorodne potrzeby użytkowników. Do wyboru są wersje siedmio- i sześciomiejscowa oraz różne konfiguracje foteli w drugim rzędzie (łącznie – cztery)6. Fotele pierwszego rzędu są fotelami relaksacyjnymi i zapewniają wygodną pozycję podczas odpoczynku w podróży. Po raz pierwszy wśród samochodów elektrycznych sprzedawanych na wielu rynkach, Kia EV9 oferuje do wyboru aż cztery opcje siedzeń drugiego rzędu – 3-osobową kanapę, niezależne fotele podstawowe, fotele typu relaksacyjnego i dwumiejscowe fotele obrotowe.

Wyposażona w fotele relaksacyjne w drugim rzędzie, Kia EV9 umożliwia pasażerom pierwszego i drugiego rzędu siedzenie twarzą do siebie podczas np. ładowania. Fotele obrotowe w drugim rzędzie, które obracają się o 180 stopni, umożliwiają rozmowę z osobami siedzącymi w trzecim rzędzie. Pasażerowie trzeciego rzędu mają do dyspozycji porty ładowania urządzeń mobilnych oraz uchwyty na kubki.


Strategiczne zobowiązanie marki Kia do objęcia pozycji światowego lidera w dziedzinie zrównoważonej mobilności oraz zadeklarowany plan osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku wykraczają daleko poza dostarczanie bezemisyjnych układów napędowych do samochodów elektrycznych. Obejmuje to również materiały wykorzystywane do wykończenia wnętrza, czego przykładem jest EV9. Elektryczny flagowy SUV marki Kia przenosi to zobowiązanie na wyższy poziom. Wykorzystanie w EV9 przyjaznych dla środowiska materiałów stanowi nowy standard w zrównoważonej mobilności.

Kia EV9 jest pierwszym modelem w trzyetapowej strategii marki, dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Zapoczątkowane w jej wypadku stopniowe wycofywanie skóry oraz obowiązkowe zastosowanie we wszystkich nowych modelach marki Kia dziesięciu ekologicznych elementów i ciągłe zwiększanie udziału biomateriałów, takich jak kukurydza, trzcina cukrowa i oleje naturalne są jedynie początkiem drogi w kierunku zrównoważonej mobilności. Celem jest zwiększenie do 20 procent udziału tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu do 2030 roku. Paleta kolorów nadwozia EV9 czerpie inspirację z czterech podstawowych elementów natury – światła, powietrza, ziemi i wody – oraz stanowi połączenie z pięknem natury i nawiązuje do filozofii projektowania EV9. Wnętrze EV9 oferuje w sumie sześć różnych kombinacji kolorystycznych – od jasnej, nowoczesnej szarości po eleganckie naturalne odcienie i sportową wersję GT-Line.

NOWA KIA EV9 2023 - ELEKTRYCZNY UKŁAD NAPĘDOWY

Dzięki zastosowaniu płyty podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP) EV9 oferuje szeroki wybór elektrycznych układów napędowych, które wykorzystują technologię akumulatorów już czwartej generacji. Akumulator, który może zmagazynować 76,1 kWh energii jest oferowany wyłącznie do standardowego modelu z napędem na tylne koła (RWD). Większy akumulator, który może zmagazynować 99,8 kWh energii jest montowany zarówno w odmianie RWD Long Range, jak i w wersji z napędem na cztery koła (AWD).

Model RWD Long Range jest napędzany przez silnik elektryczny o maksymalnej mocy 150 kW, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, dzięki czemu duży SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy, jak wynika ze wstępnych danych. Napędzane również jednym silnikiem elektrycznym, choć o maksymalnej mocy 160 kW i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, EV9 RWD w standardowej wersji może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy.

Wariant AWD jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które dysponują łączną maksymalną mocą 283 kW i łącznym maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Ta kombinacja umożliwia SUV-owi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund. Jeszcze wyższy poziom wydajności jest dostępny z opcjonalną funkcją Boost, dostępną do późniejszego zakupu w Kia Connect Store. Łączny maksymalny moment obrotowy wzrasta wówczas do 700 Nm, dzięki czemu EV9 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.


Kompleksowe podejście marki Kia do elektrycznego układu napędowego EV9 sprawia, że sportowe osiągi uzupełnia wzorowy zasięg. Na przykład model RWD Long Range z 19-calowymi kołami zapewnia, zgodnie z WLTP, zasięg ponad 541 km (wartość szacunkowa). Korzystając z ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V, akumulator można naładować do poziomu wystarczającego do przejechania 239 km w około 15 minut.

EV9 jest wyposażone w funkcję Vehicle-to-Load (V2L) za pośrednictwem zintegrowanej jednostki sterującej ładowaniem (ICCU), która umożliwia wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze. Pasażerowie mają do wykorzystania do 3,68 kW mocy do zasilania laptopów lub sprzętu kempingowego.

EV9 zrobi znaczący krok w kierunku jazdy autonomicznej. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest system Highway Driving Pilot (HDP), który zapewni EV9 warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3. Piętnaście czujników, w tym dwa lidary, umożliwiają skanowanie i wykrywanie obiektów w polu widzenia 360 stopni. Dzięki temu EV9 nie tylko wykrywa przebieg drogi i potrafi za nią podążać, ale rejestruje również innych użytkowników drogi i potrafi zapobiec potencjalnym kolizjom z nimi.

System Highway Driving Pilot (HDP) – zapewniając aktywne wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym i w szerokim zakresie warunków – w niektórych regionach świata spełni kryteria wymagane do zapewnienia jazdy autonomicznej na poziomie 3. Na tym poziomie samochód będzie już zdolny do warunkowej automatyzacji jazdy tam, gdzie pozwalają na to warunki, umożliwiając kierowcy chwilową przerwę w prowadzeniu auta. Kia zamierza w przyszłości oferować system HDP w EV9 GT-Line. Dalsze szczegóły dotyczące działania systemu HDP zostaną zaprezentowane bliżej rynkowego debiutu EV9.


Nowatorskie podejście do tego, jaki powinien być rodzinny SUV, rozciąga się również na sposób, w jaki klienci mogą wybrać wyposażenie EV9. Kia Connect Store – poza standardowymi funkcjami EV9 – oferuje szeroką gamę opcji, dzięki którym klienci mogą stale aktualizować samochód, jego cyfrowe funkcje i zakres usług, bez konieczności wizyty u dealera. Dostępną w EV9 technologię „Digital Pattern Lighting Grille” można udoskonalić, dodając funkcję „Lighting Pattern”. Klienci mogą również wybrać dodatkowe osiągi EV9 AWD dzięki opcjonalnej funkcji Boost, która odblokowuje dodatkowe 100 Nm momentu obrotowego silnika elektrycznego, zapewniając jeszcze większą dynamikę jazdy.

Zdalny Asystent Parkowania drugiej generacji (RSPA 2) również jest oferowany jako funkcja cyfrowa, podobnie jak strumieniowe przesyłanie muzyki, z którego pasażerowie mogą korzystać za pośrednictwem systemu multimedialnego w samochodzie.

Liczne funkcje EV9, obsługiwane przez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i dostępne za dopłatą, obejmują system zdalnego parkowania (RSPA 2). Technologia ta umożliwia parkowanie EV9 bez konieczności ingerencji ze strony kierowcy, zarówno w pojeździe, jak i poza nim. Kierowca inicjuje procedurę za pomocą kluczyka (Digital Key 2).

RSPA 2, wykorzystując czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód, automatycznie manewruje EV9 na wyznaczone miejsce parkingowe, kontrolując przyspieszenie, hamowanie i zmianę biegów. System automatycznie uruchamia hamulce również wtedy, gdy na drodze samochodu zostanie wykryta przeszkoda. Wśród systemów oferowanych do EV9 jest również asystent unikania kolizji w ruchu poprzecznym podczas cofania (RCCA), który w czasie cofania zapobiega kolizjom z samochodami nadjeżdżającymi z boku.

Oprócz powyższych funkcji, Kia EV9 jest wyposażona w liczne zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania, takie jak asystent unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) i inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA). Aktywny tempomat oparty na nawigacji (NSCC) zapewnia bezpieczną jazdę po autostradach i drogach przeznaczonych wyłącznie dla samochodów, podczas gdy asystent drugiej generacji jazdy autostradą (HDA 2) umożliwia zmianę pasa ruchu i wykorzystuje czujnik położenia rąk na kierownicy (HOD), aby zwiększyć zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy.

Ponadto, EV9 zapewnia bezpieczeństwo i wygodę podczas parkowania. Nie tylko dzięki asystentowi unikania kolizji podczas cofania (RCCA), ale również za sprawą Parking Collision-Avoidance Assist (PCA), który zapobiega drobnym kolizjom w trakcie manewrowania samochodem w ciasnych miejscach. Dostępny jest także Digital Key drugiej generacji, który wykorzystuje technologię Ultra-Wide Band (UWB). Umożliwia ona użytkownikom otwieranie i uruchamianie samochodu za pomocą smartfona, nawet wtedy, gdy znajduje się on w kieszeni lub w torbie. To pierwsze takie rozwiązanie w samochodach marki Kia.

Dzięki ramie podwozia, która charakteryzuje się wyjątkowo wysoką sztywnością skrętną oraz – zastosowanym po raz pierwszy na świecie – nowatorskim połączeniem słupka B z ramą (rozwiązanie zgłoszone do opatentowania), EV9 zapewnia wiodący w swojej klasie poziom ochrony zarówno pasażerów, jak i akumulatora. Zgłoszona do opatentowania konstrukcja połączenia słupka B z ramą podwozia obejmuje rozszerzone zachodzenie na siebie belki, która jest elementem strefy zgniotu i progu bocznego. Wyposażenie seryjne elektrycznego flagowego SUV-a marki Kia obejmuje aż 10 poduszek powietrznych


Kia rozpocznie serię kampanii marketingowych na świecie pod wspólnym hasłem „Jesteśmy po to, aby zmienić sposób, w jaki się poruszamy”. To stwierdzenie mówi nie tylko o zaangażowaniu firmy w innowacje, ale również o jej wizji przyszłości, która jest bardziej zrównoważona, wydajna i komfortowa.

Kia EV9 zadebiutuje już pod koniec marca podczas Seul Mobility Show 2023. Następnie, na początku kwietnia, zostanie zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Za sprawą EV9 Kia ustanawia nowy standard dla samochodów elektrycznych. Tym modelem koreańska marka zrewolucjonizuje sposób podróżowania.

Czytaj więcej o marce Kia

Już można zamawiać nową Kia Sorento z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in
Już można zamawiać nową Kia Sorento z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in

KIA | Do wersji z silnikiem Diesla dołączają dwie nowe wersje napędowe – hybrydowa o mocy 215 KM i hybrydowa typu plug-in o mocy 253 KM. Z nowymi układami napędowymi Kia Sorento również jest oferowana jako 7-miejscowa w wersjach L i XL oraz jako 6- lub 7-miejscowa Prestige Line, która – niezależnie od liczby miejsc – jest oferowana w takiej samej cenie

W fabryce Kia Slovakia wyprodukowano już 5-milionowy samochód
W fabryce Kia Slovakia wyprodukowano już 5-milionowy samochód

KIA | Pięć milionów samochodów zjechało już z linii produkcyjnej zakładu koreańskiego producenta w okolicach Żyliny. Kia działa na Słowacji od ponad 20 lat i jest jednym z największych pracodawców, producentów, eksporterów i podatników w regionie. 

Kia EV3 zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy elektrycznym SUV-em
Kia EV3 zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy elektrycznym SUV-em

Kia | Kia EV3 oferuje innowacyjną technologię flagowego SUV-a marki – EV9 – i wyznacza nowe standardy w klasie kompaktowych elektrycznych SUV-ów

Najnowsze oferty

Kia XCeed 1.5 T-GDI ( 160 KM) M SMART +A18
  • Model: XCeed
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Kia Sportage 1.6 T-GDI 210KM HEV Wersja GT-Line + LTH2 + HAR + PNS + AE+
  • Model: Sportage
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 6 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Kia Sportage 1.6 T-GDI 210KM HEV Wersja GT-Line + LTH2 + HAR + PNS + AE+
  • Model: Sportage
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 6 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony