EV6 został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, czerpiącą inspirację z kontrastów, które występują w naturze i w ludziach. W centrum tej filozofii znajduje się nowa stylistyka, która przywołuje pozytywne skojarzenia i emanuje energią oraz obfituje w kontrastowe połączenie ostrych elementów i mocno wyrzeźbionych kształtów. Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji (typu BEV) – skonstruowany na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) – to crossover. EV6 jest pierwszym z kilku nowych elektrycznych modeli, który potwierdza, że od teraz Kia koncentruje się na elektromobilności.
„EV6 – jako pierwszy z gamy nowej generacji pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle) marki Kia – jest wizytówką nowoczesnych technologii, na czele z elektrycznym układem napędowym. Jesteśmy pewni, że EV6 to atrakcyjna propozycja na rynku samochodów elektrycznych nowej generacji” – mówi Karim Habib, wiceprezes i dyrektor Global Design Center. „EV6 nie tylko prezentuje się bardzo efektownie, ale również łączy zaawansowane technologicznie funkcje z czystą i bogatą formą oraz zapewnia przestronne wnętrze, jak przystało na futurystyczny samochód elektryczny” – dodaje.
Przeciwieństwa, które się uzupełniają: filozofia designu przyszłych modeli marki Kia. Filozofia designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, która debiutuje wraz z EV6, będzie stanowić podstawę stylistyki przyszłych modeli marki Kia. Filozofia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach – Zdecydowanie za naturą, Uzasadniona radość, Moc postępu, Technologia i zmysły oraz Siła spokoju.
„Zdecydowanie za naturą” - bazuje się na interakcji z naturą, opartej na szczegółach, kształtach i proporcjach, które występują zarówno w świecie przyrody, jak i wśród ludzi. Ten filar tworzy organiczne i techniczne struktury oraz wpływa na wykończenie wnętrza auta; design nadwozia charakteryzuje się połączeniem prostych linii oraz rzeźbionych powierzchni.
„Uzasadniona radość” koncentruje się na atmosferze i wrażeniach z obcowania z przyszłymi samochodami marki Kia. W przyszłości auta będą łączyć emocje z rozwiązaniami racjonalnymi, dzięki czemu powstaną pojazdy, które potrafią wpływać na nastrój pasażerów, relaksując ich lub inspirując. Nowy design będzie wykorzystywać nowe materiały pochodzenia organicznego oraz bardziej odważne kolory, wyrażające młodość i zabawę.
„Moc postępu” opiera się na dotychczasowych mocnych stronach designu marki. Wykorzystanie i rozwinięcie umiejętności oraz wiedzy zdobytych podczas ostatniej zmiany stylistyki modeli marki Kia sprawia, że design przyszłych będzie ewoluować. Design nowych samochodów będzie opierać się zarówno na doświadczeniu, jak i na kreatywności. Tylko dzięki takiej kombinacji można wymyślać i wprowadzać innowacje w nowych projektach.
„Technologia i zmysły” obejmuje nowe technologie i innowacje, które wspierają interakcję między ludźmi a maszynami. W przyszłych modelach będzie zastosowana obsługa nowej generacji, z wykorzystaniem innowacyjnego sterowania za pomocą oświetlenia, czucia i łączności z samochodem. Wszystko po to, aby klienci jeszcze bardziej mogli zaangażować się w obsługę auta.
„Siła spokoju” wywołuje napięcie między przeciwstawnymi siłami i twórczymi kontrastami oraz pozwala odnaleźć równowagę, która pochodzi od dwóch przeciwstawnych sił. Objawia się zaskakującymi koncepcjami designu, które wykorzystują ostre i precyzyjnie prowadzone krawędzie oraz techniczne detale. Sprawiają one, że wzrok koncentruje się na powierzchniach i pomagają wypracować wizję designu samochodów przyszłości.
„Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwia codzienne życie ich użytkownikom. Naszym celem jest zaprojektowanie takiej obsługi, która jednoznacznie będzie kojarzyć się z samochodami marki Kia, będzie pomysłowa i adekwatna do ekscytujących pojazdów elektrycznych w przyszłości. Pomysłowość naszych stylistów i zwiększenie poczucia obcowania z produktem marki Kia nigdy wcześniej nie szły w parze tak bardzo jak teraz. Oczywiście, w centrum tego, co robimy są nasi klienci, którzy mają wpływ na każdą podejmowaną przez nas decyzję” – mówi Karim Habib.
-