NOWA HONDA SH125i 2020

Czterosuwowa Honda SH125 po raz pierwszy trafiła na rynek europejski w 2001 roku. Należy ona do niezwykle popularnej rodziny SH, której pierwowzorem był model SH50, wprowadzony do sprzedaży w 1984 roku. Od tamtej pory model konsekwentnie spełnia rolę stylowego środka transportu, który stał się nierozerwalną częścią ruchu drogowego w miastach. 

Sukces sprzedażowy wspomnianego modelu to wypadkowa wielu jego cech, przede wszystkim oszczędnego i dynamicznego silnika oraz zwinności i pewności prowadzenia jaką zapewniają 16-calowe koła, a wszystko to połączone z elegancją i stylem premium. 

Przez ostatnie 14 lat model SH125 (z wtryskiem PGM-FI wprowadzonym w 2005 roku) reprezentował najwyższy poziom, zachowując zrównoważony styl i charakteryzując się niezawodnością, oszczędnością i łatwością w użytkowaniu. 

-

-

Historia rodziny SH to o ciągła i staranna ewolucja odzwierciedlająca rozwijające się potrzeby i oczekiwania właścicieli, a także dążenie Hondy do oferowania im jeszcze lepszej wersji SH. W 2013 roku wprowadzono silnik eSP (enhanced Smart Power) z niskim współczynnikiem tarcia i tryb pracy na biegu jałowym, zwiększając tym samym dostarczanie mocy oraz oszczędność paliwa. W 2017 roku odświeżono wygląd modelu, dodano przednie oraz tylne lampy LED i zastosowano system bezkluczykowy Honda Smart Key. 

Teraz, na 2020 rok SH125i (produkcja w fabryce Hondy w Atessie we Włoszech) jest zupełnie nowym skuterem. Biorąc to co najlepsze od swoich poprzedników, nowy SH125i jest szybszy, jeszcze bardziej stylowy, wygodniejszy i tak ekonomiczny jak nigdy dotąd. To nie może być nic innego jak tylko SH.

-

NOWA HONDA SH125i 2020

Ulepszenie SH125i wcale nie było proste – nie bez powodu jest to jeden z najbardziej lubianych i popularnych skuterów w całej Europie. Było to więc wyzwanie dla inżynierów Hondy, którzy w pierwszym kroku zwiększyli moc, podnieśli moment obrotowy i ograniczyli spalanie w nowym czterozaworowym silniku eSP+ , który jest zgodny z normą EURO5. Co więcej dodanie systemu HSTC było podyktowane poprawą bezpieczeństwa właścicieli modelu. 

Przeprojektowana rama uwalnia teraz dodatkową przestrzeń do przechowywania (wliczając w to ładowarkę USB) oraz optymalizuje geometrię tylnego zawieszenia zyskując tym samym na komforcie. Zmieniony styl nadwozia do produkcji którego najwyższej jakości materiałów na nowo definiuje model SH125i, a pełne oświetlenie wykonane w technologii LED oraz wyświetlacz LCD stanowią o jego nowoczesności. 

Oferta dotyczy pięciu konfiguracji:

Standardowa SH125i bez akcesoriów

  • SH125i + Smart top box (kufer górny z obsługą bezkluczykową)
  • SH125i + Smart top box, osłony na dłonie i szyba
  • SH125i + standard top box
  • SH125i + standard top box, osłony na dłonie i szyba. 

SH125i na rok modelowy 2020 będzie dostępny w wariantach kolorystycznych:

  • Pearl Nightstar Black (czarny)
  • Pearl Cool White (biały)
  • Timeless Gray Metallic (szary)
  • Pearl Splendor Red (czerwony)

    -

-

STYLISTYKA I WYPOSAŻENIE

Lekkość i solidność to dwa słowa, które wytyczyły kierunek przy projektowaniu eleganckiego i stylowego nadwozia, tym samym podkreślając jakość premium modeli SH. Szczególnie widać to teraz po „twarzy”, którą tworzą reflektory (kształt litery „H”, montowane do owiewki) - podwójne światła mijania oraz światła pozycyjne nad nimi. 

To dalej jest SH, więc elegancki wygląd łączy się w pełni z praktycznością. Kompaktowość skutera, płaska podłoga i pionowa pozycja kierowcy (niezbędna dla prostoty użytkowania i  lepszej widoczności w ruchu miejskim) są cechami charakterystycznymi SH. Mniej oczywiste jest dodatkowe 10 litrów przestrzeni do przechowania pod siedziskiem, łącznie do dyspozycji dostajemy 18 litrów przestrzeni, w której zmieścimy w pełni zabudowany kask. Ponadto ładowarka USB jest także dołączona. 

Płaskie siedzisko zapewnia dużo miejsca i przestrzeni do poruszania się, a jego starannie wyprofilowany kształt oraz wąska podłoga ułatwia sięganie nogami do ziemi. Ponieważ po mieście często nie podróżujemy sami, to na skuterze jest wiele miejsca dla dwóch osób; zastosowano chowane aluminiowe podnóżki, które zapewniają bezpieczeństwo i stabilność, szczególnie podczas hamowania. 

-

-

Tylne światło wykonane jest w technologii LED z chromowaną obwódką, pasującą do przodu, a nowa deska rozdzielcza LCD prezentuje wszystkie światła ostrzegawcze – w tym Smart Key, HSTC, ABS, pracę na biegu jałowym – a wszystko starannie wokół centralnego cyfrowego wyświetlacza z prędkościomierzem i licznikiem kilometrów. Wszystkie operacje na desce rozdzielczej są wykonywane za pomocą przycisków A oraz B po lewej stronie kierownicy. 

Inteligentny kluczyk SH125i znajduje się w kieszeni kierowcy i eliminuje potrzebę ciągłego wkładania i wyjmowania kluczyka do i ze stacyjki, korka wlewu paliwa i siedzenia. Ma dwa przełączniki: inteligentną funkcję włączania i wyłączania oraz „answer back”, która miga wskaźnikami identyfikacji z odległości. 

Po włączeniu Smart Key jedno naciśnięcie zamontowanego głównego wyłącznika zasila go i umożliwia obracanie, zapewniając kierowcy kontrolę nad zapłonem i blokadą kierownicy, a poprzez dwa przełączniki kołyskowe, korek wlewu paliwa i siedzenie. Świeci również po naciśnięciu - lub z funkcji „aswer back” - niebieskim światłem.

-

NOWA HONDA SH125i 2020 - SILNIK

Nowy czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik eSP+ (‘enhanced Smart Power’) SH125i zapewnia szybsze przyspieszenie, wyższą prędkość maksymalną i jest bardziej ekonomiczny niż konstrukcja z dwoma zaworami, którą zastępuje. 

Maksymalna moc 12,5 KM jest teraz dostępna przy 8 250 obr./min. z maksymalnym momentem obrotowym 11,4 Nm przy 6 500 obr./min. Uprzednio było to 12 KM przy 8 500 obr./min. z maksymalnym momentem obrotowym 11,5 Nm przy 7 000 obr./min. Wykresy krzywych mocy i momentu obrotowego pokazują graficznie o ile mocniejszy jest nowy silnik od 4 000 obr./min. aż do 10 000 obr./min. 

Zużycie paliwa (bez włączonego Idling Stop) spadło, wedle standardu WMTC 2,2 ltr/100km, poprzednio 2,3 ltr/100km. Równie ważny dla właścicieli, jak i dla maszyny, która spędza większość czasu w środowisku miejskim, jest silnik SH125i zgodny z EURO5; dopuszczalne wartości graniczne dla zanieczyszczeń z rury wydechowej, takie jak tlenek węgla, węglowodory i związki azotu określone w EURO5, są drastycznie zmniejszone w porównaniu z wartościami EURO4. 

Dodatkową technologią zwiększającą pewność kierowcy w mokrych warunkach jest Honda Selectable Torque Control (HSTC), która działa w tle, zręcznie zarządzając przyczepnością tylnego koła. Wskaźnik miga na desce rozdzielczej, gdy HSTC aktywnie zmniejsza obroty koła, system można również całkowicie wyłączyć. 

Większa średnica cylindra – 55,3 mm i mniejszy skok tłoka – 55,4 mm (uprzednio 52,4 oraz 57,9 mm) robią miejsce dla czterozaworowej komory spalania; współczynnik kompresji wzrasta z 11,0: 1 do 11,5: 1. Kompaktowy silnik to arcydzieło centralizacji masy. Chłodnica zamiast montowana z przodu maszyny jest wbudowana w sam silnik, co zapewnia prosty i lekki układ. Jego wysoce wydajny rdzeń pozwala na zastosowanie ultrakompaktowego i lekkiego wentylatora chłodzącego. 

Technologie o niskim tarciu są stosowane wewnętrznie; tuleja cylindra używa drobnych wypustów na swojej zewnętrznej powierzchni, aby utrzymać niskie zużycie oleju i poprawić chłodzenie, a cylinder jest przesunięty w celu ograniczenia strat tarcia do minimum. Opór toczenia w skrzyni biegów jest kontrolowany dzięki zastosowaniu trzech głównych łożysk, z których wszystkie są zaprojektowane do przenoszenia obciążeń, z których każde z osobna otrzymuje. 

Kluczową technologią oszczędzającą paliwo wbudowaną w SH125i jest Idling Stop (tryb start-stop). Jest obsługiwany za pomocą przełącznika na prawej stronie kierownicy, a gdy jest włączony, automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach na biegu jałowym i uruchamia go ponownie natychmiast po przekręceniu dźwigni przepustnicy. 

Jest bezproblemowy w użyciu, dzięki systemowi odchylania, który ustawia korbę w pozycji przed wlotem powietrza oraz mechanizmowi dekompresyjnemu, który neguje opór rozruchu z powodu kompresji. Rozrusznik ACG wytwarza również energię elektryczną, eliminując silnik i przekładnie konwencjonalnego systemu. 

-

NOWA HONDA SH125i 2020 - PODWOZIE

Dwa kluczowe czynniki przyczyniły się do przeprojektowania podwozia SH125i - większa przestrzeń do przechowywania i większy komfort. Dzięki nowej ramie rurowej ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie umieszczono teraz zbiornik paliwa o pojemności 7 litrów pod podłogą (wcześniej znajdował się poniżej siedziska), co dało dodatkowe 10 litrów przestrzeni. Rozstaw osi jest o 13 mm większy - 1 353 mm, a kąt nachylenia główki ramy i wyprzedzenie odpowiednio 26 ° i 85 mm. Wysokość siedziska wynosi 799 mm, a waga z płynami jest o 400 g lżejsza - 133,9 kg. 

-

-

Zmieniono kąty mocowania silnika i tylnego zawieszenia w celu poprawy amortyzacji i  komfortu jazdy. Lekkie 16-calowe aluminiowe koła zawsze były kluczem do pewności prowadzenia i stabilności SH125i na różnych nawierzchniach, teraz również zamontowano opony bezdętkowe Michelin City Grip o rozmiarze 100/80-16 z przodu i 120/80-16 z tyłu. 

Tylne amortyzatory mają 5-stopniową regulację napięcia wstępnego z skokiem 83 mm. Teleskopowe przednie widelce 33 mm o skoku 89 mm zapewniają doskonałe trzymanie się drogi i są zestrojone, aby zapewnić jak najlepszą kontrolę podczas jazdy. ABS jest montowany standardowo; tarcze przednia i tylna mają średnicę 240 mm; przedni zacisk jest trzytłoczkowy, a tylny pojedynczy.

-

NOWA HONDA SH125i 2020 - AKCESORIA

Razem ze standardowym top boxem dostajemy przeprojektowaną szybę i osłony na stopy chroniące przed zmiennymi warunkami pogodowymi. Dostępny jest także Smart top box w stylu retro zintegrowany ze Smart Key.

-

DANE TECHNICZNE

SILNIK 

Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, SOHC, jednocylindrowy
Pojemność (cm³) 124,8
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra x skok tłoka 53,5 x 55,5 mm
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 12,5 KM  / 8 250 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 11.4 Nm / 6 500 obr./min.
Pojemność miski olejowej 1,0 l

-

UKŁAD PALIWOWY

Wtrysk Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność baku 7 l
Zużycie paliwa 2,2 l/100km

-

ELEKTRYKA

Rozrusznik

elektryczny

Pojemność akumulatora

YTZ8V 7Ah MF

Alternator

232w / 5000 obr./min.

-

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Rodzaj sprzęgła

Automatyczne; odśrodkowe

Skrzynia biegów

Bezstopniowa (CVT)

Przełożenie końcowe

Pas napędowy

-

RAMA 

Typ

Rurowa, stalowa typu underbone

-

PODWOZIE

Wymiary (długość/szerokość/wysokość)

2085 mm x 740 mm x 1129 mm

Wyprzedzenie

1353 mm

Kąt nachylenia główki ramy

26°

Wyprzedzenie

85 mm

Wysokość siedziska

799 mm

Prześwit

142 mm

Masa własna (z płynami i paliwem)

134 kg

Promień skrętu

2 m

-

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec teleskopowy 33 mm

Tylne

Wahacz z dwoma amortyzatorami

-

KOŁA 

Felgi przód

16M/C x MT2.50

Felgi tył

16M/C x MT2.75

Opony przód

100/80-16 cali

Opony tył

120/80-16 cali

-

HAMULCE

Rodzaj systemu ABS Dwukanałowy

-

WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA

Wskaźniki Honda Smart Key, ładowarka USB
Reflektor przód LED
Reflektor tył LED



___

źródło: Honda Motocykle Polska

Czytaj więcej o marce Honda

Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS"  podczas Milan Design Week 2024
Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS" podczas Milan Design Week 2024

HONDA | Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.

HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!
HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!

HONDA MOTO ▷ Zapraszamy wszystkich miłośników motocykli marki Honda na pierwszą edycję Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet! Zarejestruj się i weź udział w wydarzeniu!

Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych
Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych

HONDAHonda zaprasza motocyklistów do sieci swoich autoryzowanych dealerów na jazdy testowe modelami Africa Twin oraz Africa Twin Adventure Sports.

Najnowsze oferty

Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Honda CB 125M Nowy, Prawo jazdy kat.B
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 125R ABS Prawo jazdy kat B, WYPRZEDAŻ
  • Model: CB
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony