-
Czopy wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający został umieszczony za cylindrami, w pobliżu środka ciężkości motocykla. Główne koła zębate i koła wałka wyrównoważającego wykorzystują system kasacji luzu, który ogranicza emitowany hałas. Przeciwwagi wału korbowego mają specjalny kształt, a także odznacza się niską masą własną, dzięki czemu silnik swobodniej wkręca się na obroty i zachowuje niższą bezwładność.
Skrzynia korbowa wykorzystuje odlewane odśrodkowo cienkie ścianki. Ich wewnętrzna struktura redukuje straty spowodowane „pompowaniem”, które są wynikiem specyficznej kolejności zapłonu w układzie z wykorbieniem co 180°. Miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Płynnie pracująca przekładnia sześciobiegowa oferuje błyskawiczne zmiany biegów, szczególnie podczas jazdy w mieście. W modelu na 2020 rok nowe sprzęgło anty-hoppingowe zapewnia jeszcze płynniejsze zmiany biegów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia dźwigni sprzęgła o 30%.
W układzie wydechowy typu 2-1 spaliny przechodzą początkowo przez katalizator, a następnie nadaje przyspieszają przepływając z pierwszej do drugiej komory rezonatora. Czujnik spalin LAF i zmiany w układzie wydechowym zapewniają spełnienie normy Euro 5. Wydech o średnicy 120 mm ma kształt „shotguna”, a głęboki dźwięk, jaki się z niej wydobywa doskonale podkreśla charakter silnika.
-
NOWA HONDA REBEL 2020 - PODWOZIE
Uzupełnieniem wyglądu modelu jest atrakcyjna stalowa rama rurowa, która łączy się z silnikiem w trzech miejscach. Element ten został zaprojektowany w taki sposób, aby zwężać się na wysokości bioder motocyklisty. Kąt główki ramy wynosi 28°, zaś wyprzedzenie - 110 mm. Offset widelców wynosi 30°, co w połączeniu z rozstawem osi równym 1490 mm pozwoliło na niskie umieszczenie siedziska (690 mm) oraz umieszczenie podnóżków w środkowym położeniu. W rezultacie, motocyklista może cieszyć się wyważoną i neutralną charakterystyką układu kierowniczego.
Rama zawiera innowacyjny tylny element, który oddziela siedzisko od metalowego błotnika. Dodatkowo, przykręcana rama pomocnicza z odlewanego aluminium daje większe możliwości pod kątem personalizacji.
41-milimetrowe rury przedniego widelca są oddalone od siebie o 230 mm, co gwarantuje komfortowe i pewne właściwości jezdne. Stalowy wahacz rurowy ma średnicę 45 mm i współpracuje z podwójnymi amortyzatorami, oferującymi dwustopniową możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyn. W modelu na 2020 rok tylny amortyzator jest wypełniony azotem, a gumy zmieniono amortyzatora, dla bardziej zdecydowanego działania.
Standardowo montowane są opony Dunlop w rozmiarze 130/90-16 z przodu i 150/80-16 z tyłu. 16-calowe obręcze aluminiowe wyróżniają się prostą stylizacją, natomiast 264-milimetrowa przednia tarcza działa na zasadzie lustra odbijającego wzór szprych. Z przodu zastosowano zacisk dwutłoczkowy, a z tyłu jednotłoczkowy. Układ hamulcowy jest standardowo wyposażony w system ABS.
-
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
SILNIK
Typ |
rzędowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność (cm³) |
471 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
4 |
Średnica i skok tłoka (mm) |
67 x 66,8 |
Kompresja |
10,7:1 |
Moc maksymalna |
46,2 KM / 8500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy |
43,3 Nm / 6000 obr./min. |
Pojemność miski olejowej |
3,2 litra |
-
SYSTEM PALIWOWY
Wtrysk
|
PGM-FI
|
Zbiornik paliwa
|
11,2 litra
|
Zużycie paliwa
|
3,8 l/100 km
|
-
SYSTEM ELEKTRYCZNY
Rozrusznik |
Elektryczny |
Akumulator |
12V |
Alternator |
0,5 kW |
-
NAPĘD
Sprzęgło
|
mokre, wielotarczowe
|
Skrzynia biegów
|
6-biegowa
|
Przeniesienie napędu
|
Łańcuch
|
-
RAMA
Typ |
Stalowa typu “Diamond” |
-
PODWOZIE
Wymiary (dł*szer*wys)
|
2205 x 820 x 1090 mm
|
Rozstaw osi
|
1490 mm
|
Kąt główki ramy
|
28°
|
Wyprzedzenie
|
110
|
Wysokość siedzenia
|
690 mm
|
Prześwit
|
136 mm
|
Masa własna (z płynami i paliwem)
|
191 kg
|
Promień skrętu
|
2,8 m
|
-
ZAWIESZENIE
Przód
|
teleskopowe widelce 41mm
|
Tylne
|
Showa twin shock
|
-
KOŁA
Felgi przód
|
16M/C x MT3,00
|
Felgi tył
|
16M/C x MT3,00
|
Opony przód
|
130/90-16M/C 67H
|
Opony tył
|
150/80-16M/C 71H
|
-
HAMULCE
-
PANEL STERUJĄCY
Wskaźniki
|
Cyfrowe
|
Światła przednie
|
LED
|
Światła tylne
|
LED
|
___
źródło: Honda Motocykle Polska