NOWA HONDA MONKEY 125 2023 (CENA W POLSCE)

Motocykl Honda Monkey jest chyba najbardziej znany jako ikona stylu lat 70-tych, choć pojazd po raz pierwszy ujrzał światło dzienne już w 1961 roku. Pierwotnie stworzony jako zabawka dla dzieci, napędzana silnikiem 49 cm3 i przeznaczony dla Tama Tech, park rozrywki w Tokio, okazał się tak popularny, że opracowano wersję drogową, której eksport do Ameryki i Europy rozpoczęto w 1963 roku, wyposażając motocykl w charakterystyczny chromowany zbiornik paliwa, składaną kierownicę i sztywno montowane koła o średnicy 5 cali.

Jego popularność opierała się na bezpretensjonalnym, budzącym natychmiastową sympatię wzornictwie, małych rozmiarach i wyjątkowo niskiej masie, co sprawiło, że motocykl stał się wspaniałą miejską zabawką. Do roku 1969 koła urosły do średnicy 8 cali, a od 1970 roku motocykl zyskał jeszcze większą popularność, gdy wyposażono go w szybko demontowany widelec, co oznaczało, że można go było zmieścić do bagażnika, nawet niewielkiego samochodu.

Rok 1978 wyznacza kolejny przełom i początek prawdziwej popularności Hondy Monkey. Motocykl został przekonstruowany – zyskał zbiornik paliwa w kształcie łzy – by przemówić do nabywców samochodów kempingowych (RV), którzy potrzebowali poręcznego środka transportu, gdy ich jeżdżący dom parkował po dotarciu do celu podróży. I to właśnie były miejsce i czas, w których zawadiacki Monkey podbił serca milionów ludzi, dzięki 3-biegowej przekładni i sprzęgłu odśrodkowemu (które nie wymaga „tradycyjnych” motocyklowych umiejętności), dając użytkownikom pierwsze doświadczenia z obracaniem manetki przepustnicy na kierownicy jednośladu.

Jazda na malutkim motocyklu niosła tak dużo radości i była tak banalnie łatwa, że Monkey spopularyzował ideę motocykla skuteczniej, niż jakakolwiek inna maszyna. Z masywnymi oponami, wysoką mini-kierownicą, miniaturowym zbiornikiem paliwa i dużym, zgrabnym siedzeniem, Monkey niewątpliwie pasuje wyglądem do swoich najwspanialszych czasów, a jednocześnie jest ponadczasowy – jak uczucie sympatii, które natychmiast budzi.

W 2018 roku Monkey kolejny raz znalazł się we właściwym miejscu i czasie. Zupełnie nowy Monkey, o pojemności 125 cm3, inspirowany oryginalną konstrukcją, ale jednocześnie użyteczny i pasujący do XXI wieku, wniósł radość na drogi Europy. W roczniku modelowym 2022 Monkey otrzymał zmodernizowany silnik, skrzynię biegów wzbogaconą o dodatkowy bieg, udoskonalenia zawieszenia i usprawnienia elementów, które zwiększają frajdę z jazdy i codzienną użyteczność.

-

HONDA MONKEY 125 2023 - JAKA ZMIANA?

Rok modelowy 2023 nie przyniósł zmian mechanicznych, ale trzy nowe opcje malowania z solidną domieszką stylu retro powodują, że kieszonkowy i radosny Monkey wygląda tak dobrze, jak nigdy:

- Banana Yellow, obecnie z malowanymi na żółto ramą, wahaczem, sprężynami tylnego widelca, czarno-białym tartanowym siedzeniem i białymi nakładkami na zbiornik paliwa;
- Pearl Nebula Red, teraz z malowanymi na czerwono ramą i tylnymi sprężynami widelca, czarno-biało-czerwonym tartanowym siedzeniem i srebrnymi nakładkami na zbiornik paliwa;
- Pearl Shining Black - NOWOŚĆ - z malowanymi na czarno ramą, wahaczem, sprężynami tylnego widelca, czarno-białym tartanowym siedzeniem i białymi nakładkami na zbiornik paliwa.

-

HONDA MONKEY 125 2023 - OPIS MODELU

Zapożyczony z modelu MSX Grom, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik Hondy Monkey zapewnia 9 KM (6,9kW) mocy maksymalnej i 11Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motocykl jest trwały i łatwy w codziennym użytkowaniu, a 5-biegowa skrzynia biegów otwiera możliwości dłuższych przejażdżek. Stalowa rama, widelec USD, podwójne tylne amortyzatory i 12-calowe koła oznaczają wygodę jazdy, a dodatkowe bezpieczeństwo i spokój ducha zapewnia hamowanie z systemem ABS wspomaganym przez bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU).

Oczywiście przy tym wszystkim nie można zapomnieć o niepowtarzalnym wyglądzie Monkey, począwszy od wysokiej kierownicy mini-ape, a skończywszy na skierowanym ku górze wydechu. Monkey z roku modelowego 2023, to rodzaj hołdu oddanego wersji tego motocykla z 1967 roku, z kraciastym wzorem siedzenia i klasycznym stylem Hondy z tamtych czasów. Była to pierwsza wersja Monkey sprzedawana w Japonii.

-

Banana Yellow

-

HONDA MONKEY 125 2023 - JAKI SILNIK?

Choć dane techniczne nie mówią tego wprost, Monkey wyposażony jest w silnik zaprojektowany zarówno do jazdy, jak i do zabawy. Ma on 124 cm3 pojemności skokowej, rozrząd SOHC, średnica cylindra 50 mm, skok tłoka 63,1 mm i stopień sprężania 10:1. Moc maksymalna wynosi 9 KM (6,9kW) przy 6750 obr/min, z maksymalnym momentem obrotowym 11 Nm przy 5500 obr/min.

Płytka korygująca przepustnicy kieruje strumień zasysanego powietrza do kanału dolotowego oraz kanału pośredniego, zapewniając płynność przepływu powietrza. Kształt airboxa sprzyja również płynnemu przepływowi powietrza, co służy liniowemu przyrostowi momentu obrotowego i płynności jazdy. W celu zapewnienia zgodności z normą EURO5 zastosowano kompaktowy katalizator skutecznie usuwający zanieczyszczenia ze spalin, długość rury wydechowej zoptymalizowano w stosunku do strony dolotowej silnika, a jednokomorowy tłumik zapewnia wydajną pracę i charakterystyczne brzmienie wydechu.

Pięciobiegowa skrzynia biegów dysponuje szerokim zakresem przełożeń, co ułatwia dłuższe podróże i zapewnia bardziej zrelaksowaną jazdę. Maksymalna prędkość to 91 km/h. Ręcznie sterowane sprzęgło daje wrażenie jazdy pełnowymiarowym motocyklem, podczas gdy 12-calowe koła zapewniają żywą reakcję w czasie jazdy miejskiej. Przy tym niewielkie gabaryty Monkey i łatwość utrzymania równowagi przy niskich prędkościach, pozwalają na swobodne przemieszczanie się w korkach.

Silnik jest do tego bardzo oszczędny – zadowalając się 1,5 l na 100 km (tryb WMTC), dzięki zastosowaniu rozwiązań redukujących tarcie, takich jak wzajemne przesunięcie osi wału korbowego i osi cylindra oraz użycie rolkowych dźwigienek zaworowych. Wyrafinowany system PGM-FI gwarantuje bardzo wydajne spalanie.

-

Pearl Nebula Red

-

HONDA MONKEY 125 2023 - JAKIE PODWOZIE?

Stalowa rama grzbietowa skonstruowana tak, by zapewnić odpowiednią równowagę między sztywnością i poczuciem elastyczności, co wpływa na idealne zachowanie się motocykla w szerokim zakresie warunków drogowych, w jakich taki pojazd jest używany. Owalny przekrój wahacza nawiązuje do motywu zaokrąglonych kształtów, które zastosowano w całym motocyklu.

Rozstaw osi, to 1145 mm, kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/82 mm, a minimalny promień skrętu to zaledwie 1,9 metra. Masę własną wraz z płynami ograniczono do 104 kg, wysokość siedzenia ustalono na 775 mm. Pluszowe siedzisko wykonano z uretanu o wysokiej gęstości, podnosząc w ten sposób komfort jazdy kierowcy. Przedni widelec USD o średnicy goleni 110 mm z wysokiej jakości powłoką Alumite. Podwójne tylne amortyzatory posiadają dopasowane kolorystycznie do malowania motocykla, dwustopniowe sprężyny, które utrzymują dobrą jakość jazdy na wyboistych drogach i redukują dobijanie zawieszenia. Amortyzatory dysponują skokiem 102 mm; maksymalny prześwit wynosi 175 mm. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm i tylna tarcza o średnicy 190 mm zapewniają bezpieczne hamowanie, także przy wsparciu systemu ABS, współpracującego z bezwładnościowym modułem pomiarowym IMU. Masywne opony z blokowym wzorem bieżnika zapewniają płynną jazdę, a ich wymiary, to 120/80-12 65J z przodu i 130/80-12 69J z tyłu.

Klasyczny styl Monkey (wysoka kierownica typu mini-ape, chromowane błotniki, pochylony wydech z tłoczoną osłoną termiczną, grube opony, miękkie siedzenie i zbiornik paliwa w kształcie orzeszka) oddaje wiernie ducha pierwowzoru i wysyła odpowiednie wizualne sygnały, które powinny trafić zarówno do klientów w dojrzałym wieku, jak i do znacznie młodszego pokolenia.

Starsi kierowcy kojarzą go z bezpruderyjnością lat 70-tych – być może wiążą ten wygląd ze wspomnieniem pierwszego poczucia motocyklowej swobody wpisanej w jego stylistykę. Jednocześnie młodsi motocykliści, poszukujący wszystkiego, co retro, otrzymują zarówno klasyka, jak i coś niezaprzeczalnie funky, co odróżnia ich od przyjaciół. Czymś, co łączy tych, którzy na nim jadą i tych, którzy go mijają, jest wewnętrzny uśmiech, określany przez Hondę jako „smile factor”. Takie odczucia wywołuje właśnie ten rodzaj motocykla.

Na liście dodatkowego wyposażenia Hondy Monkey znalazł się stylowy bagażnik tylny z rur stalowych, przydatny do przewozu nieco cięższych ładunków o masie do 3,0 kg. Lśniący zbiornik paliwa o pojemności 5,6 litra zwieńczono trójwymiarowym historycznym skrzydełkiem Hondy - Classic Wing.

-

Pearl Shining Black (NOWOŚĆ)

-

HONDA MONKEY 125 2023 - JAKA ELEKTRONIKA?

Nowoczesna technika jest atrakcyjnie wkomponowana w klasyczny wygląd motocykla: cyfrowy okrągły wyświetlacz LCD zawiera prędkościomierz (który zabawnie mruga po włączeniu zapłonu), licznik kilometrów z dwoma licznikami przebiegów dziennych, sześciosegmentowy wskaźnik poziomu paliwa, a do tego całe oświetlenie wykonane w technice LED.

Kluczyk z falistym profilem rowka (również z motywem Classic Wing) posiada system „answer back”, dzięki czemu światła migają po naciśnięciu przycisku, co ułatwia lokalizację na zatłoczonych parkingach. Jednokanałowy system ABS współpracuje z modułem IMU, aby złagodzić zjawisko unoszenia tylnego koła przy intensywnym hamowaniu.

-

-

HONDA MONKEY 125 2023 - CENA W POLSCE:

MODEL KOLOR CENA KATALOGOWA
Honda Monkey 125 2023 BANANA YELLOW 19 500 PLN
PEARL NEBULA RED 19 500 PLN
PEARL SHINING BLACK 19 500 PLN

-

HONDA MONKEY 125 2023 - DANE TECHNICZNE:

SILNIK
typ chłodzony powietrzem, SOHC, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder
pojemność skokowa 124 cm3
średnica x skok tłoka 50 x 63,1 mm
stopień sprężania 10:01
moc Maksymalna 6,9 kW przy 6750 obr./min.
maksymalny  moment obrotowy 11 Nm przy 5500 obr./min.
pojemność układu smarowania 1,1 litra
poziom hałasu (dB) WOT: 75
L urban: 74
SYSTEM PALIWOWY
zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
zbiornik paliwa 5,6 l.
zużycie paliwa 1,5 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
rozrusznik elektryczny
akumulator 12 V - 3.5 Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
typ sprzęgła mokre, wielopłytkowe
typ skrzyni biegów 5-biegowa
RAMA
typ grzbietowa rama stalowa
PODWOZIE
wymiary (dł. x szer. x wys.) 1710 x 755 x 1030 mm
rozstaw osi 1145 mm
kąt pochylenia kolumny 25°
wyprzedzenie 82 mm
wysokość siedziska 775 mm
prześwit 175 mm
promień skrętu 1,9 m
masa własna 104 kg
ZAWIESZENIE
przód odwrócony widelec teleskopowy typu upside down, skok 100 mm
tył podwójne amortyzatory, skok 102 mm
KOŁA
przód aluminiowe 10-ramienne
tył aluminiowe 10-ramienne
opona przednia 120/80-12M/C 65J
opona tylna 130/80-12M/C 69J
HAMULCE
przód pojedyncza tarcza 220 mm z ABS opartym na module IMU.
tył pojedyncza tarcza 190 mm
OŚWIETLENIE
reflektor LED
światła tylne LED

___
źródło: Honda Motocykle Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS"  podczas Milan Design Week 2024
Honda główną atrakcją wystawy VANITY FAIR "GARDEN OF IDEAS" podczas Milan Design Week 2024

HONDA | Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.

HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!
HONDA MOTODAY 2024 - SZKOLENIE MOTOCYKLOWE W GRUPIE GEZET!

HONDA MOTO ▷ Zapraszamy wszystkich miłośników motocykli marki Honda na pierwszą edycję Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet! Zarejestruj się i weź udział w wydarzeniu!

Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych
Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports gotowe do jazd testowych

HONDAHonda zaprasza motocyklistów do sieci swoich autoryzowanych dealerów na jazdy testowe modelami Africa Twin oraz Africa Twin Adventure Sports.

Najnowsze oferty

Honda Nx 500 abs LED Nowy
  • Model: Nx
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CBR 650R ABS, Kontrola trakcji, E-Clutch, Nowy
  • Model: CBR
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda NSS FORZA 350 ABS, Kontrola Trakcji, Parowanie z telefonem, Wyprzedaż
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony