NOWA HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV 2023 - PO LIFTINGU JUŻ WKRÓTCE

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną tego roku. Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz. Skierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia, oferując m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

Na wiosnę 2023 roku do polskich salonów trafi jednak wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy. Ma on także pozwalać na holowanie cięższej przyczepy bez wzrostu emisji CO2 czy pogorszenia efektywności paliwowej.


NOWA HONDA JAZZ CROSSTAR e:HEV - CENA W POLSCE

Cena odświeżonej Hondy Jazz e:HEV Crosstar 2023 nie jest jeszcze znana. Pełny cennik zostanie opublikowany bliżej daty wejścia modelu do sprzedaży. Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport.

Zmiany nadwozia i wnętrza

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym, które podkreślają jego śmielszy, surowy styl. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.


Zwiększona oszczędność hybrydy e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 13 KM, do 122 KM, a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 107 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie tylko 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.

Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne, co przekłada się na większe poczucie kontroli nad pojazdem. W Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, aby spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.

Wprowadzenie zdolności holowania przyczepy

W odpowiedzi na sugestie klientów wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.


Nowy Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wiodącą w segmencie przestronność wnętrza, która była znakiem rozpoznawczym jego poprzedników. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było, nietypowe w tej klasie samochodów, umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania tylnych siedzeń w wielu konfiguracjach oraz elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.


Honda zwiększyła atrakcyjność świetnie wyposażonego Jazza Crosstara poprzez jeden z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych pakietów systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę, jakimi może dysponować model w tej klasie. Wykorzystanie kamery o szerszym kącie widzenia i wyższej rozdzielczości umożliwia lepszą orientację w otoczeniu samochodu, w tym rozpoznawanie skrajni bez krawężników i oznakowania poziomego. Systemy bezpieczeństwa aktywnego zostały natomiast usprawnione pod kątem ograniczenia ich wpływu na codzienną jazdę. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, co zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu ulicznym i poprawia imponujące możliwości ochrony przed kolizjami. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy stanowią uzupełnienie, oferowanych w standardzie, dziesięciu poduszek powietrznych, w tym kolanowej i centralnej chroniących pasażera z przodu. Najnowszy Jazz Crosstar e:HEV będzie wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, które w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2020 roku otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda otrzymała cztery nagrody Red Dot 2024 w kategorii Product Design podczas gali Red Dot Design Awards
Honda otrzymała cztery nagrody Red Dot 2024 w kategorii Product Design podczas gali Red Dot Design Awards

HONDA | Honda otrzymała cztery nagrody Red Dot 2024 w kategorii Product Design podczas gali Red Dot Design Awards

Elektryzująca wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców
Elektryzująca wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców

HONDA | Trzykrotny mistrz świata Formuły 1 zrobił niespodziankę młodym kierowcom gokartów w pobliżu siedziby Oracle Red Bull Racing. Verstappen "ładował akumulatory" przed nowym sezonem F1 podczas jazdy testowej w pełni elektryczną Hondą e:Ny1

Targi CES 2024: Światowa premiera „Honda Seria 0”
Targi CES 2024: Światowa premiera „Honda Seria 0”

HONDA | W roku 2026 Honda wprowadzi nową serię pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynki globalne o nazwie "Honda Seria 0", rozpoczynając od rynku północnoamerykańskiego Podczas targów CES 2024 odbyła się światowa premiera koncepcyjnych modeli należących do "Honda Seria 0": Saloon i Space-Hub.

Najnowsze oferty

Honda CR-V Elegance 2.0 Hybryda 2WD 184 KM automat
  • Model: CR-V
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 47430 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2021
Honda CR-V Executive 1.5 benzyna 193 KM automat
  • Model: CR-V
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 81200 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2019
Honda Civic Type R 2.0 GT
  • Model: Civic
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 120100 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2016

Odwiedź nasze salony