[att:120]
-

-
e:HEV: niska emisja spalin, dynamiczne osiągi
Zaawansowany, hybrydowy układ napędowy e:HEV, który oferuje kierowcom wyjątkowe wrażenia z jazdy, zdobył już szerokie uznanie w Europie. Rozwiązanie zapewnia nowemu, hybrydowemu modelowi HR-V dynamikę, oszczędność w realnych warunkach eksploatacji i wysoką kulturę jazdy. Układ składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC (działającym w cyklu Atkinsona), akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy. Układ napędowy e:HEV znakomicie sprawdza się w nowym Jazzie, zapewniając najlepszy w klasie stosunek oszczędności do przyspieszenia. Podobne rozwiązanie zastosowano w HR-V dla osiągnięcia równie imponującej ekonomiki jazdy. Zmiany zastosowane w spalinowej jednostce napędowej i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60, aby sprostać większym rozmiarom modelu HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM. Pomimo większego rozmiaru pakietu akumulatora trakcyjnego, przestrzeń wewnątrz pojazdu nie zmniejszyła się, dzięki przemyślanej konstrukcji zestawu zasilającego. Dalsze zmiany w układzie napędowym obejmują redukcję przełożenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a kołami, co ma na celu poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V. System e:HEV wyróżnia się tym, że korzysta z trzech trybów, płynnie zmieniając je dla zapewnienia optymalnego działania każdego komponentu zespołu napędowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze. Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnika spalinowego, ponieważ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadwyżka mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora, co zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.
-
Dodatkowy tryb jazdy Sport
Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybów, powoduje żwawszą reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika. Aby zwiększyć wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B, która oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą łopatek, umieszczonych przy kierownicy. Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego odbywają się niedostrzegalnie dla użytkowników. procesu uruchamiania silnika spalinowego do celu wytwarzania energii elektrycznej Zamiast konwencjonalnego układu przeniesienia mocy z przekładnią planetarną, która generuje wysokie straty energetyczne, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy w trybie elektrycznym.. Dzięki temu, oszczędny system Hondy osiąga wyższy współczynnik całkowitego czasu jazdy na napędzie elektrycznym podczas poruszania się w mieście, niż inne pojazdy hybrydowe dostępne obecnie w sprzedaży.
-

-
Doświadczenie z Formuły 1
Do osiągnięcia niespotykanej efektywności energetycznej hybrydowych układów napędowych e:HEV w cywilnych modelach, Honda wykorzystała wiedzę swoich ekspertów od sportów motorowych oraz doświadczenia, zdobyte podczas zwycięskich startów w ramach programu wdrażania hybrydowych jednostek napędowych w Formule 1. W rezultacie, nowy HR-V z napędem e:HEV charakteryzuje się wyjątkową oszczędnością i mocą dostępną w każdych warunkach drogowych.
Pierwsza Honda Insight z 1999 roku umocniła pozycję Hondy jako światowego lidera rozwoju napędów hybrydowych. Model Insight był pierwszym samochodem z napędem hybrydowym oferowanym w Europie spośród wszystkich producentów. Honda Insight była napędzana przez układ Integrated Motor Assist (IMA), który bazował na silniku spalinowym, a w razie potrzeby – kiedy niezbędne było przyspieszenie – wykorzystywał wspomaganie silnika elektrycznego oraz system rekuperacji energii hamowania, dla zmniejszenia zużycia paliwa. Honda kontynuuje rozwój napędów hybrydowych, a zaawansowany układ e:HEV, wykorzystujący dwa silniki elektryczne, jest obecnie stosowany w modelach Jazz, CR-V, nowym HR-V oraz nadchodzącym Civicu 11. generacji.
-

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
*Oficjalnym partnerem marki Honda jest Europejski Fundusz Leasingowy SA z siedzibą we Wrocławiu (54-202 ) przy ul. Legnickiej 48 C-D. Materiał jest kierowany wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą, ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 k.c. Rata miesięczna 799 PLN netto, reprezentuje warunki finansowe umowy leasingowej z następującymi parametrami brzegowymi: leasing operacyjny na zmiennej stopie, okres finansowania 48 m-cy, cena samochodu Honda HR-V e:HEV Elegance: 100 569,11 PLN netto, czynsz inicjalny: 20%, wartość rezydualna: 51%. Roczny limit kilometrów wynosi 20 tys. Ostateczne warunki zależą od oceny sytuacji prawnofinansowej leasingobiorcy i zostaną uregulowane w umowie leasingu. Oferta obowiązuje do odwołania.