-
Kierownikiem projektów badawczych w pracach działu rozwojowego jest Fuyuki Hosokawa, którego obowiązki obejmują ostatnio nadzór nad opracowaniem najnowszego modelu CBR1000RR-R Fireblade. Fuyuki Hosokawa, Kierownik projektów badawczych rocznika modelowego 2023:
„Hornet zawsze był dla Hondy wyjątkowym motocyklem. Dynamiczne, porywające osiągi zawsze szły w parze z lekkością i zwinnością prowadzenia.
Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy. Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie, chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos „pulsowania” przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka - nawet w mieście - dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.
Wiedzieliśmy, że pożądane osiągi i lekkość prowadzenia zapewni nam opracowany od podstaw dwucylindrowy silnik o krótkim skoku, z wykorbieniami wału przesuniętymi o 270°. Osiągnęlibyśmy nie tylko doskonałe przyspieszenia na szczycie skali obrotów, ale również sportowy moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów – idealny do jazdy w środowisku miejskim, a także wychodzenia z zakrętów na otwartej drodze.”
-