NOWA HONDA EM1e: 2023 - ELEKTRYCZNY SKUTER Z WYMIENNYM AKUMULATOREM

Honda EM1 e: to pierwszy elektryczny jednoślad Hondy, przeznaczony dla klientów w Europie, po ogłoszeniu we wrześniu 2022 roku planów firmy dotyczących wprowadzenia 10 lub więcej elektrycznych motocykli i skuterów na całym świecie do 2025 roku. Jest to również pierwszy znaczący krok w stronę deklarowanego przez Hondę celu, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej całej motocyklowej oferty w latach 40. XXI wieku.

„EM” to skrót od Electric Moped. Ofertę skierowano do młodych ludzi szukających łatwego, przyjemnego i bezemisyjnego transportu miejskiego. EM1 e: jest kompaktowym, płaskopodłogowym skuterem o łagodnych liniach stylistycznych, które podkreślają jego odmienność i unikalną tożsamość w gamie modelowej Hondy.

EM1 e: to idealny pojazd przeznaczony na krótkie, miejskie trasy, dzięki któremu podróże do pracy lub na uczelnię stają się tanie, szybkie, ciche i bezemisyjne. Doskonale wpisuje się on we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności. Coraz większe lokalne ograniczenia dotyczące parkowania w miastach w całej Europie utrudniają korzystanie z tradycyjnych silników spalinowych, zatem w naturalny sposób rośnie rynek pojazdów elektrycznych. Honda wkracza w tę przestrzeń ze świeżą, wysokiej jakości propozycją, zarówno dla młodych motocyklistów, jak i dla wszystkich dojeżdżających do pracy na krótkich dystansach.

EM1 e: jest propozycją szczególnie atrakcyjną dla studentów, którzy w ciągu dnia przejeżdżają około 30 km po mieście. Łatwo się go prowadzi, jest prosty w obsłudze, cichy i przyjazny dla środowiska. A to dopiero pierwszy krok.s


NOWA HONDA EM1e: 2023 - CENA W POLSCE

Cennik nowego modelu nie jest jeszcze znany. Zostanie ogłoszony i opublikowany na naszej stronie już wkrótce, bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży modelu w naszym w Polsce. Sprzedaż nowej Hondy EM1e: rozpocznie się już latem bieżącego roku!


EM1 e: jest kompaktowy i łatwy w użyciu, do tego oferuje czystą mobilność, a także nową, świeżą stylistykę. Większość rozwiązań w jego podwoziu jest jednak konwencjonalna: stalowa rama kołyskowa, widelec teleskopowy, tarcza hamulcowa z przodu oraz podwójne amortyzatory i bęben hamulcowy z tyłu to klasyczne cechy typowego skutera. Prawdziwe nowości to połączony z kołem silnik elektryczny oraz opracowany przez Hondę akumulator Honda Mobile Power Pack e:, który można łatwo zdemontować w celu naładowania w domu za pomocą specjalnej ładowarki.

EM1 e: jest wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników, wysokiej jakości osprzęt elektryczny, długą podłogę, schowek pod siedzeniem i gniazdo ładowania USB. Posiada również podnóżki dla pasażera, tylny bagażnik i boczną nóżkę ułatwiającą szybkie parkowanie. Zasięg użytkowy wynosi 41,3 km, a prędkość maksymalna to 45 km/h.

Nowością jest też sposób jego sprzedaży. Aby klienci nie musieli brać na siebie problemu zwiazanego z utylizacją lub recyklingiem wymiennego akumulatora Honda Mobile Power Pack e:, EM1 e: wraz z Honda Mobile Power Pack e: i ładowarką będą dostępne w programach leasingu, najmu lub abonamentu, w zależności od kraju. Zapewni to użytkownikom całkowity spokój przez cały okres użytkowania EM1 e:, zarówno w kwestii dalszego działania Honda Mobile Power Pack e:, jak i jego ewentualnej utylizacji. EM1 e: będzie dostępny w trzech atrakcyjnych opcjach kolorystycznych:

▸ Pearl Sunbeam White
▸ Digital Silver Metallic
▸ Matte Ballistic Black Metallic


NOWA HONDA EM1e: 2023 - Akumulator i ładowarka

▸ Trwałość Hondy zapewnia możliwość ponad 2500 ładowań
▸ 160 minut do naładowania od 25% do 75%
▸ Honda Mobile Power Pack e: jest wymiennym akumulatorem litowo-jonowym o napięciu znamionowym 50 V
▸ Ładowarka do użytku domowego ma moc 270 W i jest chłodzona powietrzem

EM1 e: jest zasilany napięciem 50V przez Honda Mobile Power Pack e:, opracowany przez Hondę z naciskiem na trwałość, niezawodność i wysoką jakość, z której od dawna znane są silniki spalinowe tej marki. Całkowicie naładowany akumulator zapewni użytkowy zasięg jazdy około 41,3 km lub około 48,0 km w trybie ECON, zgodnie z wewnętrznymi testami Hondy (30 km w warunkach testowych WMTC Klasa 1 *). Honda Mobile Power Pack e: został zaprojektowany tak, aby wytrzymać różne temperatury, poziomy wilgotności, uderzenia i wibracje.

Jak sama nazwa wskazuje, Honda Mobile Power Pack e: to wymienny akumulator, który można łatwo zdemontować w celu naładowania w domu lub w pracy. Obsługa jest prosta: ładowarka z chłodzącym ją wentylatorem pobiera prąd o mocy maksymalnie 270 W z jednofazowego gniazda elektrycznego o napięciu z zakresu 100-240 V. Masa ładowarki wynosi 5,3 kg, a wskaźniki LED pokazują stan naładowania w 4 segmentach. Honda Mobile Power Pack e: waży około 10 kg i może być łatwo przenoszony i wymieniany dzięki poręcznemu uchwytowi.

Czas potrzebny na pełne naładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora to około 6 godzin, a bardziej typowe ładowanie – od 25% do 75% pojemności – trwa 2,7 godziny (160 minut). Słynna trwałość Hondy w tym przypadku oznacza, że Honda Mobile Power Pack e: może być ładowany ponad 2500 razy (według testów wewnętrznych Hondy). Umiejscowiony w tylnym kole silnik rozwija moc ciągłą 0,58 kW i wytwarza 1,7 kW mocy chwilowej. W trybie ECON maksymalna moc chwilowa jest ustawiona na 0,86 kW. Prędkość maksymalna wynosi 45 km/h, a EM1 e: może pokonać podjazdy o kącie 10° (17,6%) z kierowcą ważącym 75 kg. Tryb ECON łagodzi pracę manetki przyspieszenia i zmniejsza prędkość maksymalną, wydłużając zasięg użytkowy do około 48 km.


Wyposażenie i stylistyka

▸ Cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników i gniazdo ładowania USB typ A
▸ Schowek pod siedzeniem o pojemności 3,3 litra
 ▸ Tylny bagażnik i podnóżki dla pasażera

EM1 e: odróżnia się wyraźnie od swoich spalinowych kuzynów. Jest smukły i kompaktowy, łączy w sobie gładkie, naturalne krzywizny z przodu pojazdu z bardziej kanciastą, wyrazistą częścią tylną. Systemy pokładowe skutera zasila akumulator 12 V, a całe oświetlenie jest wykonane w technice LED. Prosty cyfrowy zestaw wskaźników wyświetla wszystkie ważne informacje, w tym procentowy stan naładowania akumulatora trakcyjnego. Pod siedzeniem znajduje się schowek o pojemności 3,3 l, a wewnętrzna kieszeń – wystarczająco duża, by pomieścić plastikową butelkę wody 0,5 l – znajduje się po lewej stronie przedniej owiewki. Z kolei po prawej stronie owiewki umieszczono gniazdo USB do ładowania smartfona. Jest też poręczny haczyk, na którym można powiesić torbę oraz uchwyty dla pasażera. Standardowym wyposażeniem jest również tylny bagażnik. Podnóżki dla pasażera, gdy nie są używane, łatwo składają się i wtapiają się wizualnie w boki skutera. Przydatny top box o pojemności 35 l – wraz ze stelażem nośnym – dostępny będzie jako wyposażenie dodatkowe.


Podwozie

▸ Stalowa rama kołyskowa, teleskopowy widelec przedni i podwójne amortyzatory tylne
▸ Wysokość siedziska 740 mm, masa wraz z akumulatorem 95 kg
▸ Hamulce hydrauliczne, z przodu tarcza, z tyłu bęben, połączone systemem CBS (Combined Braking System)

EM1 e: otrzymał szereg nowych cech i elementów, jednak w jego lekkim, a zarazem wytrzymałym podwoziu zastosowano znane, skuteczne rozwiązania. Celem takiej właśnie koncepcji było uzyskanie łatwego i pewnego prowadzenia. Kompaktowy skuter ma zaledwie 1860 mm długości, a jego kanapę zamontowano na bardzo poręcznej wysokości 740 mm. Prześwit wynosi 135 mm, a masa własna wraz z akumulatorem to zaledwie 95 kg. Rama kołyskowa to wytrzymała konstrukcja stalowa, przy czym charakterystykę pracy widelca z goleniami 31 mm zestrojono z podwójnymi kolumnami z tyłu, wyposażonymi w podwójne amortyzatory rurowe. Pochylenie główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 27° i 77 mm przy rozstawie osi 1300 mm.

Opony mają rozmiar 90/90-12 z przodu i 100/90-10 z tyłu. Przednie koło jest odlewane z aluminium, tylne to konstrukcja z kompozytu aluminiowo-stalowego. Na system hamulcowy składa się przednia tarcza 190 mm z jednotłoczkowym zaciskiem i bęben hamulcowy 110 mm z tyłu, a także łączący je Combined Brake System (CBS), zapewniający płynne i bezpieczne hamowanie. Jeśli kierowca użyje tylnego hamulca, CBS rozdziela siłę hamowania, aktywując także przedni zacisk hamulcowy.


NOWA HONDA EM1e: 2023 - DANE TECHNICZNE

Silnik
Typ silnika elektrycznego Bezszczotkowy silnik trójfazowy
Prędkość maksymalna 45 km/h
Chwilowa moc maksymalna 1,7 kW
Maksymalny moment obrotowy 90,0 Nm
Zasięg (w zależności od metody pomiaru) Tryb testowy WMTC (dla Klasy 1) – 30,0 km*
Zasięg użyteczny (wewnętrzne testy Hondy) - 41,3 km
Zasięg użyteczny w trybie ECON (wewnętrzne testy Hondy) – ok. 48 km
*Test WMTC określa zasięg dostępny, dopóki silnik może rozwijać pełną moc. Dalszy dystans – łącznie do 41,3 km - można pokonać przy ograniczonej mocy.
Zużycie energii (WMTC Klasa 1) 47 Wh/km
Akumulator
Rodzaj akumulatora Akumulator litowo-jonowy
Napięcie akumulatora 50,3 V
Pojemność akumulatora 29,4 Ah
Łączna liczba zestawów akumulatorów 1
Sposób mocowania akumulatora Wymienny
Technologia wykonania akumulatora Honda Mobile Power Pack e:
Waga akumulatora 10,3 kg
Wymiary akumulatora 298 mm (dł) x 177 mm (szer.) x 156 mm (wys.)
Typ ładowarki Zewnętrzna Jednofazowa pr. zm. 100-240 V 50/60 Hz.
Czas ładowania (0-100%) 6 godz. Czas może się różnić w zależności od warunków ładowania
Czas ładowania (25-75%) 2,7 godziny (160 min.). Czas może się różnić w zależności od warunków ładowania
Moc znamionowa 270 watów
Ilość cykli ładowania akumulatora Ponad 2500 cykli (testy wewnętrzne Hondy)
PODWOZIE
Typ ramy Z dolnymi belkami nośnym
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1860 mm x 680 mm x 1080 mm
Rozstaw osi 1300 mm 
Kąt pochylenia główki ramy 27 stopni
Wyprzedzenie 77 mm
Wysokość siedziska 740 mm
Prześwit 135 mm
Masa pojazdu (z akumulatorem) 95 kg
Promień skrętu 2,0 m
Zawieszenie z przodu Widelec teleskopowy
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory
KOŁA
Koło z przodu Felga odlewana
Koło z tyłu Kompozytowe
Opona przednia 90/90 – 12
Opona tylna 100/90 – 10
HAMULCE
Typ  CBS
Hamulec przedni  Tarcza
Hamulec tylny Bęben
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników LCD
Reflektor LED
Światła tylne LED
USB Tak – Typ A
Kluczyk stacyjki Standardowy
POZOSTAŁE
Maks. obciążenie 180 kg
Długość siedziska 590 mm
Liczba miejsc 2
Kąt pokonywanego wzniesienia 10° przy obciążeniu 75 kG

Czytaj więcej o marce Honda

Honda CRF110F na rok 2025
Honda CRF110F na rok 2025

HONDA MOTO | CRF110F na rok 2025 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci - CRF250R i CRF450R.

Honda CRF125F na rok modelowy 2025
Honda CRF125F na rok modelowy 2025

HONDA MOTO | CRF125F gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych modeli CRF50F i CRF110F na większe, bardziej wyczynowe maszyny.

Główne aktualizacje w modelach Hondy z rodziny CRF na rok 2025 i jej nowi członkowie
Główne aktualizacje w modelach Hondy z rodziny CRF na rok 2025 i jej nowi członkowie

HONDA MOTO | Kluczowe modele Hondy z utytułowanej rodziny CRF, czyli CRF450R i CRF250R, od 25 lat otrzymują aktualizacje mające na celu skrócenie czasów okrążeń na wszystkich poziomach zawodów.

Najnowsze oferty

Kove 800X ADV kat. A, abs
  • Model: 800X ADV
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports, DCT, ES, Demonstracyjny
  • Model: CRF
  • Przebieg: 3800 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Kove NK125R kat. A1, abs
  • Model: NK125R
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony