NOWA HONDA CL500 2023 - CENA W POLSCE

Honda ma długą historię tworzenia motocykli z silnikami o mniejszej pojemności skokowej, które dobrze trafiają w potrzeby nabywców na całym świecie. Umiejętność łączenia łatwości eksploatacji, użytecznych osiągów silnika, przystępnej ceny i wyraźnego indywidualizmu powoduje, że takie motocykle z czasem stają się bardzo ważne dla swoich właścicieli. Modele CL z lat 60. 70. udowodniły, że lekki motocykl z dynamiką sprawdzającą się także w terenie może zapewnić świetną zabawę w mieście. Stylistyka, z wysoko umieszczonymi rurami wydechowymi, stała się ikoną dla wielu motocyklistów XXI wieku. Przewijając taśmę historii do przodu o 5 dekad, trafiamy do roku 2018, gdy w ofercie Hondy pojawił się CMX500 Rebel odpowiedni także dla posiadaczy prawa jazdy A2. Jego oldschoolową formę połączono z bardzo współczesnym podejściem do segmentu custom, co natychmiast okazało się rynkowym hitem, również dlatego, że motocykl świetnie nadawał się do dalszych indywidualnych modyfikacji. Tak dobrany pakiet – silnik, podwozie i stylistyka – okazał się na tyle atrakcyjny dla szerokiej rzeszy młodych motocyklistów, że przez ostatnie dwa lata CMX500 Rebel był najlepiej sprzedającym się customem w Europie. Pięć lat po premierze CMX500 Rebel, nadszedł czas na coś nowego i na rok 2023 Honda po raz kolejny przedstawia motocykl dumnie noszący oznaczenie CL, przeznaczony dla kierowców, którzy chcą się odrobinę wyróżniać. CL500 czerpie w dużej mierze z receptury modeli CL. Ma odpowiedni wygląd, silnik wytrzymałość, aby odnaleźć się w miejskiej dżungli. A jeśli chodzi o personalizację, wystarczy wyobraźnia właściciela – w zasadzie nie ma tu ograniczeń.

Pan Hiroshi Furuse, szef projektu (LPL), CL500 Honda R&D Japonia: "Stworzyliśmy CL500 jako maszynę, która rzeczywiście pozwoli jej właścicielowi wyróżnić się z tłumu, a także jako formę wyrażenia własnej osobowości. Młode pokolenie może używać tego motocykla i cieszyć się nim – bez kompromisów – w codziennym życiu, bo został on zaprojektowany jako radosna i integralna część stylu życia właściciela. W standardowej formie, jego terenowo-uliczny styl ma pewien wizualny urok, odmienny od wszystkich modeli w całej gamie Hondy. Może on rzeczywiście inspirować właścicieli do dalszej stylistycznej podróży w dowolnym kierunku."

-

-

NOWA HONDA CL500 2023 - CENA W POLSCE

Ostateczna cena najnowszej Hondy CL500 2023 będzie znana już wkrótce. Orientacyjnie nowy CL500 2023 będzie kosztował ok. 32 000 PLN. Po opublikowaniu oficjalnego cennika zamieścimy go także na tej stronie.

-

-

Koncepcja rozwoju stosowana od początku prac nad projektem CL500 to "bądź sobą". Motocykl ten, wyraźnie skierowany do młodej, świadomej swojego stylu grupy klientów, został zaprojektowany tak, by dopasować się do formuły życia właściciela i poradzić sobie z codziennymi dojazdami do pracy, długimi weekendowymi przejażdżkami, a nawet lekkim terenem, a przy okazji przyciągać spojrzenia. Oczywiście, tak jak tego oczekują młodzi nabywcy, jest on również doskonale przystosowany do potrzeb klienta. Dla modelu przygotowano szereg oryginalnych akcesoriów Hondy gotowych do zamontowania, dzięki którym można wyrazić własną osobowość, podnieść walory praktyczne maszyny i zindywidualizować styl. Rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3, to pełna życia, popularna jednostka napędowa Hondy, odpowiednia dla posiadaczy prawa jazdy A2, która wytwarza 34,3 kW mocy i solidny moment obrotowy wynoszący 43,4 Nm. Komputer silnika ma unikalne ustawienia, dobrane do pracy w modelu CL, a krótkie przełożenie przekładni końcowej zapewnia świetne przyspieszenia w mieście, zarówno ze startu zatrzymanego, jak i przy rozpędzaniu poprzez zmianę biegów. Sześciobiegowa skrzynia biegów współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym. Kratownicowa rama główna z rur stalowych jest zarówno wyrazem stylu motocykla, jak i podstawą jego dobrego prowadzenia się. Długoskokowe zawieszenie obejmuje 41‑milimetrowy widelec teleskopowy i regulowane amortyzatory tylne, a koła – 19‑calowe z przodu i 17‑calowe z tyłu – są wyposażone w opony o bieżniku blokowym. Siła hamowania z przodu i z tyłu modulowana jest przez system ABS, którego zestrojenie starannie wyważono, dążąc do optymalnej skuteczności na różnych nawierzchniach, w tym pod kątem jazdy w lekkim terenie. Wszystkie elementy oświetlenia są wykonane w technice LED, zespół wskaźników to kompaktowy, negatywowy wyświetlacz LCD, a funkcja Emergency Stop Signal (ESS) wykorzystuje tylne kierunkowskazy jako światła awaryjne przy nagłym, ostrym hamowaniu.

Model CL500 przygotowany na rok 2023 będzie dostępny w następujących kolorach:

  • Candy Energy Orange
  • Mat Laurel Green Metallic
  • Candy Caribbean Blue Sea
  • Mat Gunpowder Black Metallic

-

-

NOWA HONDA CL500 2023 - WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Prosta i surowa stylizacja, tak jak w oryginalnym CL
  • Wysokość siedzenia wynosząca 790 mm zapewnia łatwy dostęp do podłoża i odpowiednią pozycję nóg
  • Negatywowy wyświetlacz LCD jako zespół wskaźników i uchwyt na kask pod siedzeniem
  • Pełne oświetlenie LED i funkcja Emergency Stop Signal (ESS) realizowana za pomocą tylnych kierunkowskazów

Prosty, surowy i trwały - trzy słowa, które nadały ton i kierunek prac zespołowi stylistów CL500. Motocykl utrzymany w stylu «street scrambler» wygląda dobrze wszędzie tam, gdzie się pojawi. Dodatkową zaletą modelu jest ergonomia, dzięki której jest on bardzo łatwy do prowadzenia w różnych sytuacjach. Połączenie czystego w formie zbiornika paliwa o zaokrąglonych kształtach i pochylonego tłumika z osłoną termiczną ze stali nierdzewnej stanowi mocne nawiązanie do historycznych konstrukcji. Liczne, starannie wykonane detale, jak nakładki na zbiornik paliwa, gumowe osłony widelca, miękkie i gładkie poszycie siedzenia z wytłoczonym logo Hondy oraz wysoko podniesiona kierownica składają się na wygląd, który emanuje szczególnym urokiem. Opcje malowania, wszystkie zestawione z czernią silnika i podwozia, sprawiają, że każdy z dostępnych kolorów żyje i wibruje. Dzięki zamieszczeniu siedziska na wysokości 790 mm oraz smukłej jego środkowej części, zapewniono łatwy dostęp do podłoża i ergonomiczną pozycję nóg. Po bokach osłonięto elementy ramy, które utrudniałyby przyjęcie pozycji stojącej, a niska tylna część motocykla zapewnia łatwy dostęp dla pasażera. Zaczep do mocowania kasku można łatwo zdemontować za pomocą kluczyka zapłonu i pozostawić w garażu.

Wysoka kierownica nie tylko wygląda dobrze, ale przede wszystkim jest precyzyjnie ustawiona pod odpowiednim kątem, aby zapewnić dźwignię zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej, z uchwytami w stylu off-road i wewnętrznymi obciążnikami zmniejszającymi zmęczenie kierowcy. Nakładki na zbiornik paliwa stanowią kolejny punkt kontaktowy dla nóg w pozycji stojącej, a szerokie stalowe podnóżki zaopatrzono w gumowe wkładki poprawiające komfort. Nisko osadzony reflektor o średnicy 175 mm ma klasyczną formę, jednak mieści cztery diody LED z grubymi wewnętrznymi soczewkami, co daje wyrazistą sygnaturę przedniego światła. Małe, 55-milimetrowe okrągłe kierunkowskazy LED otrzymały tradycyjny wygląd i znajdują się po obu stronach cienkiego, owalnego światła tylnego LED. Zgrabny, okrągły zespół wskaźników o średnicy 100 mm mieści negatywowy wyświetlacz LCD. Prosty i przejrzysty zestaw informacji obejmuje wskaźniki załączonego biegu i zużycia paliwa oraz osobne strzałki kierunkowskazów. Ostre, gwałtowne hamowanie powoduje włączenie znajdującej się w wyposażeniu standardowym sygnalizacji awaryjnego hamowania (ESS), która do czasu automatycznego wyłączenia miga tylnymi kierunkowskazami, aby ostrzec jadących z tyłu. Przy zużyciu paliwa na poziomie 3,6 l/100 km, zbiornik o pojemności 12 litrów zapewnia potencjalny zasięg powyżej 300 km.

-

-

PODWOZIE, HAMULCE I ZAWIESZENIE

  • Kołyskowa zamknięta rurowa rama stalowa typu „diamond”
  • Teleskopowy widelec 41 mm i podwójne tylne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • Dwutłoczkowy zacisk hamulca przedniego współpracujący z pływającą tarczą 310 mm
  • System ABS dostrojony do jazdy w lekkim terenie
  • Koło przednie 19 cali, koło tylne 17 cali

Kołyskowa, zamknięta rurowa rama stalowa typu „diamond” zapewnia dobre prowadzenie motocykla i wysoki komfort jazdy, a do tego jest podstawą stylu modelu CL500. Jest to konstrukcja piękna w swojej prostocie, z solidnymi rurami i tylną ramą nośną w kształcie pętli. Inżynieria wspomagana komputerowo (CAE) pozwoliła na uzyskanie optymalnej równowagi pomiędzy sztywnością i masą. Motocykl w stylu «scrambler» musi radzić sobie niemal ze wszystkim – od dziurawych ulic po nierówne drogi gruntowe, więc przy konstruowaniu podwozia celem było uzyskanie lekkiego, czułego prowadzenia i zawieszenia dobrze absorbującego nierówności. Prześwit wynosi 155 mm, kąt pochylenia kolumny to 27°, wyprzedzenie –108 mm, a rozstaw osi 1485 mm. Masa własna wynosi 192 kg.

Z przodu zastosowano 41-milimetrowy widelec teleskopowy o skoku 150 mm i zaopatrzono go w klasyczne czarne osłony. Osłony nawiązują do stylu epoki, a jednocześnie chronią golenie oraz uszczelki przed kurzem i uszkodzeniami. Specyficzne dla CL górna i dolna półka zwiększają precyzję prowadzenia i wyczucie kierownicy. Z tyłu znalazł się wahacz o eleganckiej prostocie budowy, wykorzystujący okrągłe rury o średnicy 45 mm, które podkreślają wytrzymałość motocykla. Podwójne długoskokowe amortyzatory tylne mają skok 145 mm i 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny (3 w górę od pozycji standardowej, 1 w dół). Tłumienie ruchów kół jest dostrojone tak, aby zapewnić elastyczną i komfortową jazdę bez względu na nawierzchnię.

Dwutłoczkowy przedni zacisk hamulcowy działa na pływającą tarczę 310 mm poprzez klocki wykonane ze spieków. Proporcje hydraulicznie rozprowadzanej siły hamującej koło przednie i koło tylne obsługiwane przez tarczę 240 mm i jednotłoczkowy zacisk dobrano tak, by zapewnić wysoki poziom kontroli hamowania na jak najszerszej gamie nawierzchni. Również system ABS został zoptymalizowany do pracy zarówno na trasach gruntowych, jak i na asfalcie. Koła w rozmiarze 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu zapewniają solidną przyczepność i lekkie prowadzenie w zróżnicowanych warunkach drogowych i terenowych. Opony to Dunlop Mixtours z głębokim bieżnikiem mają rozmiar 110/80 R19 z przodu i 150/70 R17 z tyłu.

-

SILNIK NOWEJ HONDY CL500 2023

  • Rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3, dopuszczający prowadzenie przez kierowców z prawem jazdy kategorii A2
  • Unikalne ustawienia PGM-FI i krótsze przełożenie końcowe
  • Sprzęgło antyhoppingowe, pomagające w kontroli tylnego koła
  • Żyjący własną sławą, „podniesiony” tłumik wydechowy z podwójnym wylotem

Ośmiozaworowy, chłodzony cieczą, rzędowy dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3 napędza CL500 płynnie, jest łatwy do opanowania i zapewnia świetną zabawę. Bardzo popularna i wytrzymała jednostka napędowa zdobyła swoją renomę w serii CB(R)500 oraz w modelu CMX500 Rebel. W CL500, posiada on specjalnie dobrane mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz nowe układy dolotowy i wydechowy, co zapewnia moment obrotowy 43,4 Nm przy 6250 obr/min i moc maksymalną 47 KM (34,3 kW) przy 8500 obr/min. Celem uzyskania lepszych przyspieszeń na każdym biegu, tylna zębatka ma 41 zębów, zamiast 40 używanych w modelu Rebel. Jest to silnik zachowujący równowagę pomiędzy fizycznymi rozmiarami a elastycznie dostarczaną mocą, z łatwo dostępnym wysokim momentem obrotowym w średnim zakresie obrotów, jak i wysoką mocą maksymalną w górnym zakresie obrotów, co sprawia, że jest to jeden z najbardziej lubianych i cenionych silników Hondy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 67 mm x 66.8 mm, ze stopniem sprężania 10,7:1. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia. Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder.

Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewane, cienkościenne tuleje. Taka konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa ma pojemność 3,2 litra. Sześciobiegowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zapewnić łatwą zmianę przełożeń, zwłaszcza w mieście. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga w panowaniu nad zachowaniem się tylnego koła i zmniejsza obciążenie dźwigni sprzęgła, tym samym redukując zmęczenie kierowcy. W niepowtarzalnym stylu CL, dwururowy tłumik wydechowy jest uniesiony do góry i zasilany przez rurę wydechową w konfiguracji 2-1. W porównaniu do Rebela, dźwięk został dostrojony do cięższego brzmienia niskich częstotliwości, ale z podobnym pulsowaniem.

-

-

HONDA CL500 2023 - ORYGINALNE AKCSORIA

Dla CL500 dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, służących do personalizacji motocykla zgodnie z preferencjami właściciela. Tylna rama pomocnicza pozwala na łatwy montaż mniejszych akcesoriów i miękkich sakw tylnych, a tylny bagażnik służy również do mocowania kufra górnego o pojemności 38 litrów. Dla wysokich kierowców dostępne jest opcjonalnie siedzenie wyższe o 30 mm, wykończone w kolorze brązowym, z czarnym podwójnym szwem. Wśród kosmetycznych dodatków, które wzbogacają klasyczny styl off-roadowy, znalazły się lekkie polipropylenowe tablice boczne na numery startowe, szyba przednia, osłony dłoni i wysoki przedni błotnik. Czysto praktyczne akcesoria to z kolei podgrzewane manetki, gniazdo ładowania ACC i osłony tylnych amortyzatorów. Dla wygody nabywców dobrano trzy pakiety wyposażenia:

  • PAKIET ADVENTURE: Osłony dłoni, wysoki przedni błotnik, osłony tylnych amortyzatorów, rajdowe podnóżki.
  • PAKIET TRAVEL: Miękkie sakwy boczne, podgrzewane manetki, gniazdo ACC, regulowana dźwignia hamulca i naklejka na zbiornik paliwa.
  • PAKIET STYLE: Osłona reflektora, pasek na osłonę reflektora, paski na felgi, tylne osłony boczne, paski na tylne osłony boczne, wyższe siedzenie.

-

-

NOWA HONDA CL500 2023 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ silnika Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, dwucylindrowy DOHC
Pojemność skokowa 471 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10.7:1
Moc maksymalna 47 KM (34,3 kW) przy 8500 obr./min
Maks. moment obrotowy 43,4 Nm przy 6250 obr./min
Poziom hałasu (dB) b.d.
Pojemność układu smarowania 3,2 l
Rozrusznik Elektryczny
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 12 l
Emisja CO2 wg WMTC 84 g/km
Zużycie paliwa 27,7 km/l
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V 7Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów Sześciobiegowa przekładnia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ ramy Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2175 mm x 831 mm x 1135 mm
Rozstaw osi 1485 mm
Kąt główki ramy 27°
Wyprzedzenie 108 mm
Wysokość siedziska 790 mm
Prześwit 155 mm
Masa własna 192 kg
Promień skrętu 2,6 m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie z przodu Widelec teleskopowy 41 mm, skok 150 mm
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory z wahaczem rurowym 45 mm, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego
KOŁA
Koło z przodu Aluminiowe, odlewane
Koło z tyłu Aluminiowe, odlewane
Opona przednia 110/80R19M/C 59H
Opona tylna 150/70R17M/C 69H
HAMULCE
Typ układu ABS Dwukanałowy
Hamulce przednie Pojedyncza tarcza pływająca 310 mm, zacisk dwutłoczkowy
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Wyświetlacz LCD z prędkościomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem poziomu paliwa i zużycia paliwa, zegarem, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem zmiany biegu na wyższy
Reflektor LED
Światła tylne LED
Gniazdo 12 V Opcjonalnie
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenie ESS

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet
Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet

HONDA MOTO | To było prawdziwe święto dla miłośników motocykli, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy pasjonatów jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 zorganizowana przez Grupę Gezet przeszła do historii. Wydarzenie było pierwszym szkoleniem motocyklowym, organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy motocykli mieli okazję doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Honda CRF110F na rok 2025
Honda CRF110F na rok 2025

HONDA MOTO | CRF110F na rok 2025 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci - CRF250R i CRF450R.

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony