-
Nowa Honda Civic e:HEV 2022 charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Jednocześnie zwiększeniu uległa powierzchnia szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza. Aby stworzyć wrażenie wyrafinowanej elegancji zastosowano czystsze, spokojniejsze wykończenie powierzchni, z bardziej wyrazistymi liniami podziału, podkreślającymi kluczowe elementy. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. W porównaniu z poprzednią generacją Civic, podstawa słupka A została przesunięta do tyłu i jest obecnie w jednej linii z osią przednich kół. Dzięki temu samochód zyskał bardziej zrównoważone proporcje oraz szerszą, pewniej zarysowaną sylwetkę. Najwyższy punkt linii dachu został przesunięty do przodu w porównaniu z poprzednią generacją. Łagodne nachylenie w stronę klapy bagażnika nadaje hatchbackowi elegancki wygląd, zbliżony do fastbacka.
Smuklejszy profil nadwozia sprawia, że opony wydają się większe. W połączeniu z szerszym rozstawem kół i mniejszymi wnękami nadkoli sprawia, że samochód ma bardziej sportową, bliską nawierzchni bryłę. W nowym podejściu do estetyki kluczowymi cechami pozostają funkcjonalność, z której znana jest rodzina modeli Civic, a także projektowanie ukierunkowane na człowieka. Lusterka boczne są teraz mocowane bezpośrednio do przednich drzwi. Pomogło to w ograniczeniu martwego pola i zwiększyło bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów.
Civic hatchback słynął zawsze z wszechstronności. Jedenasta generacja nie pozostanie pod tym względem w tyle, ponieważ jest bardziej przestronna i funkcjonalna niż wszystkie wcześniejsze. Dłuższy o 35 mm rozstaw osi pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę, a także poprawić osiągi dynamiczne i stabilność przy jeździe na wprost. Klapę bagażnika wykonano z żywic polimerowych, co jest nowością w Civicu. Dzięki zastosowaniu nowej technologii produkcyjnej, zmniejszono masę całego elementu o 20%. Ułatwia to otwieranie i zamykanie bagażnika. Ponadto rozsunięto na zewnątrz zawiasy, co pozwoliło uzyskać bardziej estetyczną linię dachu i wpłynęło na bardziej smukły wygląd tyłu pojazdu.
Horyzontalny styl deski rozdzielczej Civica podkreśla szerokość kabiny. W połączeniu z szerszym polem widzenia daje to wrażenie przestronności i otwartości. We wnętrzu zastosowano również nowe, przyjemne w dotyku materiały wysokiej jakości, a także efektowną, metalową kratkę nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu, biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej. W wersji Advance wyświetlacz kierowcy jest teraz wyposażony w 10,2-calowy kolorowy panel LCD HD, zapewniający lepszą jakość obrazu.
-

-
Nowa Honda Civic e:HEV 2022 oferuje intuicyjny w obsłudze pakiet systemów informacyjno-rozrywkowych. Centralny ekran dotykowy został powiększony do 9 cali i przesunięty w górę, aby ograniczyć rozpraszanie kierowcy, wynikające z przenoszenia wzroku zbyt nisko. System jest przygotowany do obsługi Android Auto i bezprzewodowej komunikacji poprzez Apple CarPlay. Dzięki temu pasażerowie mogą pozostawać w kontakcie podczas jazdy. Dodatkowo, aby poprawić komfort podróżowania, w wersji Sport wprowadzono osiem głośników, natomiast w wersji Advance – 12 głośników BOSE klasy premium. Gwarantuje to audiofilom jakość dźwięku zbliżoną do koncertowej.
-

-
Pakiet Honda SENSING
W nowym Civicu zastosowano także pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę. Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów. Po raz pierwszy nowy Civic został wyposażony w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.
Poza nowymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa czynnego, zastosowano również nowe elementy konstrukcyjne, które pomogą spełnić rygorystyczne normy bezpieczeństwa Euro NCAP. Należą do nich: dodatkowe belki drzwiowe, które poprawiają odporność na zderzenia boczne; płyty zabezpieczające belki przedniego zderzaka, które pochłaniają energię zderzenia i redukują ryzyko uszkodzenia nóg i kolan; łącznie 11 poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu; kolanowe poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu, zmniejszające obrażenia w przypadku zderzenia czołowego; oraz przednia centralna poduszka powietrzna, zapobiegająca zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznych.
-
Układ napędowy e:HEV
Sprawdzony układ napędowy Hondy e:HEV (hybrid electric vehicle) oferowany jest w standardzie. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Zostały one sprzężone z nowoopracowanym 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. W najnowszej wersji silnika spalinowego zastosowano kilka nowych elementów architektury, dzięki którym udało się osiągnąć sprawność energetyczną na poziomie 41%. Jest to jeden z najlepszych wyników w branży motoryzacyjnej dla napędu samochodu seryjnego.
Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają dwa współpracujące ze sobą, mocne silniki elektryczne. Silnik spalinowy jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii. Tak zaprojektowany zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych RPM i mocne przyspieszenie, jednocześnie zapewniając wyjątkową oszczędność
-