-
NOWA HONDA CBR650R 2019 - STYLISTYKA I PODWOZIE
- Agresywne linie wzorowano na czysto sportowej stylizacji Fireblade CBR1000RR.
- Lżejsza rama i inne zabiegi optymalizacyjne obniżyły masę własną motocykla o 5,6 kilograma.
- Zastosowano przednie zawieszenie z widelcem USD Showa z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn i tłumieniem (SFF).
- Użyto radialnych zacisków hamulcowych i pływających tarcz.
- Wprowadzono pełne oświetlenie LED i nowe wskaźniki LCD.
- Kierownica typu clip-on montowana jest pod górną półką.
Choć czterocylindrowy silnik wciąż jest dobrze widoczny, nowe owiewki CBR650R wzmacniają sportowy charakter motocykla. Podwójne reflektory LED zapewniają motocyklowi przenikliwe, bezkompromisowe spojrzenie, a górne i (rozszerzone) dolne owiewki łączą muskulaturę z ostrymi, smukłymi liniami i kątami. Siedzenie również jest bardziej zwarte, a jego zwężony z tyłu kształt wzmacnia sportowy wyraz motocykla. Agresywna pozycja kierowcy wynika z zastosowania kierownicy typu clip-on, która mocowana jest teraz pod górną półką i jest przesunięta o 30 mm do przodu oraz umieszczona niżej, niż w CBR650F, podnóżki są o 3 mm przesunięte do tyłu i o 6 mm w górę. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm. Stalowa rama typu diamond została przekonstruowana na rok 2019. Użyto tłoczonych (zamiast kutych) płyt sworznia wahacza, rama jest o 1,9 kg lżejsza niż poprzednio i wykorzystuje dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej "elastyczne" w części belkowej), aby zapewnić zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych odbieranych przez kierowcę. Masa własna została zmniejszona do 207 kg, dzięki nie tylko lżejszej ramie, ale także oszczędnościom zarówno w masie zbiornika paliwa, jak i nowych podnóżków zaprojektowanych w stylu sportowym. Widelec przedni Showa 41mm USD z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn (SFF). Z tyłu pojedynczy amortyzator, posiadający 7-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny, działa bezpośrednio na zaokrąglony, odlewany grawitacyjnie aluminiowy wahacz. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1450 mm. Czterotłoczkowy radialny zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewniają jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Dwukanałowy ABS jest wyposażeniem standardowym. Nowo zaprojektowane aluminiowe odlewane felgi ubrano w przednie opony o rozmiarze 120/70-ZR17 i tylne o rozmiarze 180/55-ZR17.
-
SILNIK NOWEJ HONDY CBR650R
- 5% więcej mocy powyżej 10 000 obr/min, czerwona kreska wyżej o 1 000 obr/min.
- Wyższy i płynniej dostarczany moment obrotowy.
- Nowe układy dolotowy i wydechowy zapewniają większy przepływ gazów i poprawiają brzmienie silnika.
- Nowo wprowadzony system kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC).
- Sprzęgło antyhoppingowe.
- Prosta procedura zmiany mocy do 35 kW.
Inżynierowie Hondy chcieli stworzyć CBR650R jako najczystszej rasy, najprzyjemniejszy dla kierowcy czterocylindrowy motocykl średniej pojemności. Tak więc 16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 został dostrojony tak, by wyeliminować lekki spadek momentu obrotowego w rejonie 5 500 obr/min. i dostarczyć o 5% więcej mocy powyżej 10 000 obr/min, z maksymalnymi obrotami silnika podniesionymi o 1 000 obr/min. Moc maksymalna 95,2 KM (70 kW) pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm występuje przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. W efekcie powstał silnik, który obraca się żwawiej, kręci się wyżej, ma liniowy przebieg charakterystyki momentu obrotowego, silnie przyrastającego wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, i brzmi świetnie w każdych warunkach pracy. Prosta procedura zmiany mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy cylindrowej. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm x 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1 (z 11,4:1), a kształt komory spalania zoptymalizowano poprzez zastosowanie zmodyfikowaych tłoków. Układ rozrządu został wzmocniony, zmieniono czasy zaworowe, zastosowano też irydowe świece zapłonowe. Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów eliminują większość zewnętrznych połączeń. Nowe podwójne kanały dolotowe posiadają z dwóch stron owiewek wloty, które kierują większą ilością powietrza do airboxa, w odróżnieniu od pojedynczego centralnego kanału w silniku CBR650F. Przy okazji uzyskano wspaniałe gardłowe brzmienie towarzyszące dużemu otwarciu przepustnicy. W układzie wydechowym, wewnątrz tłumika znajduje się teraz rura o średnicy zwiększonej z 35 do 38,1 mm, która przepuszcza więcej gazów wylotowych, a końcówka rury wydechowej jest skierowana do góry, aby przenosić sugestywne brzmienie wydechu bardziej bezpośrednio w stronę kierowcy. Silnik korzysta ze zwartej architektury wewnętrznej, jest połączony z sześciostopniową przekładnią i rozrusznikiem, z cylindrami pochylonymi do przodu o 30°. Sprzęgło antyhoppingowe zapobiega blokowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, a dodatkowo dzięki mniejszej o 12% sile potrzebnej do wysprzęglania ułatwia zmiany biegów na wyższy. Ponadto w modelu na rok 2019 wprowadzono system kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC), którego zadaniem jest utrzymanie przyczepności tylnego koła. System można wyłączyć, jeśli kierowca nie chce korzystać z tej funkcji. Spalanie 4,9 l/100km (w cyklu pomiarowym WMTC) zapewnia zasięg ponad 300 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,4 litra paliwa.
-
ORYGINALNE AKCESORIA DO CBR650R 2019
Dla CBR650R dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, która obejmuje:
- Nakładka na przedni błotnik, osłony boczne, nakładka na tylne siedzenie (części aluminiowe lub z aluminiowymi wstawkami)
- Naklejki na koła
- Torba na zbiornik i torba na siedzenie pasażera zapożyczone z modelu CB1000R
- Quickshifter
- Wysoka szyba (2 wersje: zwykła i przyciemniana)
- Gniazdo ładowania 12V
- Podgrzewane manetki
-