NOWA HONDA CBR500R 2022 - CENA W POLSCE

Model jest niezwykle popularny w grupie motocyklistów, którzy dojrzeli do przesiadki z mniejszego jednośladu - ponad 50% właścicieli ma mniej niż 30 lat. CBR500R oferuje emocje korzystania ze sportowego motocykla na co dzień, jednocześnie zapewniając rozsądne koszty eksploatacji, dzięki czemu jest to świetny motocykl zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i do weekendowej rozrywki. W 2016 r. CBR500R otrzymał drapieżniejszą stylizację, oświetlenie LED i zmiany w przednim zawieszeniu, a model roku 2019 był jeszcze bardziej agresywny, z nową formą zewnętrzną i pozycją kierowcy, która podkreślała jego sportowy charakter. Udoskonalenia wprowadzono również w silniku, który uzyskał lepsze osiągi w dolnym zakresie prędkości obrotowych i łatwiej wkręca się aż do maksymalnych obrotów, zapewniając przy tym niepowtarzalne brzmienie wydechu. Silnik spełniał również w 2020 roku normę czystości spalin EURO5. Po potwierdzeniu statusu rynkowej gwiazdy – wraz z siostrzanymi modelami – w roczniku modelowym 2022 otrzyma ważną modernizację zawieszenia, wykorzystującą widelec USD Showa 41 mm (SFF-BP), podwójne przednie tarcze hamulcowe, nowe lekkie koła i lekki wahacz oraz inne drobne zmiany.

Wraz ze zmianami w silniku, takimi jak nowe mapy wtrysku paliwa i nowa, lżejsza chłodnica, podwozie wzbogaciło się o widelec Showa SFF-BP USD z goleniami 41 mm. Otrzymało podwójne, dwutłoczkowe, montowane promieniowo zaciski hamulcowe Nissin, które współpracują z tarczami o średnicy 296 mm. Wprowadzono też lżejsze 5-ramienne obręcze kół i przeprojektowano wahacz, celem uzyskania lepszego prowadzenia i pewniejszego hamowania z dużych prędkości. W porównaniu z poprzednim modelem, przesunięto ku przodowi środek masy, aby poprawić przyczepność i wyczucie przedniej opony. Stylistyka została odświeżona, dzięki nowemu przedniemu błotnikowi, pochodzącemu z modelu CBR650R, a sportowe aluminiowe podnóżki są obecnie wyposażeniem standardowym. Podobnie jak poprzednio, w zestawie wskaźników LCD znajdziemy funkcje wyświetlenia sugestii zmiany biegu na wyższy i sygnalizację aktualnie załączonego biegu, a całe oświetlenie jest wykonane w technologii Premium LED. Nowy reflektor, również odziedziczony po CBR650R, emituje teraz szerszą wiązkę światła.

Model CBR500R 2022 będzie dostępny w następujących kolorach:

  • Grand Prix Red
  • Matt Gunpower Black Metallic [NOWOŚĆ w modelu 2022]

-

HONDA CBR500R 2022 - CENA W POLSCE

Model (nazwa handlowa) rok modelowy Cena katalogowa
HONDA CBR500R 2022 31 700 PLN

-

-

PODWOZIE I STYLISTYKA

  • Regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP)
  • Nowe podwójne tarcze 296 mm, hamowane przez dwutłoczkowe zaciski Nissin, mocowane promieniowo
  • Lżejsze koła i wahacz oraz aluminiowe podnóżki
  • Przesunięty ku przodowi środek masy, aby poprawić przyczepność przedniego koła
  • Nowy reflektor odziedziczony po CBR650R

Niezmieniona w modelu 2022 rama główna ze stalowych rurek o średnicy 35 mm jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością, dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy minimalizuje też przenoszone na nią drgania. Nowe zawieszenie przedniego koła rzuca się w oczy od pierwszej chwili. Dla podwyższenia osiągów przy sportowym stylu jazdy, teleskopowy widelec 41 mm poprzedniej konstrukcji został zastąpiony przez widelec USD Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41 mm, prowadzony przez nowe półki górną i dolną. Dzięki rozdzieleniu funkcji, amortyzator Big Piston, znajdujący się w jednej goleni, i mechanizm sprężynowy w drugiej, poprawiają zarówno reakcje motocykla, jak i jakość jazdy. W czterocylindrowej Hondzie CBR650R zastosowano dokładnie taki sam układ. W ramach dalszych działań, zmierzających do poprawy jakości jazdy, model CBR500R 2022 wyposażono w nowe, lżejsze koła z 5 ramionami w kształcie litery Y, zamiast 6 ramion, jak w poprzednim modelu. Przednia obręcz ma nadal szerokość 3,5 cala i funkcjonuje w parze z oponą 120/70-ZR17. Na tylną obręcz 4,5 cala zakładana jest opona 160/60-ZR17. Przeprojektowany wahacz również zrzucił kilka gramów i jest teraz zbudowany ze stali o grubości 2 mm (zamiast 2,3 mm), dodatkowo posiada wydrążoną poprzeczkę oraz wyraźnie przeprojektowaną osłonę łańcucha. Sztywniejszy skrętnie nowy wahacz jest również bardziej elastyczny poprzecznie, co poprawia prowadzenie. Jednorurowy amortyzator tylny (jak w przypadku maszyn sportowych o większej pojemności), z tłokiem o dużej średnicy, zapewnia doskonałą reakcję zawieszenia i kontrolę temperatury, ma 5-stopniową regulację napięcia wstępnego oraz ustawienia sprężyny i tłumienia dobrane pod kątem charakterystyki przedniego widelca. Wraz z poprawą dynamiki podwozia i zawieszenia poprawiono również skuteczność hamowania. Pojedynczy hamulec przedni o średnicy 320 mm z dwutłoczkowym zaciskiem z poprzedniego modelu został zastąpiony podwójnymi tarczami o średnicy 296 mm i dwutłoczkowymi zaciskami Nissin montowanymi radialnie. Wprowadzenie mniejszych tarcz nie tylko minimalizuje przyrost masy, ale także zmniejsza wymagany nacisk na dźwignię podczas hamowania. Masa własna nowej Hondy CBR500R pozostaje na poziomie 192 kg, ale w porównaniu z poprzednim modelem, większa część ciężaru spoczywa na przednim kole, co pozwoliło uzyskać bardziej zwinne prowadzenie i poprawić przyczepność przodu motocykla. Procentowy rozkład masy na przód i tył wynosi teraz 50,7/49,3, w porównaniu do wcześniejszego 50,1/49,9. Rozstaw osi wynosi 1410 mm, z pochyleniem główki ramy 25,5° i wyprzedzeniem 102 mm. Właśnie dynamiczne reakcje są cechą charakterystyczną CBR500R. Widok zza kierownicy jest typowy dla motocykla sportowego. Kierownica typu clip-on została umieszczona pod górną półką, dzięki czemu prowadzący jest pochylony do przodu. Przednia owiewka jest również ustawiona nisko. Aluminiowe podnóżki o wyrazistym wyglądzie, zastępujące poprzednie, pokryte gumą elementy, pozwoliły zaoszczędzić kolejne 104 g, zapewniając wystarczające podparcie podczas bardziej dynamicznej jazdy. Kompaktowy przedni błotnik został przejęty bezpośrednio z modelu CBR650R. Nowy, drapieżnie ukształtowany podwójny reflektor LED, odziedziczony po CBR650R, groźnie wpatruje się przed siebie, emitując szerszy strumień światła. Towarzyszą mu diodowe kierunkowskazy. Zestaw wskaźników LCD informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla sugestie zmienienia go na wyższy. Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach co 250 obr./min. w zakresie 5000-8750 obr./min. Pozostawiono niską pozycję siedzenia na poziomie 785 mm, dzięki czemu CBR500R jest bardzo łatwy do opanowania, a pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od jego wzrostu. Ogólne wymiary to 2080 mm x 760 mm x 1145 mm, z prześwitem 130 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra benzyny łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa 3,5 l/100 km, zapewnia zasięg rzędu 485 km.

-

-

NOWA HONDA CBR500R 2022 - SILNIK

  • Żwawa dwucylindrowa jednostka napędowa zapewnia użyteczną moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów oraz sportowy dźwięk z tłumika zakończonego podwójną rurą wydechową
  • Nowe ustawienia PGM-FI poprawiają wyczucie silnika i charakterystykę momentu obrotowego
  • Chłodnica nowej konstrukcji jest bardziej stylowa i lżejsza
  • Sprzęgło antyhoppingowe zapewnia łatwiejsze zmiany biegów w górę i bezpieczniejsze redukcje przełożeń
  • Spełnia normę czystości spalin EURO5

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2 silnik napędzający CBR500R, to chłodzona cieczą dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa o pojemności 471 cm3, zapewniająca dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i możliwościami, o charakterystyce gwarantującej przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcająca się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne.Udoskonalenia wprowadzone w modelu 2019 roku zapewniły lepsze przyspieszenia dzięki 4% wzrostowi mocy w niskim i średnim zakresie obrotów oraz momentu obrotowego w zakresie 3 000 – 7 000 obr./min. To w dużej mierze silnik, którego ogólne osiągi i charakter przeczą jego umiarkowanej pojemności skokowej. Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) pojawia się przy 8 600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 6 500 obr./min. Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic, a nowe ustawienia poprawiają w modelu 2022 wyczucie i charakterystykę momentu obrotowego bez pogorszenia osiągów. Tłumik wydechu ma podwójne rury wylotowe, które nadają każdemu impulsowi sportowy charakter i ostry świst przy wysokich obrotach. Nowa, bardziej estetyczna konstrukcja chłodnicy przyczynia się do zmniejszenia masy o 100 g, bez utraty wydajności chłodzenia. Średnica cylindra i skok tłoka nadal wynoszą odpowiednio 67 mm i 66,8 mm, a stopień sprężania wynosi 10,7:1; Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności. Silnik, działając jako element przenoszący naprężenia, uzupełnia sztywność ramy dzięki czterem mocowaniom głowicy cylindrów do ramy. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia. Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zużycie. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm. Kształt tłoka został zaprojektowany z myślą od redukowaniu hałasu pracy tłoka przy wysokich obrotach. Tarcie jest niższe dzięki prążkom na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder. „Trójkątne” proporcje wału korbowego, wałka głównego i wałka zdawczego są zwarte. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei, których konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przejeżdżaniu zakrętów i przy hamowaniu. Pojemność układu smarowania wynosi 3,2 l. Sześciobiegowa skrzynia biegów, zapewniająca błyskawiczną zmianę przełożeń, współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym.

-

HONDA CBR500R 2022 - ORYGINALNE AKCESORIA

Dla nowej Hondy CBR500R 2022 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmują one:

  • Kufer centralny 35 litrów
  • Tylny bagażnik
  • Torba na zbiornik
  • Torba na siedzenie pasażera
  • Wysoka, przyciemniana przednia szyba
  • Podgrzewane manetki
  • Gniazda USB C oraz 12V
  • Osłona siedzenia
  • Paski na felgi
  • Naklejka na zbiornik paliwa

-

-

NOWA HONDA CBR900R 2022 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ Rzędowy, czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra i skok 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7: 1
Dopuszczalna Maksymalna 47,6 KM (35 kW) przy 8 600 obr/min
Dopuszczalna Moment obrotowy 43 Nm przy 6 500 obr/min
Poziom hałasu (dB) L-urban 74 dB (ważona kombinacja pomiaru przy stałej prędkości i pomiaru przy przyspieszaniu z pełnym otwarciem przepustnicy), L-wot 76,4 dB (przyspieszanie z pełnym otwarciem przepustnicy)
Pojemność układu smarowania 3,2 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 17,1 l (z rezerwą)
Emisja CO2 wg WMTC 80 g/km
Zużycie paliwa (cykl WMTC) 3,5 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
Moc alternatora 23,4 A/2000 obr/min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2080 mm x 760 mm x 1145 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Kąt pochylenia kolumny 25,5 stopnia
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 785 mm
Prześwit 130 mm
Masa własna 192 kg
ZAWIESZENIE
Przód Zawieszenie z widelcem 41 mm USD Showa SFF-BP, regulacja napięcia wstępnego
Tył System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, wahacz stalowy o drążonym przekroju
KOŁA
Przód Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Tył Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Obręcz przednia 17 x MT 3,5
Obręcz tylna 17 x MT 4,5
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 160/60ZR17M/C (69W)
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
Przód Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez dwutłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem
Tył Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Ekran LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem z wykresem słupkowym, podwójnym licznikiem dziennym, wskaźnikiem poziomu paliwa i zużycia paliwa, zegarem, temperaturą cieczy chłodzącej, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem sugestii zmiany biegu na wyższy
Reflektor LED
Światła tylne LED
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony