NOWA HONDA CB750 HORNET 2023 - CENA W POLSCE

Pierwszy CB600F Hornet z 1998 roku stał się bardzo popularnym motocyklem w Europie z wielu powodów. Kompaktowe rozmiary i bezowiewkowy styl „naked” sprawdzały się w przestrzeni miejskiej, a moc silnika i łatwość prowadzenia pozwalały cieszyć się zwinnością na odcinkach usianych zakrętami. Kolejne przemiany Horneta poprowadziły jego ewolucję w kierunku klasy motocykli sportowo-turystycznych, a w rękach zawodników Hornet Cup - motocykli wyścigowych. Modernizacja z 2007 roku dodała Hornetowi mocy maszyn RR i wprowadziła agresywniejszy styl. Każdy właściciel miał własny powód, dla którego uważał swojego Horneta za motocykl doskonały, ale dwa walory pozostały niezmienne przez cały okres jego rozwoju: jazda sprawiała wielką frajdę, a zabawa szła w parze z przystępną ceną.

25 lat to dużo czasu, a od momentu pojawienia się pierwszego Horneta, w motocyklu zaszły spore zmiany. Segment motocykli typu naked wciąż rośnie, zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i różnorodności. Pojawia się wiele nisz, a oczekiwania kierowców nigdy nie były tak wysokie. To idealny czas na lądowanie nowego "szerszenia” – motocykla na dziś i dla całej nowej generacji kierowców. Czeka na niego poprzeczka postawiona wysoko przez poprzednika oraz poważni konkurenci, z którymi musi się zmierzyć. Oba te fakty uwzględnili w pracach rozwojowych inżynierowie Hondy. Tło towarzyszące powrotowi modelu CB750 Hornet przyczyniło się do stworzenia czegoś zupełnie wyjątkowego – kompletnie nowego modelu o średniej masie, który czerpie inspirację i kierunek rozwojowy z doświadczeń protoplasty, jednak słynny brand jakim był Hornet zyskuje walor zupełnie świeżej aktualności. Uzupełnieniem tego zestawu jest zastrzyk emocji i czystej adrenaliny.



Design motocykla, opracowany przez nową generację specjalistów z kreatywnego zespołu ośrodka badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie, powstał z myślą o przyciągnięciu młodszych motocyklistów, którzy szukają możliwości przesiadki na bardziej prestiżowy sprzęt. Nowy dwucylindrowy silnik, zachwycający wysoką mocą i momentem obrotowym, wspomagany jest bogatym zestawem rozwiązań elektronicznych. Wysokiej jakości zawieszenie Showa współpracuje z nową, lekką ramą stalową i zaawansowanym technicznie układem jezdnym, który pozwala kierowcy na wykorzystanie całego potencjału układu napędowego. Wzorniczy minimalizm, połączony z wyrazistymi kątami, definiuje odważny, nowoczesny styl streetfightera. Honda uzbroiła model CB750 Hornet w potężną broń – to najlepszy w klasie stosunek mocy do masy. Upraszczając sprawę, można charakterystykę modelu podsumować trzema słowami: szybki, zwinny, radosny.


NOWA HONDA CB750 2023 - CENNIK W POLSCE

Nowa Honda CB750 Hornet w roczniku modelowym 2023 oferowana jest w cenie 36 400 PLN brutto.


Nazwa Cena katalogowa
Honda CB750 Hornet 2023 36 400 PLN


Nowa Honda CB750 Hornet 2023 jest dostępna w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Glare White z ramą Metallic Red Flame i widelcem anodowanym na czerwono
  • Grafitowa czerń z ramą Metallic Red Flame i widelcem anodowanym na czerwono
  • Matte Iridium Gray Metallic
  • Mat Goldfinch Yellow



NOWA HONDA HORNET CB750 2023 - SZYBKI, LEKKI I UNIWERSALNY

Nowy silnik Horneta kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. Jego najważniejsze parametry: rzędowy, dwucylindrowy, o pojemności 755 cm3, moc maksymalna 92 KM, moment obrotowy 75 Nm. Przy masie motocykla z płynami wynoszącej 190 kg, motocykl charakteryzuje się najlepszym w klasie stosunkiem mocy do masy, wynoszącym 0,36 kW na kg / 2,81 kg na kW. Kompaktowe, pochodzące z CRF, ośmiozaworowe głowice Unicam wykorzystują kanały wlotu powietrza typu downdraft oraz zawirowanie strumienia Vortex Flow, aby zapewnić optymalne spalanie. Wał korbowy z przesunięciem wykorbień o 270° zapewnia wyczucie i charakter silnika, o jakość pracy silnika dba wałek wyrównoważający obracający się 2 razy szybciej od wału korbowego, a sprzęgło antyhoppingowe współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Kierowcy mogą liczyć na systemy wspomagające, do których należą: elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) obsługująca 3 tryby jazdy (plus tryb USER), 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC), kontrola unoszenia przedniego koła z 3 poziomami doboru mocy oraz intensywności hamowania silnikiem. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał nowego silnika, został on umieszczony w nowej stalowej dwubelkowej ramie, która jest niezwykle lekka, dzięki obniżeniu grubości ścianek rur i poprawieniu sztywności konstrukcji. Zaawansowane zawieszenie przednie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji (SFF-BPTM) i goleniami o średnicy 41 mm oraz tylnym amortyzatorem w układzie Pro-Link, zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Podwójne, czterotłoczkowe zaciski montowane radialnie gwarantują doskonałą siłę hamowania, natomiast opony dobrano z myślą o jak najwyższej przyczepności i zwrotności, wybierając szerokość 120 mm dla opony przedniej i 160 mm dla tylnej. Bogata lista wyposażenia rozpoczyna się od 5-calowego kolorowego wyświetlacza TFT, który w przejrzysty sposób dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę wszystkich funkcji. Kolejnym elementem jest odpowiedzialny za komunikację system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) z iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i awaryjnymi sygnałami hamowania (ESS). Na ofertę akcesoriów składają się, quickshifter, elastyczny bagażnik, osłony silnika i drobne dodatki (więcej szczegółów w dalszej części tekstu).



Premiera zupełnie nowego silnika Hondy to zawsze wyjątkowy moment. Zaprezentowanie go w nowym Hornecie świadczy o randze, jaką Honda nadaje powrotowi legendarnej nazwy modelu do oferty. Inżynierowie Hondy stworzyli zupełnie nową, rzędową, dwucylindrową jednostkę napędową, która zapewnia Hornetowi doskonałe osiągi. Silnik został zaprojektowany z przeznaczeniem dla każdej grupy kierowców, którzy chcą wykorzystać zarówno maksymalną moc, jak i walory użytkowe w niskim i średnim zakresie obrotów – jest idealny do motocykla dla mniej doświadczonych, daje jednak również ogromną przyjemność z codziennej jazdy po mieście. Przy pojemności 755 cm3, z 8-zaworową głowicą cylindra Unicam, rozwija moc 92 KM przy 9500 obr/min i moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 87 mm x 63,5 mm, stopień sprężania, to 11,0:1. Kompaktowa i lekka głowica Unicam (konfiguracja używana w gotowym do zawodów MX CRF450R) obsługuje zawory wlotowe o średnicy 35,5 mm za pomocą krzywki i 29-milimetrowe zawory wylotowe za pomocą popychaczy. Skoki zaworów wynoszą 9,3 mm po stronie wlotowej i 8,2 mm po stronie wydechu. Chronione patentem kanały przepływu Vortex Flow zapewniają bardziej równomierną dystrybucję strumienia powietrza z bocznych nawiewów do airboxu, który następnie zasila wloty downdraft i przepustnicę o średnicy 46 mm. Wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270° i nierównomierne odstępy między momentami zapłonu, powodują charakterystyczny pulsacyjny odgłos silnika. Aby silnik był jak najbardziej zwarty, główne koło zębate pełni podwójną rolę i obraca również wałek wyrównoważający (nie użyto oddzielnego koła zębatego, napędzającego wałek wyrównoważający). Pompa wodna jest ukryta pod lewą pokrywą silnika i nie ma potrzeby stosowania chłodzonej cieczą chłodnicy oleju. W cylindrach zastosowano również powłokę Nikasil (nikiel-węglik-krzem), znaną już z modeli CBR1000RR-R Fireblade i CRF450R. Sprzęgło antyhoppingowe – z ukośnie ułożonymi segmentami tarcz – zmniejsza wymaganą siłę nacisku na dźwignię sprzęgła, ułatwia zmianę biegów na wyższy i zapobiega podskokom tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach przełożeń. Spalanie 4,35 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg ponad 340 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,2 litra paliwa. Dostępna będzie również wersja o mocy 35 kW dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2.

-

HONDA HORNET 2023 - SYSTEMY ELEKTRONICZNE SILNIKA

System elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW) oferuje trzy domyślne tryby jazdy, dostosowując charakterystykę pracy silnika do warunków i zamiarów kierowcy, który może wybierać je przełącznikiem po lewej stronie kierownicy lub poprzez ekran TFT. Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (EP), hamowania silnikiem (EB) i kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła Wheelie Control. Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC. Tryby jazdy skonfigurowano tak, by oferowały różne kombinacje parametrów jazdy.

  • SPORT wykorzystuje poziom 3 EP i poziom 1 EB oraz HSTC, aby zapewnić najwyższe osiągi przy jak najniższej interwencji systemu.
  • STANDARD to kombinacja ustawień pośrednich, która wykorzystuje poziom 2 dla EP, EB i HSTC.
  • RAIN wykorzystuje najniższe ustawienie EP, na poziomie 1, z zastosowaniem zauważalnego ograniczenia mocy do poziomu 2 EB oraz poziom 3 dla HSTC.
  • USER pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.

Styliści biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie spojrzeli z szacunkiem w przeszłość, na pierwszego „szerszenia” i zabrali się do pracy nad nowym, współczesnym wyrazem technicznego piękna, które odzwierciedlili w sylwetce, liniach i formach, zachowujących zwarte, eleganckie proporcje. Znakiem rozpoznawczym Horneta jest zbiornik paliwa, nawiązujący formą do kształtu skrzydła szerszenia. W każdym elemencie – od drapieżnie pochylonego „nosa” z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył – projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta. Walory użytkowe, które docenią kierowcy różnych grup, stanowią również nieodłączny element projektu. Wysokość siedziska wynosi 795 mm, pozycja kierującego jest wyprostowana, z lekko cofniętymi podnóżkami dla naturalnego balansu. Zastosowano szerszą kierownicę, wymagającą mniejszej siły ze strony kierowcy. Zestaw wskaźników umieszczonych w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – tradycyjny lub w formie słupkowej, w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, wyświetlanie parametrów silnika, wybranego biegu oraz ustawiany wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą ekranu, jak i przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. W interfejsie kierowcy znajduje się również system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem z Androidem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, informacji, muzyką i nawigacją. Po raz pierwszy niektóre funkcje systemu HSVC będą dostępne również na smartfonach z iOS. Do obsługi kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Zarządzanie sterowaniem głosowym jest możliwe również za pomocą przycisków po lewej stronie kierownicy. Aby uprościć i zminiaturyzować cały układ elektryczny, w modelu Hornet wykorzystano magistralę CAN (Controller Area Network) wraz z modułem kontroli nadwozia (BCU). BCU znajduje się pod siedzeniem kierowcy i przetwarza sygnały sterujące – z modulatora ABS, ekranu TFT i przełączników, które nie są kontrolowane przez ECU poprzez magistralę CAN. Tylne kierunkowskazy mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). W wypadku zarejestrowania ujemnego przyspieszenia o wartości 6,0 m/s2 przy minimalnej prędkości 56 km/h i przy włączonym jednym z hamulców, światła awaryjne zaczynają migać, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu. Przy tej samej prędkości graniczne opóźnienie zadziałania jest zmniejszane, jeśli został aktywowany system ABS – wystarczy wtedy, że opóźnienie przekroczy 2,5 m/s2. Światła awaryjne – po nagłym hamowaniu – są wyłączane bez korzystania z prostego timera, zamiast tego system porównuje różnicę prędkości kół przedniego oraz tylnego i oblicza kiedy należy wyłączyć światła awaryjne w zależności od sytuacji.



Stalowa, dwubelkowa rama rurowa Horneta jest lekka i waży zaledwie 16,6 kg (dla porównania rama CB650R to 18,5kg). Szczególnie starannie dobrano usztywnienia, rury główne i pionowe ramy o zredukowanych grubościach ścianek oraz zoptymalizowano kształt półek, co pozwoliło uzyskać niezwykle solidną platformę, której sztywność jest zbalansowana tak, aby zapewnić wyczucie motocykla, a jednocześnie uzyskać geometrię zapewniającą zwinność, czyli dokładnie to, czego potrzebuje mocny silnik. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/99 mm, a rozstaw osi wynosi 1420 mm. Masa motocykla to 190 kg. Z myślą o poprawieniu sportowych właściwości jezdnych (zwłaszcza hamowania przy wyższych prędkościach) widelec USD Showa z rozdzieleniem funkcji (SFF-BPTM) i goleniami o średnicy 41 mm jest montowany na stworzonej dla Horneta nowej górnej i dolnej półce. Dzięki skokowi 130 mm i rozdzieleniu funkcji, amortyzator Big Piston znajdujący się w jednej goleni i mechanizm sprężynowy w drugiej, poprawiają zarówno reakcje motocykla na zmiany nawierzchni, jak i jakość jazdy. Tylny amortyzator współpracuje ze stalowym wahaczem za pośrednictwem Pro-Link – układ zapewnia skok 150 mm. Jego konstrukcja zapewnia doskonałe reakcje i kontrolę temperatury pracy, zawieszenie posiada 5-stopniową regulację napięcia wstępnego ze zmianą sztywności sprężyny i regulację tłumienia dostosowaną do ustawień widelca. Dwie przednie tarcze o średnicy 296 mm i czterotłoczkowe zaciski Nissin montowane radialnie zapewniają imponującą siłę hamowania i doskonałe wyczucie dźwigni hamulca. Aby jeszcze wyżej podnieść jakość prowadzenia i jazdy, obręcze z lekkiego stopu wyposażono w szprychy w kształcie litery Y. Na obręcz przedniego koła o szerokości 3,5 cala zakładana jest opona 120/70-ZR17, a z tyłu, na obręczy 4,5 cala, znajduje się opona 160/60-ZR17.

Dla Horneta przygotowano pełną gamę oryginalnych akcesoriów Hondy, służących personalizacji modelu zgodnie z potrzebami i upodobaniami właściciela. Quickshifter umożliwia zmianę biegu na wyższy bez użycia sprzęgła i zamykania przepustnicy podczas agresywnej jazdy sportowej lub bardziej zrelaksowanej jazdy turystycznej, posiada funkcję «auto-blip» umożliwiającą płynne i błyskawiczne redukcje przełożeń. Siłę nacisku dźwigni można regulować w 3 stopniach w zależności od preferencji. Tylna osłona siedziska dodaje sportowego charakteru pojedynczemu siedzeniu, a szyte pikowane siedzisko kierowcy - zupełnie nowy wzór wykończony w kolorze szarym/czarnym – podkreśla atrakcyjność klasy premium i podnosi komfort. Dostępne są również aluminiowe dociążenia końcówek kierownicy, górne mocowanie kierownicy, szyba, paski na felgi, podnóżki kierowcy i ślizgi chroniące podczas upadku. Nie zapomniano również o walorach praktycznych. Torba na zbiornik i na siedzenie zapewniają wygodę podczas codziennego przewożenia luźnych przedmiotów, natomiast nowa konstrukcja tylnej sakwy gwarantuje bezpieczeństwo bagażu podróżnego. Podgrzewane manetki podnoszą komfort kierowcy. Trzy pakiety grupujące akcesoria ułatwiają wybór:

  • SPORT PACK
    Quickshifter, osłona przeciwwiatrowa, osłona tylnego siedzenia i podnóżki kierowcy

  • STYLE PACK
    Aluminiowe dociążenia końcówek kierownicy, górne mocowanie kierownicy, naklejka na zbiornik, paski na felgi i ślizgi chroniące podczas upadku

  • TOURING PACK
    Tylne kufry, torba na zbiornik i torba na siedzenie



HONDA CB750 2023 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam
Pojemność skokowa 755 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 87mm x 63,5mm
Stopień sprężania 11.0:1
Moc maksymalna 92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min
Maks. moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr./min
Poziom hałasu (dB) Lwot - 77,5; Lurban - 73,5
Prędkość maksymalna (km/h)  205 km/h
Pojemność układu smarowania 3,8 l
Rozrusznik Elektryczny
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 15,2 l
Emisja CO2 wg WMTC 100 g/km
Zużycie paliwa 23 km/l - 4,35 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów Sześciobiegowa przekładnia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ ramy Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2090 mm x 780 mm x 1085 mm
Rozstaw osi 1420 mm
Kąt pochylenia kolumny 25˚
Wyprzedzenie 99 mm
Wysokość siedziska 795 mm
Prześwit 140 mm
Masa własna 190 kg
Promień skrętu 2,7 m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie z przodu Widelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm
Tylne zawieszenie Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm
KOŁA
Koło z przodu Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Koło z tyłu Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Opona przednia 120/70ZR-17
Opona tylna 160/60ZR-17
HAMULCE
Typ układu ABS Dwukanałowy
Hamulce przednie Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Wyświetlacz TFT
Reflektor LED
Światła tylne LED
Łączność HSVC
USB typu C
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów Tak
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenie ESS, 4 tryby jazdy

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer zaliczają czwarty kontynent!
Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer zaliczają czwarty kontynent!

FORD | Lexie Alford i jej elektryczny Ford Explorer niezłomnie kontynuują ekspedycję dookoła świata. 

Honda liderem polskiego rynku jednośladów w roku 2023
Honda liderem polskiego rynku jednośladów w roku 2023

HONDA | Honda liderem sprzedaży motocykli i skuterów w Polsce po raz czwarty z rzędu. 

HONDA ST125 DAX na rok modelowy 2024
HONDA ST125 DAX na rok modelowy 2024

HONDA | Do oferty na rok modelowy 2024 YM dołącza nowe, modne malowanie Pearl Glittering Blue, by Dax w dalszym ciągu wywoływał uśmiechy na twarzach Europejczyków. 

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 125 Prawo Jazdy Kat. B, Kontrola trakcji HSTC
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda CB 750 Hornet NOWOŚĆ
  • Model: CB
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda Nx 500 abs LED Nowy
  • Model: Nx
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony