NOWA HONDA CB750 HORNET 2023 - CENA W POLSCE

Pierwszy CB600F Hornet z 1998 roku stał się bardzo popularnym motocyklem w Europie z wielu powodów. Kompaktowe rozmiary i bezowiewkowy styl „naked” sprawdzały się w przestrzeni miejskiej, a moc silnika i łatwość prowadzenia pozwalały cieszyć się zwinnością na odcinkach usianych zakrętami. Kolejne przemiany Horneta poprowadziły jego ewolucję w kierunku klasy motocykli sportowo-turystycznych, a w rękach zawodników Hornet Cup - motocykli wyścigowych. Modernizacja z 2007 roku dodała Hornetowi mocy maszyn RR i wprowadziła agresywniejszy styl. Każdy właściciel miał własny powód, dla którego uważał swojego Horneta za motocykl doskonały, ale dwa walory pozostały niezmienne przez cały okres jego rozwoju: jazda sprawiała wielką frajdę, a zabawa szła w parze z przystępną ceną.

25 lat to dużo czasu, a od momentu pojawienia się pierwszego Horneta, w motocyklu zaszły spore zmiany. Segment motocykli typu naked wciąż rośnie, zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i różnorodności. Pojawia się wiele nisz, a oczekiwania kierowców nigdy nie były tak wysokie. To idealny czas na lądowanie nowego "szerszenia” – motocykla na dziś i dla całej nowej generacji kierowców. Czeka na niego poprzeczka postawiona wysoko przez poprzednika oraz poważni konkurenci, z którymi musi się zmierzyć. Oba te fakty uwzględnili w pracach rozwojowych inżynierowie Hondy. Tło towarzyszące powrotowi modelu CB750 Hornet przyczyniło się do stworzenia czegoś zupełnie wyjątkowego – kompletnie nowego modelu o średniej masie, który czerpie inspirację i kierunek rozwojowy z doświadczeń protoplasty, jednak słynny brand jakim był Hornet zyskuje walor zupełnie świeżej aktualności. Uzupełnieniem tego zestawu jest zastrzyk emocji i czystej adrenaliny.



Design motocykla, opracowany przez nową generację specjalistów z kreatywnego zespołu ośrodka badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie, powstał z myślą o przyciągnięciu młodszych motocyklistów, którzy szukają możliwości przesiadki na bardziej prestiżowy sprzęt. Nowy dwucylindrowy silnik, zachwycający wysoką mocą i momentem obrotowym, wspomagany jest bogatym zestawem rozwiązań elektronicznych. Wysokiej jakości zawieszenie Showa współpracuje z nową, lekką ramą stalową i zaawansowanym technicznie układem jezdnym, który pozwala kierowcy na wykorzystanie całego potencjału układu napędowego. Wzorniczy minimalizm, połączony z wyrazistymi kątami, definiuje odważny, nowoczesny styl streetfightera. Honda uzbroiła model CB750 Hornet w potężną broń – to najlepszy w klasie stosunek mocy do masy. Upraszczając sprawę, można charakterystykę modelu podsumować trzema słowami: szybki, zwinny, radosny.


NOWA HONDA CB750 2023 - CENNIK W POLSCE

Nowa Honda CB750 Hornet w roczniku modelowym 2023 oferowana jest w cenie 36 400 PLN brutto.


Nazwa Cena katalogowa
Honda CB750 Hornet 2023 36 400 PLN


Nowa Honda CB750 Hornet 2023 jest dostępna w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Glare White z ramą Metallic Red Flame i widelcem anodowanym na czerwono
  • Grafitowa czerń z ramą Metallic Red Flame i widelcem anodowanym na czerwono
  • Matte Iridium Gray Metallic
  • Mat Goldfinch Yellow



NOWA HONDA HORNET CB750 2023 - SZYBKI, LEKKI I UNIWERSALNY

Nowy silnik Horneta kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. Jego najważniejsze parametry: rzędowy, dwucylindrowy, o pojemności 755 cm3, moc maksymalna 92 KM, moment obrotowy 75 Nm. Przy masie motocykla z płynami wynoszącej 190 kg, motocykl charakteryzuje się najlepszym w klasie stosunkiem mocy do masy, wynoszącym 0,36 kW na kg / 2,81 kg na kW. Kompaktowe, pochodzące z CRF, ośmiozaworowe głowice Unicam wykorzystują kanały wlotu powietrza typu downdraft oraz zawirowanie strumienia Vortex Flow, aby zapewnić optymalne spalanie. Wał korbowy z przesunięciem wykorbień o 270° zapewnia wyczucie i charakter silnika, o jakość pracy silnika dba wałek wyrównoważający obracający się 2 razy szybciej od wału korbowego, a sprzęgło antyhoppingowe współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Kierowcy mogą liczyć na systemy wspomagające, do których należą: elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) obsługująca 3 tryby jazdy (plus tryb USER), 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC), kontrola unoszenia przedniego koła z 3 poziomami doboru mocy oraz intensywności hamowania silnikiem. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał nowego silnika, został on umieszczony w nowej stalowej dwubelkowej ramie, która jest niezwykle lekka, dzięki obniżeniu grubości ścianek rur i poprawieniu sztywności konstrukcji. Zaawansowane zawieszenie przednie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji (SFF-BPTM) i goleniami o średnicy 41 mm oraz tylnym amortyzatorem w układzie Pro-Link, zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Podwójne, czterotłoczkowe zaciski montowane radialnie gwarantują doskonałą siłę hamowania, natomiast opony dobrano z myślą o jak najwyższej przyczepności i zwrotności, wybierając szerokość 120 mm dla opony przedniej i 160 mm dla tylnej. Bogata lista wyposażenia rozpoczyna się od 5-calowego kolorowego wyświetlacza TFT, który w przejrzysty sposób dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę wszystkich funkcji. Kolejnym elementem jest odpowiedzialny za komunikację system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) z iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i awaryjnymi sygnałami hamowania (ESS). Na ofertę akcesoriów składają się, quickshifter, elastyczny bagażnik, osłony silnika i drobne dodatki (więcej szczegółów w dalszej części tekstu).



Premiera zupełnie nowego silnika Hondy to zawsze wyjątkowy moment. Zaprezentowanie go w nowym Hornecie świadczy o randze, jaką Honda nadaje powrotowi legendarnej nazwy modelu do oferty. Inżynierowie Hondy stworzyli zupełnie nową, rzędową, dwucylindrową jednostkę napędową, która zapewnia Hornetowi doskonałe osiągi. Silnik został zaprojektowany z przeznaczeniem dla każdej grupy kierowców, którzy chcą wykorzystać zarówno maksymalną moc, jak i walory użytkowe w niskim i średnim zakresie obrotów – jest idealny do motocykla dla mniej doświadczonych, daje jednak również ogromną przyjemność z codziennej jazdy po mieście. Przy pojemności 755 cm3, z 8-zaworową głowicą cylindra Unicam, rozwija moc 92 KM przy 9500 obr/min i moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 87 mm x 63,5 mm, stopień sprężania, to 11,0:1. Kompaktowa i lekka głowica Unicam (konfiguracja używana w gotowym do zawodów MX CRF450R) obsługuje zawory wlotowe o średnicy 35,5 mm za pomocą krzywki i 29-milimetrowe zawory wylotowe za pomocą popychaczy. Skoki zaworów wynoszą 9,3 mm po stronie wlotowej i 8,2 mm po stronie wydechu. Chronione patentem kanały przepływu Vortex Flow zapewniają bardziej równomierną dystrybucję strumienia powietrza z bocznych nawiewów do airboxu, który następnie zasila wloty downdraft i przepustnicę o średnicy 46 mm. Wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270° i nierównomierne odstępy między momentami zapłonu, powodują charakterystyczny pulsacyjny odgłos silnika. Aby silnik był jak najbardziej zwarty, główne koło zębate pełni podwójną rolę i obraca również wałek wyrównoważający (nie użyto oddzielnego koła zębatego, napędzającego wałek wyrównoważający). Pompa wodna jest ukryta pod lewą pokrywą silnika i nie ma potrzeby stosowania chłodzonej cieczą chłodnicy oleju. W cylindrach zastosowano również powłokę Nikasil (nikiel-węglik-krzem), znaną już z modeli CBR1000RR-R Fireblade i CRF450R. Sprzęgło antyhoppingowe – z ukośnie ułożonymi segmentami tarcz – zmniejsza wymaganą siłę nacisku na dźwignię sprzęgła, ułatwia zmianę biegów na wyższy i zapobiega podskokom tylnego koła przy silnym hamowaniu i szybkich redukcjach przełożeń. Spalanie 4,35 l/100km (zgodnie z cyklem pomiarowym WMTC) daje zasięg ponad 340 km na jednym zbiorniku, który mieści 15,2 litra paliwa. Dostępna będzie również wersja o mocy 35 kW dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2.

-

HONDA HORNET 2023 - SYSTEMY ELEKTRONICZNE SILNIKA

System elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW) oferuje trzy domyślne tryby jazdy, dostosowując charakterystykę pracy silnika do warunków i zamiarów kierowcy, który może wybierać je przełącznikiem po lewej stronie kierownicy lub poprzez ekran TFT. Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (EP), hamowania silnikiem (EB) i kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła Wheelie Control. Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC. Tryby jazdy skonfigurowano tak, by oferowały różne kombinacje parametrów jazdy.

  • SPORT wykorzystuje poziom 3 EP i poziom 1 EB oraz HSTC, aby zapewnić najwyższe osiągi przy jak najniższej interwencji systemu.
  • STANDARD to kombinacja ustawień pośrednich, która wykorzystuje poziom 2 dla EP, EB i HSTC.
  • RAIN wykorzystuje najniższe ustawienie EP, na poziomie 1, z zastosowaniem zauważalnego ograniczenia mocy do poziomu 2 EB oraz poziom 3 dla HSTC.
  • USER pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.

Styliści biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie spojrzeli z szacunkiem w przeszłość, na pierwszego „szerszenia” i zabrali się do pracy nad nowym, współczesnym wyrazem technicznego piękna, które odzwierciedlili w sylwetce, liniach i formach, zachowujących zwarte, eleganckie proporcje. Znakiem rozpoznawczym Horneta jest zbiornik paliwa, nawiązujący formą do kształtu skrzydła szerszenia. W każdym elemencie – od drapieżnie pochylonego „nosa” z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył – projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta. Walory użytkowe, które docenią kierowcy różnych grup, stanowią również nieodłączny element projektu. Wysokość siedziska wynosi 795 mm, pozycja kierującego jest wyprostowana, z lekko cofniętymi podnóżkami dla naturalnego balansu. Zastosowano szerszą kierownicę, wymagającą mniejszej siły ze strony kierowcy. Zestaw wskaźników umieszczonych w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – tradycyjny lub w formie słupkowej, w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, wyświetlanie parametrów silnika, wybranego biegu oraz ustawiany wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą ekranu, jak i przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. W interfejsie kierowcy znajduje się również system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem z Androidem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, informacji, muzyką i nawigacją. Po raz pierwszy niektóre funkcje systemu HSVC będą dostępne również na smartfonach z iOS. Do obsługi kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Zarządzanie sterowaniem głosowym jest możliwe również za pomocą przycisków po lewej stronie kierownicy. Aby uprościć i zminiaturyzować cały układ elektryczny, w modelu Hornet wykorzystano magistralę CAN (Controller Area Network) wraz z modułem kontroli nadwozia (BCU). BCU znajduje się pod siedzeniem kierowcy i przetwarza sygnały sterujące – z modulatora ABS, ekranu TFT i przełączników, które nie są kontrolowane przez ECU poprzez magistralę CAN. Tylne kierunkowskazy mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). W wypadku zarejestrowania ujemnego przyspieszenia o wartości 6,0 m/s2 przy minimalnej prędkości 56 km/h i przy włączonym jednym z hamulców, światła awaryjne zaczynają migać, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu. Przy tej samej prędkości graniczne opóźnienie zadziałania jest zmniejszane, jeśli został aktywowany system ABS – wystarczy wtedy, że opóźnienie przekroczy 2,5 m/s2. Światła awaryjne – po nagłym hamowaniu – są wyłączane bez korzystania z prostego timera, zamiast tego system porównuje różnicę prędkości kół przedniego oraz tylnego i oblicza kiedy należy wyłączyć światła awaryjne w zależności od sytuacji.



Stalowa, dwubelkowa rama rurowa Horneta jest lekka i waży zaledwie 16,6 kg (dla porównania rama CB650R to 18,5kg). Szczególnie starannie dobrano usztywnienia, rury główne i pionowe ramy o zredukowanych grubościach ścianek oraz zoptymalizowano kształt półek, co pozwoliło uzyskać niezwykle solidną platformę, której sztywność jest zbalansowana tak, aby zapewnić wyczucie motocykla, a jednocześnie uzyskać geometrię zapewniającą zwinność, czyli dokładnie to, czego potrzebuje mocny silnik. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 25°/99 mm, a rozstaw osi wynosi 1420 mm. Masa motocykla to 190 kg. Z myślą o poprawieniu sportowych właściwości jezdnych (zwłaszcza hamowania przy wyższych prędkościach) widelec USD Showa z rozdzieleniem funkcji (SFF-BPTM) i goleniami o średnicy 41 mm jest montowany na stworzonej dla Horneta nowej górnej i dolnej półce. Dzięki skokowi 130 mm i rozdzieleniu funkcji, amortyzator Big Piston znajdujący się w jednej goleni i mechanizm sprężynowy w drugiej, poprawiają zarówno reakcje motocykla na zmiany nawierzchni, jak i jakość jazdy. Tylny amortyzator współpracuje ze stalowym wahaczem za pośrednictwem Pro-Link – układ zapewnia skok 150 mm. Jego konstrukcja zapewnia doskonałe reakcje i kontrolę temperatury pracy, zawieszenie posiada 5-stopniową regulację napięcia wstępnego ze zmianą sztywności sprężyny i regulację tłumienia dostosowaną do ustawień widelca. Dwie przednie tarcze o średnicy 296 mm i czterotłoczkowe zaciski Nissin montowane radialnie zapewniają imponującą siłę hamowania i doskonałe wyczucie dźwigni hamulca. Aby jeszcze wyżej podnieść jakość prowadzenia i jazdy, obręcze z lekkiego stopu wyposażono w szprychy w kształcie litery Y. Na obręcz przedniego koła o szerokości 3,5 cala zakładana jest opona 120/70-ZR17, a z tyłu, na obręczy 4,5 cala, znajduje się opona 160/60-ZR17.

Dla Horneta przygotowano pełną gamę oryginalnych akcesoriów Hondy, służących personalizacji modelu zgodnie z potrzebami i upodobaniami właściciela. Quickshifter umożliwia zmianę biegu na wyższy bez użycia sprzęgła i zamykania przepustnicy podczas agresywnej jazdy sportowej lub bardziej zrelaksowanej jazdy turystycznej, posiada funkcję «auto-blip» umożliwiającą płynne i błyskawiczne redukcje przełożeń. Siłę nacisku dźwigni można regulować w 3 stopniach w zależności od preferencji. Tylna osłona siedziska dodaje sportowego charakteru pojedynczemu siedzeniu, a szyte pikowane siedzisko kierowcy - zupełnie nowy wzór wykończony w kolorze szarym/czarnym – podkreśla atrakcyjność klasy premium i podnosi komfort. Dostępne są również aluminiowe dociążenia końcówek kierownicy, górne mocowanie kierownicy, szyba, paski na felgi, podnóżki kierowcy i ślizgi chroniące podczas upadku. Nie zapomniano również o walorach praktycznych. Torba na zbiornik i na siedzenie zapewniają wygodę podczas codziennego przewożenia luźnych przedmiotów, natomiast nowa konstrukcja tylnej sakwy gwarantuje bezpieczeństwo bagażu podróżnego. Podgrzewane manetki podnoszą komfort kierowcy. Trzy pakiety grupujące akcesoria ułatwiają wybór:

  • SPORT PACK
    Quickshifter, osłona przeciwwiatrowa, osłona tylnego siedzenia i podnóżki kierowcy

  • STYLE PACK
    Aluminiowe dociążenia końcówek kierownicy, górne mocowanie kierownicy, naklejka na zbiornik, paski na felgi i ślizgi chroniące podczas upadku

  • TOURING PACK
    Tylne kufry, torba na zbiornik i torba na siedzenie



HONDA CB750 2023 - DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam
Pojemność skokowa 755 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 87mm x 63,5mm
Stopień sprężania 11.0:1
Moc maksymalna 92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min
Maks. moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr./min
Poziom hałasu (dB) Lwot - 77,5; Lurban - 73,5
Prędkość maksymalna (km/h)  205 km/h
Pojemność układu smarowania 3,8 l
Rozrusznik Elektryczny
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 15,2 l
Emisja CO2 wg WMTC 100 g/km
Zużycie paliwa 23 km/l - 4,35 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegów Sześciobiegowa przekładnia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ ramy Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2090 mm x 780 mm x 1085 mm
Rozstaw osi 1420 mm
Kąt pochylenia kolumny 25˚
Wyprzedzenie 99 mm
Wysokość siedziska 795 mm
Prześwit 140 mm
Masa własna 190 kg
Promień skrętu 2,7 m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie z przodu Widelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm
Tylne zawieszenie Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm
KOŁA
Koło z przodu Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Koło z tyłu Odlew aluminiowy, 5 ramienne
Opona przednia 120/70ZR-17
Opona tylna 160/60ZR-17
HAMULCE
Typ układu ABS Dwukanałowy
Hamulce przednie Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników Wyświetlacz TFT
Reflektor LED
Światła tylne LED
Łączność HSVC
USB typu C
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów Tak
System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenie ESS, 4 tryby jazdy

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Honda

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet
Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet

HONDA MOTO | To było prawdziwe święto dla miłośników motocykli, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy pasjonatów jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 zorganizowana przez Grupę Gezet przeszła do historii. Wydarzenie było pierwszym szkoleniem motocyklowym, organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy motocykli mieli okazję doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Honda CRF110F na rok 2025
Honda CRF110F na rok 2025

HONDA MOTO | CRF110F na rok 2025 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci - CRF250R i CRF450R.

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony