HONDA CB125R 2018 - NOWY MOTOCYKL NA PRAWO JAZDY KAT. B
Honda zaprezentowała stylowy, pozbawiony owiewek, podstawowy motocykl klasy "sports naked" skierowany do młodych, świadomych swojego stylu użytkowników. Lekka Honda CB125R wyposażona jest w chłodzony cieczą, pełny werwy silnik, sześciobiegową przekładnię oraz zupełnie nowe podwozie, na które składa się stalowa rama wykonana z rur i wytłoczek, widelec USD z goleniami o średnicach 41 mm, mocowany promieniowo 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy, pływająca tarcza hamulcowa, a z tyłu pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Wyposażenie zaskakuje takimi elementami, jak oświetlenie wykonane całkowicie w technice LED, wyświetlacz LCD i komputerowo sterowany system ABS.
Sprowadzając motocykl do jego zasadniczych funkcji i zalet, łatwo dostrzeżemy, że często mniej oznacza więcej. O czym myśleliśmy zastanawiając się nad swoim pierwszym motocyklem, czego oczekiwaliśmy? Czy nie były to takie cechy, jak łatwości opanowania motocykla, przyjemność, jaką daje jazda i zwinność, z jaką będzie można się poruszać? To przecież wszystko, czego potrzeba, przynajmniej na początek. Opakujmy tę esencję motocyklizmu w wyróżniający się, nowy styl, dodajmy trochę bardzo użytecznych, efektownych zalet, a w wyniku otrzymamy doskonałą przepustkę do świata jednośladów.
Honda dobrze rozumie tę formułę i według niej na rok 2018 stworzyła model CB125R. Część nowej wyróżniającej się rodziny motocykli pod wspólną nazwą „Neo Sports Café”, w tym nowe na rok 2018 modele CB1000R i CB300R, są oparte na fascynacji motocyklem w zwartej i lekkiej formie.
Motocykl gwarantujący przyjemność jazdy, radość posiadania i wytyczający nowy, ważny kierunek rozwoju podstawowych maszyn sportowych Hondy, oferuje wiele rozwiązań zapożyczonych od rodzeństwa wyposażonego w znacznie większe silniki i postrzeganego, jako motocykle segmentu premium. Honda CB125R 2018 wprowadza nowy styl na ulice europejskich miast, zaskakując minimalistyczną, a przy tym praktyczną formą.
-
HONDA CB125R 2018 - CENA W POLSCE
Cena nowej Hondy CB125R Neo Sports Cafe ustalona została na 18 200 PLN brutto. Zamówienia na motocykl można składać już teraz, a pierwsze dostawy planowane są na przełom marca i kwietnia. Specyfikacja techniczna oraz wyposażenie motocykla znajduje się niżej na stronie.
| Honda CB125R Neo Sport Cafe | 18 200 PLN | 
-
HONDA CB125R 2018 - KLUCZOWE CECHY
- Maszynowa, minimalistyczna stylizacja przyciąga spojrzenia i zapada w pamięć.
- Lekka rama stanowi połączenie stalowych rur i elementów tłoczonych.
- Przedni widelec USD z goleniami 41mm i tylny wahacz o zmiennym przekroju.
- Z przodu promieniowo montowany 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza o średnicy 296mm.
- Komputerowo sterowany ABS – IMU (Inertial Measurement Unit)
- Oświetlenie całkowicie w technice LED, zespół wskaźników w technice LCD.
Honda CB125R 2018 wyglądem przypomina dużo większe maszyny, ale masa wynosząca jedynie 125,8kg (z płynami) czyni ten motocykl niezwykle przyjaznym i łatwym w obcowaniu. Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik zapewnia mu dynamiczne przyspieszenia już przy niskich i średnich obrotach, a wygląd z unikalną, nową prezencją budzi emocje i przebojem trafia do wyobraźni młodych użytkowników. Nowa stalowa rama łącząca elementy tłoczone i rurowe wygląda dobrze i zapewnia sztywność strukturalną dopasowaną do takiego motocykla, co z kolei gwarantuje świetne wyczucie drogi i samego pojazdu. CB125R posiada solidny widelec USD z goleniami o średnicy 41 mm, pojedynczy amortyzator tylny z regulacją napięcia sprężyny, przedni 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy, komputerowo sterowany system ABS i normalnej wielkości opony radialne Dunlop. Uznanie użytkowników znajdą rozwiązania, które zwykle pojawiają się w większych maszynach. Aluminiowa kierownica o zmiennym przekroju, wyświetlacz LCD i pełne oświetlenie LED wydobywają i akcentują jakość, napawając dumą młodego właściciela.
-
HONDA CB125R 2018 - SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
- Pełny werwy jednocylindrowy silnik SOHC z 2 zaworami.
- Moc maksymalna 9,8kW (13,3KM), maksymalny moment obrotowy 10Nm.
- Wtrysk paliwa PGM-FI.
- 6-biegowa skrzynia biegów
Honda CB125R 2018 otrzymał zwarty, jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 124,7cm3 z rozrządem SOHC i z 2 zaworami. Silnik ten (zapożyczony z modelu Honda CBR125R) skonstruowano z myślą o jak najlepszym zachowaniu w warunkach realnej eksploatacji. Moc maksymalna wynosząca 9,8kW pojawia się przy 10000obr/min, natomiast moment obrotowy osiąga maksimum 10Nm przy 8000obr/min. Wtrysk paliwa PGM-FI gwarantuje błyskawiczną odpowiedź w całym zakresie prędkości obrotowych. Podwieszany układ wydechowy zakończono dwukomorowym tłumikiem. Sześciobiegowa skrzynia biegów dysponuje równomiernie rozłożonymi przełożeniami, co zapewnia dobre przyspieszenia przy niskich i średnich obrotach silnika. Honda CB125R osiąga 100km/h w czasie 11,4 sekundy.
-
HONDA CB 125R 2018 - DANE TECHNICZNE
| SILNIK |  | 
| Typ | Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC | 
| Pojemność (cm³) | 125 | 
| Ilość zaworów na cylinder | 2 | 
| Skok i średnica tłoka (mm) | 58mm x 47,2mm | 
| Kompresja | 11,0:1 | 
| Moc maksymalna | 9,8kw (13,3KM)/10000 obr./min. | 
| Maksymalny moment obrotowy | 10Nm/8000 obr./min. | 
| Pojemność miski olejowej | 1,3L | 
| SYSTEM PALIWOWY |  | 
| Wtrysk | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI | 
| Pojemność zbiornika paliwa | 10,1L | 
| Zużycie paliwa | 2l/100km (WMTC Mode) | 
| SYSTEM ELEKTRYCZNY |  | 
| Zapłon | Elektryczny | 
| Pojemność akumulatora | YTZ6V 12V 5Ah MF | 
| Moc alternatora | 250W/5000 obr./min. | 
| UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |  | 
| Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe | 
| Skrzynia biegów | 6-biegowa | 
| Przeniesienie napędu | Łańcuch typu O-ring | 
| RAMA |  | 
| Typ | Inner Pivot Diamond Frame | 
| PODWOZIE |  | 
| Wymiary (dł*szer*wys) | 2015mm x 820mm x 1055mm | 
| Rozstaw osi | 1345mm | 
| Kąt główki ramy | 24.2º | 
| Wyprzedzenie | 90,2mm | 
| Wysokość siedzenia | 816mm | 
| Prześwit | 140mm | 
| Masa własna (z płynami i paliwem) | 126kg | 
| Promień skrętu | 2,3m | 
| ZAWIESZENIE |  | 
| Przód | Odwrócony widelec o średnicy 41mm | 
| Tył | Single-damper | 
| KOŁA |  | 
| Przód | 17M/C x MT3,00 | 
| Tył | 17M/C x MT4,00 | 
| Felga przód | 110/70R17M/C 54H | 
| Felga tył | 150/60R17M/C 66H | 
| HAMULCE |  | 
| System ABS | Komputerowo sterowany (IMU) dwukanałowy system ABS | 
| WSKAŹNIKI I ELEKTRONIKA |  | 
| Wskaźniki | Wyświetlacz LCD | 
| Lampy przednie | Lo:13W Hi: 8,8W (LED) | 
| Lampy tylne | Stop: 2.5W Tail: 0,4W (LED) | 
|  |  | 
|  |  | 
|  |  | 
| Podana specyfikacja jest orientacyjna i może ulec zmianie bez uprzedzenia. | 
-
źródło: Honda Motocykle Polska