NOWA HONDA CB125R 2021 - MOTOCYKL Z NORMĄ EURO 5 NA PRAWO JAZDY KAT.B

Każdy kierowca rozpoczynający motocyklową przygodę oczekuje pewnych podstawowych zalet od swojego pierwszego motocykla dobrych osiągów i zwinności, zapewniających ekscytującą jazdę, a zarazem łatwego do opanowania podwozia. Gdyby udało się opakować te zalety w niepowtarzalną, klasyczną stylizację i dodać przydatne elementy wyposażenia, rezultatem byłaby wyjątkowa maszyna, doskonała na rozpoczęcie motocyklowej przygody. To właśnie dla początkujących kierowców, szukających tego typu motocykla, Honda wprowadziła w 2017 roku zupełnie nowy model CB125R. Jako najlżejszy z rodziny minimalistycznych, bezowiewkowych modeli reprezentujących styl „Neo Sports Cafe”, CB125R trafił na rynek wraz z CB300R oraz flagowym modelem CB1000R. Stanowił wtedy ważny dodatek klasy premium do oferty podstawowych, małych motocykli Hondy. Model na rok 2021 otrzymał zupełnie nowy silnik i znaczące udoskonalenia w przednim zawieszeniu, co pozwoli CB125R utrzymać przewagę nad konkurentami i miejsce na szczycie listy życzeń wielu młodych kierowców.

Przyciągająca wzrok stylistyka CB125R pozostaje niezmieniona, ale nowy czterozaworowy silnik DOHC dostarcza o 1,2 kW więcej mocy i o 1,2 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy, co wyzwala lepsze reakcje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych. Mamy do czynienia z pierwszym na świecie motocyklem klasy 125 cm3, wyposażonym w widelec 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)* USD. Takim samym systemem, z regulacją charakterystyki sprężyny i tłumienia, dysponują modele CBR650R i CB650R w wersji na rok 2021 – jest to standardowe wyposażenie motocykla.

Model CB125R na rok 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Pearl Smoky Gray (NOWOŚĆ na rok 2021)
  • Mat Gunpowder Black Metallic
  • Candy Chromosphere Red
  • Mat Jeans Blue Metallic

-

-

NOWA HONDA CB125R 2021 - CENNIK W POLSCE

Model (nazwa handlowa) Cena detaliczna brutto Wyprzedaż rocznika 2020
CB125R
Neo Sport Cafe
19 999 PLN 17 799 PLN

-

HONDA CB125R 2021 - NOWY SILNIK O MOCY 15 KM

  • Nowy czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą
  • Moc maksymalna większa o 1,2 kW, maksymalny moment obrotowy wyższy o 1,2 Nm
  • Zgodny z normą czystości spalin EURO5

Poprzedni dwuzaworowy silnik SOHC modelu na rok 2018, był efektywną jednostką napędową, dostrojoną do szybkich reakcji na zmiany położenia przepustnicy w rzeczywistych sytuacjach drogowych. Model CB125R na rok 2021 otrzymuje nowy czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 125 cm3, rozwijający wyższą moc maksymalną – 15 KM przy 10000 obr/min i moment obrotowy – 11,6 Nm przy 8000 obr/min (poprzednio: 9,8 kW przy 10000 obr/min i 10 Nm przy 8000 obr/min). Dzięki dodatkowej mocy, prędkość maksymalna wzrosła ze 101 km/h do 105 km/h, przy czym pierwsze 200 metrów ze startu zatrzymanego motocykl pokonuje w czasie 11,3 s. Skrzynia biegów – tak jak poprzednio – ma 6 przełożeń. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 57,3 x 48,4 mm, przy stopniu sprężania 11,3:1 (w poprzedniej konstrukcji, wielkości te wynosiły 58 x 47,2 mm i 11:1). System wtrysku paliwa PGM-FI współpracuje ze zmienionymi elementami układu zasilania, kanał ssący, kruciec i rezonator. Tak jak poprzednio, układ wydechowy znajduje się pod silnikiem, umieszczając na końcu dwukomorowy tłumik. Silnik CB125R jest w pełni zgodny z normą EURO5.

-

NOWE, REGULOWANE ZAWIESZENIE SHOWA (UPSIDE DOWN)

  • Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcji w goleniach o średnicy 41 mm (SFF-BP)
  • 4-tłoczkowy promieniowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza przednia o średnicy 296 mm
  • ABS współpracuje z Inercyjną Jednostką Pomiarową (IMU)

Przykładem minimalizmu modelu CB125R jest jego rurowa, częściowo tłoczona, stalowa rama kratownicowa, która w modelu na rok 2021 pozostaje niezmieniona. Wahacz wykonany jest z blachy stalowej, o zmiennym kształcie przekroju. Rama i wahacz zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wysokiej – choć nie nadmiernej – sztywności wzdłużnej i kontroli nad podatnością na skręcanie, wynikającej z ruchów kół, a jednocześnie zadbano o zachowanie niskiej masy. Kluczowymi elementami zapewniającymi wytrzymałość podwozia, są stalowe, tłoczone płyty mocowania osi wahacza i sam wahacz. Dzięki odpowiedniej konstrukcji tych elementów, rama może zapewnić zwinne prowadzenie, z zachowaniem stabilności i precyzyjnego czucia drogi przez kierowcę. Kąt główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 24,2°/90,2 mm. Rozkład nacisków na osie przednią i tylną (51,6% oraz 48,4%) zapewnia dobre wyczucie przyczepności przedniej opony i łatwe prowadzenie, czemu sprzyja również niska masa motocykla (z płynami) – 129,8 kg, a także niewielki rozstaw osi – 1342 mm. Kierownica o zmiennym przekroju w stylu Fatbar, obraca się o 40°, a promień skrętu 2,3 m gwarantuje łatwe manewrowanie w ulicznych korkach. Wysokość siedziska to 816 mm.

Widelec z goleniami o średnicy 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD, stanowi zasadniczą modernizację zawieszenia i pierwszy przypadek zastosowania tak zaawansowanego widelca w seryjnym motocyklu klasy 125 cm3. Amortyzator z rozdzieloną funkcją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, gwarantują wysoką skuteczność tłumienia i mniejszą masę. Wraz z zastosowaniem tłoka amortyzatora o większej średnicy, rośnie wyczucie drogi, absorpcja nierówności i kontrola nad motocyklem. Tylny pojedynczy amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Reszta podwozia pozostaje niezmieniona: przednia, promieniowo mocowana, pływająca tarcza o średnicy 296 mm jest hamowana za pomocą 4-tłoczkowego zacisku Nissin, tylna tarcza 220 mm współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym. Hamowanie obu kół jest kontrolowane przez dwukanałowy system ABS. Jest to zaawansowana wersja systemu współdziałająca z modułem IMU (Inertial Measurement Unit - Inercyjna Jednostka Pomiarowa), co zapewnia precyzyjny dobór ingerencji układu ABS w hamowanie przedniego i tylnego koła, w zależności od zachowania pojazdu.

Z tyłu zastosowano oponę radialną 150/60R-17, z przodu znajduje się opona radialna 110/70R-17.

-

WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Minimalistyczny, industrialny styl
  • Pełne oświetlenie LED i wskaźniki LCD
  • Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra zapewniający zasięg 470 km

    Wciąż unikalne wzornictwo CB125R pozostało bez większych zmian. Nawiązuje ono do niepowtarzalnego stylu "Neo Sports Café" modelu CB1000R i jego minimalistycznej stylizacji retro z bardzo nowoczesnymi akcentami, wzbogacając ofertę małych motocykli Hondy o pojazd dysponujący wyjątkowo mocną osobowością. Ostro odcięty tył motocykla zwraca uwagę wzorniczym minimalizmem, przejawiającym się np. w mocowaniu tylnego błotnika wykonanego ze stalowej blachy, w przeciwieństwie do poprzednio stosowanego błotnika z tworzywa. Wsporniki podnóżków kierowcy i pasażera wykonano z aluminium. Cienki (23,5 mm), lekki (230 g), bardzo funkcjonalny ekran LCD wyświetla informacje dot. prędkości jazdy, obrotów silnika, poziomu paliwa i aktualnie załączonego biegu, a na górze umieszczone są diody ostrzegawcze. Pełne oświetlenie LED, włącznie z kierunkowskazami, podkreśla przynależność motocykla do segmentu premium i przyczynia się do centralizacji masy. Przedni reflektor wykorzystuje dwie charakterystyczne belki świetlne – górną do świateł mijania i dolną do świateł drogowych, a lampa tylna jest najcieńszą, jaką kiedykolwiek zastosowano w motocyklu Hondy.

    Zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra jest ukryty pod kanciastymi osłonami, a wieńczy go korek wlewu paliwa w stylu lotniczym. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC), CB125R może pokonać ponad 470 km bez ponownego tankowania.

    -

    HONDA CB125R 2021 - DANE TECHNICZNE

    SILNIK

     

    Typ

    Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy DOHC

    Pojemność skokowa (cm³)

    124,9 cm3

    Liczba zaworów na cylinder

    4

    Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

    57,3 mm x 48,4 mm

    Stopień sprężania

    11,3:1

    Moc maksymalna

    15 KM przy 10000 obr/min

    Maks. moment obrotowy

    11,6 Nm przy 8000 obr/min

    Pojemność układu smarowania

    1,5 l

    SYSTEM PALIWOWY

     

    Zasilanie

    PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

    Zbiornik paliwa

    10,1 l

    Zużycie paliwa

    2,1 l/100km (tryb pomiarowy WMTC)

    INSTALACJA ELEKTRYCZNA

     

    Rozrusznik

    Elektryczny

    Pojemność akumulatora

    6V 12V 5Ah

    Moc alternatora

    180 W przy 5000 obr/min

    UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

     

    Typ sprzęgła

    Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi

    Typ skrzyni biegów

    6-biegowa

    Przełożenie główne

    Łańcuch z uszczelnieniem O-ring

    RAMA

     

    Typ

    Stalowa, kratownicowa z rur i wytłoczek (Inner Pivot Diamond Frame)

    PODWOZIE

     

    Wymiary (dł. x szer. x wys.)

    2018 mm x 822 mm x 1056 mm

    Rozstaw osi

    1342 mm

    Kąt  główki ramy

    24,2°

    Wyprzedzenie

    90.2 mm

    Wysokość siedziska

    816 mm

    Prześwit

    140 mm

    Masa własna

    129,8 kg

    Promień skrętu

    2,3 m

    ZAWIESZENIE

     

    Przednie

    Widelec USD 41 mm (SFF-BP)

    Tył

     Pojedyńczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny

    KOŁA

     

    Obręcz przednia

    17M/C x MT3.00

    Obręcz tylna

    17M/C x MT4.00

    Opona przednia

    110/70R17M/C 54H

    Opona tylna

    150/60R17M/C 66H

    Hamulce

     

    Układ ABS

    Dwukanałowy ABS współpracujący z IMU

    Przód

    Pływająca promieniowa tarcza 296 mm Promieniowy zacisk 4-tłoczkowy Nissin

    Tył

    Pojedyncza tarcza 220 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

    ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

     

    Zespół wskaźników

    Wyświetlacz LCD

    Reflektor

    LED

    Światła tylne

    LED

    ___
    źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

    Czytaj więcej o marce Honda

    Jak przygotować motocykl do wyprawy?
    Jak przygotować motocykl do wyprawy?

    PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

    Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
    Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

    HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

    Najnowsze oferty

    Honda EM1 e - skuter elektryczny
    • Model: EM1
    • Przebieg: 2 km
    • Napęd: Pas napędowy
    • Rodzaj paliwa: Elektryczny
    • Rok produkcji: 2023
    Honda SH 125i ABS, Nowy
    Honda SH 125i ABS, Nowy
    Dodaj do schowka
    • Model: SH
    • Przebieg: 5 km
    • Napęd: Pas napędowy
    • Rodzaj paliwa: Benzyna
    • Rok produkcji: 2024
    Honda EM1 e - skuter elektryczny
    • Model: EM1
    • Przebieg: 200 km
    • Napęd: Pas napędowy
    • Rodzaj paliwa: Elektryczny
    • Rok produkcji: 2023

    Odwiedź nasze salony