Z tego nurtu wyrasta właśnie CB1000R. Przed wprowadzeniem w 2018 roku dużych zmian modelowych, inżynierowie Hondy ponownie przyjrzeli się ostrej, surowej aparycji streetfightera poprzedniej generacji i pozbawili motocykl wszelkich ozdobników, kierując się retro-industrialnym minimalizmem. Powstała maszyna, której stylowi nadano nazwę „Neo Sports Café” – była to fuzja bezowiewkowego motocykla sportowego i pozbawionego ozdobników Cafe Racera.
Pojazd wyróżnił się z tłumu poprzez odejście od typowej supersportowej formuły „big naked”, oferując jednocześnie emocje podczas jazdy oraz radykalną, nową formę i zachwycającą estetykę dużego jednośladu. Dzięki połączeniu powściągliwości w jednym obszarze z radykalizmem w innych, odrodzony CB1000R dał kierowcy potęgę użytecznych osiągów oraz poczucie kontroli nad supersportową maszyną.
Linie CB1000R są agresywne, sylwetka wysuwa się optycznie ku przodowi, zwracając uwagę wkomponowanymi detalami – odsłoniętą aluminiową ramą pomocniczą, osłonami chłodnicy i airboxu, które potęgują wrażenie ogólnej harmonii i dynamiki. Reflektor jest odchylony do tyłu, a precyzyjnie wykonane obręcze kół dodają motocyklowi elegancji.
W roczniku modelowym 2021 zweryfikowano ustawienia modułu PGM-FI, wyrównujące krzywą mocy i zapewniające zgodność z normą EURO5. Kolorowy wyświetlacz TFT oferuje system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy kierowcę z jego smartfonem, a pod siedzeniem znajduje się gniazdo ładowania USB.
Gotów do jazdy gwarantującej pełnię emocji i zdolny dotrzymać tempa na krętych wąskich drogach o wiele bardziej wyspecjalizowanym maszynom, a do tego po prostu piękny, pełen emocji, dynamiki i najnowszej dostępnej techniki – CB1000R okazał się motocyklem, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie.
-
HONDA CB1000R 2023 - JAKA ZMIANA?
CB1000R na rok modelowy 2023 nie zmienił się mechanicznie. Dostępne będą natomiast dwie nowe opcje kolorystyczne - jedna dla standardowego modelu i jedna dla Black Edition. Obie otrzymały czarną aluminiową tylną ramę, uzupełniającą surowy minimalizm modelu.
Model CB1000R na rok 2023 będzie dostępny nowej opcji kolorystycznej:
- Bordeaux Red Metallic - NOWOŚĆ,
natomiast CB1000R Black Edition będzie w roczniku modelowym 2023 dostępna w kolorze:
- Deep Graphite Black,
- Mat Jeans Blue Metallic - NOWOŚĆ.
-
HONDA CB1000R 2023 - OPIS MODELU
Nowy model CB1000R jest motocyklem urzekającym dopracowaną estetyką, jednak wersja Black Edition idzie o kilka kroków dalej. Zaczyna życie na tej samej linii produkcyjnej, na której powstaje standardowy CB1000R, by następnie zjechać na inną ścieżkę, na której zyskuje nastrojowy klimat i kilka dodatkowych, pożądanych akcesoriów.
Oprócz dobranych z wyczuciem aluminiowych detali obrabianych mechanicznie, takich jak ramiona obręczy kół, mocowania wahaczy, osłony silnika i zaciski mocowania kierownicy, wszystko, co widoczne jest czarne – ramka reflektora, przednia osłona, golenie widelca, osłony chłodnicy, osłony airboxu (z anodowanym wykończeniem), rury wydechowe i tłumik. W modelu na rok 2023 malowanie zbiornika paliwa uzupełnia nowy srebrny pasek harmonizujący z aluminiowymi detalami, dopasowane kolorystycznie jest również pokrycie siedzenia pasażera. Standardowym wyposażeniem jest również quickshifter. Obrabiane mechanicznie logo „CB” dodaje tej kompozycji uroku.
Estetyka hondowskiego stylu „Neo Sports Café” powstała nie tylko z zamiłowania do przeszłości, ale i z myślą o przyszłości, dając wiele interpretacji tego motywu.
Na całej długości CB1000R wyczuwa się harmonię linii i detali. Natychmiast rozpoznawalny okrągły reflektor, umieszczony w łezkowej obudowie między goleniami widelca, odchyla się do tyłu. Osłony chłodnicy z polerowanego aluminium są znacznie mniejsze i ustawione pod kątem w stosunku do osi motocykla, co konsekwentnie wykorzystano w liniach osłony airboxu. Aluminiowa rama pomocnicza jest w modelu na rok 2023 wykończona w kolorze jet black, podkreślając surowy minimalizm tylnej części motocykla. Dodatkowym estetycznym szczegółem jest niezwykle mała ramka mocowania tablicy rejestracyjnej.
Chociaż dopracowany styl CB1000R może zawrócić w głowie czułemu na motocyklową urodę obserwatorowi, pamiętano też o codziennych praktycznych drobiazgach ułatwiających codzienne korzystanie z motocykla. Zestaw wskaźników umieszczonych w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, wyświetlanie parametrów silnika oraz wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy.
W interfejsie kierowcy znajduje się również system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Po lewej stronie kierownicy znajdują się też przyciski obsługi systemu. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego.
Kierunkowskazy CB1000R mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). Podczas nagłego hamowania, światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości. Światła awaryjne są wyłączane po nagłym hamowaniu, bez korzystania z prostego timera, system porównuje różnicę prędkości kół przedniego i tylnego i w zależności od sytuacji oblicza kiedy należy wyłączyć światła awaryjne.
-