-
NOWA HONDA CB1000R - WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA
- Agresywna, wyrywająca się do przodu sylwetka z elegancką w każdym szczególe stylistyką i nowymi odlewanymi z aluminium kołami
- System sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control łączący kierowcę z jego smartfonem poprzez Bluetooth i 5-calowy kolorowy ekran TFT, gniazdo ładowania USB umieszczono pod siedzeniem
Estetyka opracowanego przez Hondę stylu "Neo Sports Cafe" powstała nie tylko z zamiłowania do przeszłości, ale i z myślą o przyszłości, dając wiele interpretacji tego motywu. Taki projekt nie może stanąć w miejscu, dlatego model CB1000R na rok 2021 przyjmuje imponującą ideę stylistyczną z roku 2018 jako trampolinę, która pozwala odbić się w przyszłość. Charakterystyczny styl Neo Sports Cafe rozpozna każdy, jednak w tym modelu zaserwowano jego potężną dawkę, a sylwetka jeszcze bardziej zdecydowanie wyskakuje do przodu i przyciąga wzrok po przekątnej w dół, na wspaniałe, czarne wykończenie silnika. Nowe 7-ramienne, aluminiowe obręcze kół podkreślają misterne wykończenie motocykla. Na całej długości pojazdu utrzymano harmonię linii i detali. Natychmiast rozpoznawalny okrągły reflektor, umieszczony w łezkowej obudowie między goleniami widelca, odchyla się do tyłu. Osłony chłodnicy z polerowanego aluminium są znacznie mniejsze i ustawione pod kątem w stosunku do osi motocykla, co konsekwentnie wykorzystano w liniach osłony airboxu. Całkowicie przeprojektowana aluminiowa rama pomocnicza jest teraz wykończona w kolorze aluminium (nie czarnym), podkreślając surowy minimalizm tylnej części motocykla. Dodatkowym estetycznym szczegółem jest mniejsze ramię mocowania tablicy rejestracyjnej. Na etapie dopracowywania nowego wyglądu CB1000R, który czułemu na motocyklową urodę obserwatorowi może zawrócić w głowie, pamiętano też o praktycznych drobiazgach, dzięki czemu ułatwiono codzienne korzystanie z motocykla. Zestaw wskaźników umieszczono w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, który oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, informacje dot. parametrów silnika oraz wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. W interfejs kierowcy wbudowano również nowy system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control (HSVC), który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Po lewej stronie kierownicy znajdują się też przyciski obsługi systemu. Pod siedzeniem ulokowano gniazdo USB, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Tylne kierunkowskazy CB1000R posiadają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). Podczas nagłego hamowania, światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości. Światła awaryjne są wyłączane z pomocą systemu, który porównuje różnicę prędkości kół przedniego i tylnego i oblicza, kiedy należy je wyłączyć w zależności od sytuacji.
-