-
JAKIE JEST NOWE DUCATO 2021?
We wnętrzu samochodu należy podkreślić, że w kabinie trwa prawdziwa „rewolucja”, mająca na celu poprawę jakości i komfortu jazdy, dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań, takich jak: funkcja „Keyless Entry and Go”, umożliwiająca otwieranie i zamykanie drzwi samochodu i przestrzeni ładunkowej oraz uruchamianie silnika bez użycia kluczyka; elektryczny hamulec postojowy pozwalający usunąć z kabiny masywne elementy, fotel pasażera typu „Eat and Work”, który po złożeniu staje się wygodną przestrzenią do pracy lub spożywania przekąsek; tacka do bezprzewodowego ładowania smartfonów, a także podwójne wejścia USB typu A i C, gniazdo 230 V; podgrzewana przednia szyba z wewnętrznymi grzałkami elektrycznymi do szybkiego odszraniania. Odświeżone wnętrze wzbogacone jest o przeprojektowaną deskę rozdzielczą, nową kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów, nowe panele drzwiowe oraz nowy panel sterowania automatyczną klimatyzacją. Fotele o bardziej nowoczesnym wyglądzie z poprawionym wypełnieniem oferują więcej przestrzeni i komfortu, a nowe elektryczne wspomaganie kierownicy, będące standardem w całej gamie, pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu w każdych warunkach jazdy i obciążenia. To w połączeniu z kierownicą o zmniejszonym rozmiarze na nowo definiuje pojęcie komfortu w nowej kabinie Ducato, z korzyścią dla ergonomii i zmniejszenia stresu kierowców i pasażerów przy wytężonej pracy.
Nowe jest również w pełni cyfrowe oprzyrządowanie we wnętrzu samochodu, dzięki systemowi „Full Digital Cockpit” dostarczającemu w jasny sposób praktycznych informacji i alertów dotyczących podróży, od nawigacji satelitarnej 3D po systemy wspomagania kierowcy i oferującemu dużą elastyczność, aż po opcje rekonfiguracji i interakcji z systemem informacyjno-rozrywkowym Uconnect, aby jak najlepiej dostosować się do potrzeb kierowcy. Do tego należy dodać nowe interfejsy Uconnect z ekranem o przekątnej do 10.1”, najwyższej klasy system nawigacji z mapami TomTom 3D oraz bezprzewodowe interfejsy Apple Car Play i Android Auto, dzięki którym najważniejsze elementy obsługi samochodu są dostępne za jednym dotknięciem ekranu. Ofertę uzupełniają Uconnect 7" z bezprzewodowym interfejsem Apple Car Play/Android Auto oraz Uconnect 5".
-
Również pod względem osiągów oferta nowego Ducato została całkowicie odświeżona, oferując gamę jednostek napędowych, stworzonych zgodnie z normą Euro 6D-Final i poszerzoną o homologację Heavy Duty. Nowe silniki wysokoprężne Multijet trzeciej generacji, oparte na nowej architekturze H3 power, opracowanej przez Stellantis dla marki Fiat Professional, oferują lepszą wydajność, dzięki zmniejszonej masie (z korzyścią dla ładowności) oraz niższemu zużyciu paliwa i emisji CO2 do -7%, w porównaniu z poprzednią generacją silników. Zwiększono również trwałość i komfort, dzięki większej elastyczności i niższemu poziomowi hałasu w porównaniu z poprzednią generacją jednostek napędowych.
Nowe Ducato jest dostępne w czterech poziomach mocy z dwiema skrzyniami biegów: 6-biegową, manualną o mocy 120, 140, 160 i 180 KM oraz od zawsze cenioną 9-biegową, automatyczną "9Speed", dostępną w poziomach mocy 140, 160 i 180 KM. Nowa, zmodyfikowana, 6-biegowa skrzynia manualna w wersjach 120 i 140 KM i zapewnia bardziej płynną zmianę biegów niż poprzednia wersja. Gama Heavy Duty, dostępna w trzech najwyższych poziomach mocy, z manualną i automatyczną skrzynią biegów, stanowi dopełnienie gamy dostępnych silników, zachowując ten sam moment obrotowy, co wersje Light Duty, już teraz najlepszy w swojej klasie, dzięki momentowi obrotowemu 450 Nm najmocniejszego silnika. To „One mission, one engine" z łącznie 13 różnymi kombinacjami w gamie, by jak najlepiej dopasować się do konkretnych zadań.
W celu jeszcze lepszego poprawienia właściwości jezdnych pojazdu, tradycyjne wspomaganie kierownicy zostało zastąpione samoregulującym się elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym ułatwiającym parkowanie, podczas gdy tradycyjna architektura Ducato „all-forward" nadal gwarantuje najlepszą ładowność i promień skrętu w swojej kategorii, a tym samym, większy komfort pasażerów oraz łatwiejszy załadunek i rozładunek, dzięki samopoziomującemu się zawieszeniu pneumatycznemu i regulowanemu progowi załadunku.
-