Honda Motor Europe informuje, że w roku 2021 zajdą istotne zmiany w ewolucji rodziny skuterów sport/GT Honda Forza. Do rodziny dołącza zupełnie nowy flagowy model Forza 750, pojawia się nowa Forza 350 i ulepszona wersja popularnej od lat Forzy 125. Gama skuterów Forza, zbudowanych według koncepcji "sit-in" ugruntowała swoją doskonałą reputację dzięki unikalnemu połączeniu poszukiwanych walorów: atrakcyjności pojazdów klasy GT, komfortu dla dwojga, sportowego prowadzenia, zwinności, dynamicznych osiągów silnika, przyciągającej wzrok stylistyki, wyjątkowej praktyczność i długiej listy zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Nowa Forza 750 2021 jest przykładem bogactwa wszystkich tych zalet w ofercie modelowej Hondy. Jest napędzana przez równoległy silnik rzędowy o pojemności 750 cm3 , wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym w system elektronicznej przepustnicy, kilka trybów pracy silnika, elektroniczną regulację momentu obrotowego silnika (HSTC) i dwusprzęgłową przekładnię DCT. Silnik i rama zapewniają sportowe osiągi w ruchu miejskim, ale wymiary odpowiadają klasie GT, z dużą przestrzenią na nogi, ochroną przed wiatrem i komfortem zarówno dla kierowcy jak i pasażera.
Stalową ramę opakowano w eleganckie, atrakcyjne stylistycznie nadwozie, z pełnym oświetleniem LED i praktycznymi funkcjami, jak Honda Smart Key, 22-litrowy schowek pod siedzeniem, czy zintegrowana ładowarka USB. Forza 750 jest również pierwszym skuterem Hondy, który został wyposażony w system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który integruje funkcjonalność smartfonu kierowcy z maszyną, umożliwiając zarządzanie połączeniami telefonicznymi, wiadomościami tekstowymi, muzyką i nawigacją za pomocą poleceń głosowych lub przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy.
Wzrost pojemności skokowej silnika o 50 cm3 powoduje, że w 2021 roku Forza 300 zmieni się w nową Forzę 350. Nowy silnik eSP+ otrzymał znaczny przyrost mocy maksymalnej. Dysponuje dużym, natychmiast dostępnym momentem obrotowym, pojawiającym się już przy niskich prędkościach obrotowych, co zapewnia łatwość przyspieszania. Zużycie paliwa, wynoszące 3,3 l/100km (w trybie testowym WMTC), umożliwia przejechanie ponad 340 km po zatankowaniu do pełna zbiornika o pojemności 11,5 litra. Aktualizacje stylistyczne i te dokonane pod kątem aerodynamiki, obejmują dodatkowe 40 mm zakresu elektrycznej regulacji przedniej szyby.
Od 2021 roku Forza 125 będzie standardowo wyposażona w system HSTC, a jej obecna stylistyka i aerodynamika są wzorowane na modelu Forza 350. Zarówno Forza 125, jak i Forza 350 mają wystarczająco dużo miejsca w schowku pod siedzeniem, by pomieścić dwa pełnowymiarowe kaski. Skutery zostały też standardowo wyposażone w ładowarkę USB i w system Honda Smart Key.
Wszystkie trzy skutery z rodziny Forza będą dostępne z pełną gamą akcesoriów, co pozwoli lepiej podkreślić ich styl i podnieść funkcjonalność.
-

-
NOWA HONDA FORZA 750 2021
Honda zbudowała zupełnie nowy duży skuter Forza 750. To ukoronowanie prestiżowej linii Forza, najwyższej klasy pojazd miejski, oferujący ekscytującą jazdę i wysoki komfort w stylu high-tech. Bezproblemowe przyspieszanie jest realizowane za pomocą dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3, wyposażonego w elektroniczną przepustnicę Throttle By Wire, 3 domyślne tryby jazdy i 3 poziomy regulacji systemu kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC). Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, tylne zawieszenie Pro-Link, 17-calowe koło przednie i 15-calowe koło tylne, gwarantują pewne prowadzenie, oraz solidne hamowanie za pomocą podwójnych, montowanych promieniowo przednich czterotłoczkowych zacisków hamulcowych. Schowek pod siedzeniem pomieści pełnowymiarowy kask, znajduje się tam także ładowarka USB. Wszystkie elementy systemu oświetlenia wykonano w technice LED, a 5-calowy wyświetlacz TFT umożliwia łączność ze smartfonem za pomocą nowego systemu sterowania głosem Honda Smartphone Voice Control. Będzie także oferowana wersja skutera z silnikiem o mocy 35kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Forzę 750 charakteryzuje smukłe, a jednocześnie płynnie ukształtowane nadwozie, które zapewnia dobrą ochronę przed wiatrem przy większych prędkościach, dużo miejsca na nogi kierowcy i nisko położone siedzenie bez nadmiernie obfitych kształtów. Schowek pod siedzeniem pomieści pełnowymiarowy kask i jest wyposażony w gniazdo ładowania USB, znalazło się też miejsce na poręczny, mniejszy schowek. Wyświetlacz TFT oferuje system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy kierowcę z jego smartfonem. Uruchamianie silnika, zamykanie i otwieranie siedzenia odbywa się za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key.
Skuter napędzany jest elastycznym, paliwooszczędnym dwucylindrowym silnikiem 745cm3, a system elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire - TBW) umożliwia regulację charakterystyki silnika poprzez 3 domyślne tryby jazdy: RAIN, STANDARD i SPORT oraz konfigurowalny tryb użytkownika. Układ kontroli momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control - HSTC) oferuje precyzyjne interwencje na 3 poziomach czułości systemu, podczas gdy standardowa w tym modelu przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) oferuje automatyczną zmianę biegów, zestrojoną z dostępnymi trybami jazdy.
Rama z rur stalowych, aluminiowy wahacz, widelec USD 41 mm, montowane promieniowo czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, tylne zawieszenie Pro-Link oraz 15-calowe koło przednie i 17-calowe koło tylne, składają się na solidne, dobrze wyposażone podwozie i zapewniają sportowy poziom prowadzenia motocykla ubranego w formę skutera.
Nowa Forza 750 na rok 2021 będzie dostępna w następujących opcjach kolorystycznych:
- Jeans Blue Metallic
- Candy Chromosphere Red
- Matt Beta Silver Metallic
- Graphite Black
-