W pełni elektryczna Corsa‑e została w minionym tygodniu uhonorowana tym trofeum. Corsa‑e bezapelacyjne pokonała mocnych rywali, zajmując pierwsze miejsce w kategorii małych samochodów. Najchętniej kupowany w Niemczech samochód z tego segmentu zelektryzował ekspertów i czytelników Auto Bild i Bild am Sonntag, a także klientów.
„Opel się elektryfikuje!” - mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy - „a nowy Opel Corsa‑e jest tego najlepszym dowodem. Pokazuje on, że samochód elektryczny może dziś być już nie tylko dynamiczny i praktyczny, ale także cenowo dostępny dla każdego. Jesteśmy dumni z tego, jak Corsa‑e przekonuje do siebie wszystkich: naszych klientów, czytelników Auto Bild i Bild am Sonntag, a także specjalistyczne jury i celebrytów”.
-
-
Jak zwykle kandydaci do nagrody musieli pokonać dwa etapy na drodze do zwycięstwa. Najpierw czytelnicy Auto Bild i Bild am Sonntag wybierali trzech faworytów w każdej z finałowych kategorii. Potem jury złożone z dziennikarzy, kierowców wyścigowych i specjalistów w dziedzinie motoryzacji testowało każdego finalistę na torze DEKRA-Lausitzring według kryteriów opartych na metodzie Auto Bild. Zdobywając łącznie 3221 punktów, nowy Opel Corsa‑e został bezapelacyjnym zwycięzcą w kategorii „małych samochodów”. Elektryczna Corsa wyprzedziła Hyundaia i20 (drugie miejsce) i VW e‑Up (trzecie miejsce) z przewagą odpowiednio 140 i 430 punktów.
-
-
Corsa‑e, która od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia oferuje 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego, jest jednym z najnowocześniejszych samochodów elektrycznych na rynku. Przy zasięgu 337 kilometrów według WLTP[1] zwrotna i pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem, z którego można swobodnie korzystać na co dzień. Naładowanie akumulatora do 80 procent całkowitej pojemności 50 kWh na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji ładowania zajmuje 30 minut. Corsa‑e obsługuje wszystkie opcje ładowania: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego.
Już w podstawowej wersji Corsa‑e jest wyposażona w zdalnie sterowaną automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy i bezkluczykowy system uruchamiania silnika, system Multimedia z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, usługi OpelConnect oraz cyfrowy kokpit. Dopłaty nie wymagają także takie systemy jak alarm przedkolizyjny z funkcją automatycznego hamowania i rozpoznawaniem pieszych, asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i tempomat z funkcją ogranicznika prędkości.
-