Użytkownicy aut marki Kia zgłosili mniej problemów z nimi niż właściciele samochodów 31 innych badanych marek. To już drugi rok z rzędu, gdy Kia zajmuje pierwsze miejsce wśród tzw. marek masowych, ale po raz pierwszy w historii tego badania marka popularna zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji ogólnej.
Kia została sklasyfikowana przed wszystkimi markami, zarówno masowymi, jak i premium. Wynik na poziomie 145 punktów w kategorii „liczba problemów na 100 samochodów” (PP100) jest o aż 47 punktów niższy od średniego wyniku całej branży. Kia Sorento już drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów średniej wielkości. Kia jest jedną z trzech marek należących do Hyundai Motor Group, która odnotowała doskonałe wyniki w kategorii „PP100”. W zeszłorocznym badaniu Kia zajęła trzecie miejsce wśród marek popularnych i premium. W tym roku awansowała o dwa miejsca, co zaowocowało zwycięstwem.
-
![](https://x.grupadealer.pl/open/media/images/fc522611-4236-43ed-b549-1a69a7caae5b)
-
W tegorocznym badaniu VDS J.D. Power przeprowadziło ankietę wśród 29.487 właścicieli samochodów w Stanach Zjednoczonych, którzy reprezentowali 32 marki. Pod uwagę brani byli tylko zweryfikowani nabywcy i użytkownicy nowych aut z roku modelowego 2019 oraz lekkich ciężarówek zarejestrowanych na użytek własny. W ankiecie na 2022 rok zostały wprowadzone nowe rygorystyczne kryteria, według których zgłoszony poziom problemów wzrósł o aż 59% w stosunku do wyników z 2021 roku, co w kategorii „PP100” podniosło średnią ze 121 do 192 punktów.
-
![](https://x.grupadealer.pl/open/media/images/edbc84e2-1f55-4ca8-9d98-104a1788fd92)
___
źródło: Kia Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.