MOTOCYKLE SZOSOWE NA RYNKU WTÓRNYM
Wśród typowych szosowych motocykli używanych od lat dużą popularnością cieszą się cruisery. Ten rodzaj pojazdu bywa też nazywany krążownikiem, a wśród legendarnych modeli znajdziemy m.in.: Indian oraz Harley Davidson. Jeśli interesują nas maszyny z rynku wtórnego, to dobrym wyborem będą także motocykle używane Honda VT750 C2 Shadow. To model cechujący się niską awaryjnością. Silnik ma stosunkowo małą moc (45 KM), ale nie jest to cecha kluczowa w przypadku cruiserów.
Szosówki to również nakedy. Ten rodzaj motocykla jest pozbawiony owiewek przykrywających ramę i silnik, a zwykle nie ma też szybki nad kierownicą. Motocykle używane typu naked są doskonałym wyborem dla osób, które chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z dwoma kółkami. Ten rodzaj maszyny bardzo wygodnie się prowadzi. Wśród modeli, jakie warto polecić, są motocykle używane Honda CB 500. Ich dużą zaletą jest zarówno bardzo niska awaryjność, jak i rzadkie wymiany oleju – wystarczy wykonać tę czynność co 12 tys. km. Jest to też dość oszczędny motocykl (ok 5-6 l/100 km), co czyni go znakomitym wyborem dla osoby rozpoczynającej nowe hobby.
Żadne omówienie typów motocykli szosowych nie może się obejść bez modeli sportowych, nazywanych także ścigaczami. Ich agresywną sylwetkę można łatwo rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Równie charakterystyczną cechą są mocne silniki, które pozwalają na osiąganie dużej prędkości maksymalnej i krótkiego przyspieszenia do 100 km/h. Dobrym wyborem w klasie 600 ccm będą motocykle używane Honda CBR 600 RR.
Jeśli zamiast sportowych wrażeń szukamy wygodnego środka transportu, który pozwoli na swobodne zwiedzanie świata na dwóch kółkach, zainteresować powinny nas używane motocykle turystyczne. Wśród wysoko ocenianych modeli w tej kategorii znajduje się m.in. Honda NT 650/700 Deauville, BMW R 1150 RT czy Suzuki Bandit 650SA.
-
UŻYWANE MOTOCYKLE OFF-ROADOWE
Osoby, które uważają, że motocykl powinien przede wszystkim jeździć poza asfaltem, mogą sięgnąć po motocykle używane typu cross. Maszyny krosowe pozbawione są świateł, lusterek i innych elementów niepotrzebnych poza ruchem ulicznym. Dzięki temu mają niewielką masę i nadają się do jazdy wyczynowej, natomiast nie mają homologacji, więc nie można nimi wyjechać w trasę czy „na miasto”. Dostosowane do ruchu ulicznego są z kolei motocykle enduro – można powiedzieć, że to modele krosowe wzbogacone o części wymagane podczas jazdy na trasie. Doskonałym wyborem dla początkujących są motocykle używane Honda CRF250X – to enduro będące modyfikacją typowo krosowej wersji CRF250, którą z kolei warto polecić osobom szukającym crossa.