Modele Opel GSe: idealni towarzysze zimowych wyjazdów

Podczas gdy kierowcy z obszarów nizinnych spodziewają się dopiero nocnych przymrozków, w górach spadł już pierwszy śnieg. Co można więc lepszego zrobić niż zaplanować zimowe ferie w górach? Trzy topowe modele należące do submarki GSe Opla są idealnymi towarzyszami zimowych wycieczek. GSe to skrót od „Grand Sport electric”, a Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe spełniają wszelkie oczekiwania – są zelektryfikowane, wyposażone w specjalne podwozie z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), a jako najwyższej klasy hybrydy typu plug-in o mocy systemowej do 221 kW/300 KM zapewniają wyjątkowo mocne osiągi. Dzięki temu unikalnemu połączeniu, kierowca i pasażerowie modeli Opla GSe mogą podróżować w sportowy, dynamiczny i odpowiedzialny sposób. Przede wszystkim jednak, trio to zapewnia doskonałą przyjemność z jazdy i najwyższy poziom bezpieczeństwa – zwłaszcza na lodzie i śniegu!


Podwozie GSe z technologią FSD: dynamiczne, komfortowe i stabilne

Aby zapewnić dobre osiągi na drodze w każdych warunkach pogodowych, inżynierowie z Rüsselsheim pod kierownictwem dr Christiana Hartwega skupili swoją uwagę przede wszystkim na podwoziu i układzie kierowniczym modeli GSe. „Samochody GSe oferują optymalną równowagę między właściwościami jezdnymi a komfortem jazdy. Wyposażyliśmy je w specjalne amortyzatory z technologią KONI FSD i obniżyliśmy Astrę GSe o 10 milimetrów” – mówi Hartweg, podsumowując najważniejsze kwestie.

W zależności od sytuacji, nawierzchni drogi i stylu jazdy, specjalne sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD umożliwiają zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach – czyli w przypadku krótkich uderzeń w trakcie jazdy po bruku czy po pokrywach studzienek – oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach. Modele w topowych wersjach wyposażenia reagują niemal błyskawicznie i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy, zachowując typową dla Opla stabilność przy hamowaniu oraz pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych. „Amortyzatory mają dodatkowy zawór i drugi obwód hydrauliczny” – wyjaśnia Hartweg. „W zależności od tego, czy zawór jest otwarty czy zamknięty prowadzenie samochodu jest wówczas albo bardziej komfortowe, albo bardziej sportowe”. 

Dynamiczną jazdę zelektryfikowanej Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe zapewnia układ o mocy 165 kW/225 KM (zużycie paliwa według WLTP*: 1,3 l/100 km, emisja CO2 30-29 g/km) i moment obrotowy wynoszący 360 niutonometrów. Obniżone podwozie i wynikające z tego obniżone położenie środka ciężkości, zapewniają wersji GSe dwóch bestsellerów klasy kompaktowej szczególnie dobrą przyczepność na drodze. Oznacza to, że samochody trzymają się drogi i pozostają stabilne nawet w zimowych warunkach drogowych.


Topowy wariant Grandland GSe: 221 kW/300 KM i najnowocześniejszy system napędu na wszystkie koła (AWD)

Opel Grandland GSe oferuje łączną moc aż do 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP1 wartości ważone, w cyklu mieszanym: 1.2 l/100 km, emisja CO2 na poziomie 28-27 g/km) i niezwykle potężny maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Topowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy; prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 147 kW/200 KM w Grandlandzie GSe współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi rozwijają moc odpowiednio do 81 kW/110 KM i 83 kW/113 KM. Grandland GSe to zatem model ze stałym elektrycznym napędem na wszystkie koła i optymalną trakcją. Dla kierowcy oznacza to możliwość wyboru spośród czterech trybów jazdy, zgodnie własnymi potrzebami. W zależności od preferencji, Grandland GSe jest szybki na autostradzie, bezpieczny na wzniesieniach i lokalnie bezemisyjny w mieście:

● Elektryczny: W trybie elektrycznym Grandland GSe jest napędzany wyłącznie energią elektryczną, to idealne rozwiązanie dla lokalnie bezemisyjnej jazdy po mieście. Gdy kierowca wciśnie do końca pedał przyspieszenia (kick-down), włącza się silnik spalinowy i przedni silnik elektryczny. Prędkość maksymalna w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi 135 km/h.

● Napęd na wszystkie koła (AWD): W trybie napędu na wszystkie koła (AWD), napęd w Grandlandzie GSe jest przekazywany na przednie i tylne koła. Gwarantuje to najlepszą przyczepność w każdej sytuacji na drodze i na każdej nawierzchni – oferując jednocześnie mnóstwo frajdy z jazdy i wyjątkowe poczucie bezpieczeństwa. Pojazd oferuje stały elektryczny napęd na wszystkie koła i porusza się wyłącznie w trybie elektrycznym do prędkości 80 km/h. Jeśli któreś koło zabuksuje i potrzebna jest większa moc lub spada stan naładowania akumulatora, wówczas włącza się silnik spalinowy, także przy większych prędkościach.

●Sport: Aby zapewnić sportowy styl jazdy połączony z dynamicznym charakterem, tryb Sport łączy moc silnika spalinowego i silników elektrycznych. Grandland GSe oferuje moc systemową 221 kW/300 KM.

●Tryb hybrydowy: W tym trybie najważniejsze jest jak najniższe zużycia paliwa. Silnik spalinowy oraz silnik elektryczny pracują jednocześnie lub naprzemiennie, w zależności od warunków i stylu jazdy; w hybrydowym SUV-ie dzieje się to automatycznie.

Różne opcje napędu – wraz z technologią KONI FSD – nie tylko zapewniają wiele przyjemności z jazdy w każdych warunkach, ale także sprawiają, że Grandland GSe jest bardzo wydajny. Zjeżdżając ze wzniesienia, dwa silniki elektryczne stają się generatorami i przekształcają energię hamowania w energię elektryczną. Akumulator o pojemności 14,2 kWh jest wtedy ładowany bezkosztowo i zapewnia rezerwę na kolejne podjazdy.


* Wartości określone zgodnie z obowiązującą, bardziej realistyczną metodą WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), która zastępuje procedurę opartą na NEDC (nowy europejski cykl jazdy). Zużycie paliwa, emisja CO2 i zasięg zależą nie tylko od efektywnego wykorzystywania energii, ale także od stylu jazdy kierowcy i innych nietechnicznych czynników. Informacje o zużyciu paliwa i emisji nie odnoszą się do konkretnego egzemplarza oraz służą wyłącznie porównaniu z innymi typami pojazdów. Model nie jest jeszcze dostępny.

źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Opel

Opel Grandland z Intelli-Air: alergicy mogą oddychać już swobodnie
Opel Grandland z Intelli-Air: alergicy mogą oddychać już swobodnie

OPEL | Nowy Opel Grandland nie jest po prostu dobry – on jest GRAND!” Flagowy SUV zapewnia dokładnie to, co obiecuje międzynarodowa kampania #GOGRAND. 

Mistrz długich dystansów: Nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid
Mistrz długich dystansów: Nowy Opel Grandland Plug-in Hybrid

OPEL |  „Elektryczny” SUV: w testach, hybryda plug-in w wersji wyposażenia GS przejechała 380 km bez lokalnej emisji spalin bez konieczności doładowania, dzięki systemowi rekuperacji

Wydajne i zelektryfikowane - nowe trio SUV-ów marki Opel: Grandland, Frontera i Mokka
Wydajne i zelektryfikowane - nowe trio SUV-ów marki Opel: Grandland, Frontera i Mokka

OPEL | Dla fanów elektromobilności: Nowy Grandland Electric, Frontera Electric i Mokka Electric

Najnowsze oferty

Opel Insignia B GrandSport Innovation 1.5T AT6
  • Model: Insignia
  • Typ nadwozia: Sedan / Limuzyna
  • Przebieg: 102000 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Opel Movano L3H2 2.2 140KM mt6 DMC3.3 t13m3| 693747 OFERTA DLA FIRM BUDOWLANYCH
  • Model: Movano
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2025
Opel Movano L3H2 2.2 140KM mt6 DMC3.3 t13m3| 693747 OFERTA DLA FIRM TRANSPORTOWYCH
  • Model: Movano
  • Typ nadwozia: Furgon (blaszak)
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony