Nowy rajdowy L200/Triton bazuje na tajlandzkim modelu Double Cab, zmodyfikowanym zgodnie z wymogami grupy T1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla zmodyfikowanych pojazdów terenowych. Samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku w marcu, miał srebrno-czarną kolorystykę, inspirowaną skałami lawy wypełnionymi skondensowaną energią, ale egzemplarze rajdowe AXCR będą wyróżniać się czerwono-czarnym motywem, który symbolizuje energię tryskającej lawy.
Podstawowe modyfikacje samochodu rajdowego L200/Triton obejmują klatkę bezpieczeństwa i osłonę zderzaka, a także elementy z włókna węglowego, w tym maskę, przednie i tylne drzwi oraz skrzynię ładunkową. Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy wewnętrznych komponentów pojazdu, masa nadwozia nowego L200/Tritona jest równa masie poprzednika, mimo większego rozmiaru nadwozia. Nowe L200/Tritony otrzymały przednie i tylne zawieszenie dostosowane do rajdów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD zapewniający sportowe i stabilne prowadzenie, a jednocześnie pełną kontrolę. Zastosowanie lekkich felg aluminiowych i wąskich opon terenowych poprawiło prowadzenie na trudnych nawierzchniach, takich jak błoto, w porównaniu z zeszłorocznym samochodem rajdowym. Wyczynowe podwozie zostało wyposażone w przednie i tylne podwójne amortyzatory z tłumieniem dobicia.
Nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo o pojemności 2,4 l został poddany modyfikacjom pod kątem zmniejszenia strat tarcia i redukcji masy. Zastosowano też nową turbosprężarkę w celu zwiększenia mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Odcinki specjalne AXCR obejmują przeprawy przez rzekę, więc poprawiono uszczelnienie każdego podzespołu, dodano też snorkel i wyprowadzenie wydechu, aby poradzić sobie z brodzeniem w wodzie.