Mitsubishi jedzie po drugie zwycięstwo w ASIA CROSS COUNTRY RALLY 2023

Podczas pierwszego startu w AXCR w zeszłym roku, zespół Mitsubishi Ralliart odniósł zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. W tym roku o drugie z rzędu zwycięstwo postarają się kierowcy i piloci trzech zespołów: broniący tytułu mistrzowskiego Chayapon Yotha (Tajlandia) i Peerapong Sombutwong (Tajlandia), zeszłoroczni zdobywcy piątego miejsca Rifat Sungkar (Indonezja) i Chupong Chaiwan (Tajlandia) oraz japoński duet Katsuhiko Taguchi i Takahiro Yasui. Pojadą oni trzema prototypowymi samochodami terenowymi Triton/L200 w specyfikacji Group T1. Zespół Mitsubishi Ralliart będzie dysponował wszystkimi zasobami niezbędnymi do sprostania wymaganiom AXCR. TANT SPORT (Tajlandia), który jest właścicielem zespołu, dołączył do dyrektora teamu Hiroshi Masuoki, byłego dwukrotnego mistrza rajdu Dakar, a inżynierowie Mitsubishi Motors będą towarzyszyć ekipie, aby zapewnić wsparcie techniczne.


Od 19 do 23 czerwca zespół Mitsubishi Ralliart prowadził rygorystyczne testy wytrzymałościowe samochodów rajdowych Triton/L200, odzwierciedlające rzeczywiste warunki rajdowe, na torze terenowym w pobliżu Parku Narodowego Khao Yai, w samym sercu Tajlandii. Nowy samochód rajdowy Triton/L200 został kompletnie przeprojektowany, łącznie z nadwoziem, ramą, podwoziem i silnikiem, co znacznie zwiększa jego potencjał w rajdowej rywalizacji. Niezawodność i trwałość rajdówek, głównie nadwozi i silników, sprawdzono przejeżdżając około 800 km w ciągu pięciodniowego testu wytrzymałościowego, a następnie dokonano dostosowań technicznych w ramach przygotowań do właściwych zawodów.


„Silne atuty fabryczne nowego Tritona/L200 zostały jeszcze wzmocnione, poprawiono prowadzenie, stabilność na nierównych drogach i komfort jazdy, jak przystało na samochód rajdowy. Ponadto wprowadzono udoskonalenia turbosprężarki, aby zwiększyć szybkość reakcji silnika w trakcie całego rajdu, od niskich do wysokich obrotów. Efektem jest mocny samochód rajdowy, który poradzi sobie w każdych warunkach drogowych” - powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „Prowadziliśmy test wytrzymałościowy w trudniejszych warunkach, niż faktyczne trasy rajdu, jednak samochody testowe były w stanie przejechać około 800 km każdy bez większych początkowych problemów, osiągając wyniki przekraczające nasze oczekiwania i dając nam duże nadzieje na drugi z rzędu mistrzowski tytuł.”


Profil zespołu Mitsubishi RALLIART

Dyrektor zespołu: Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Motors) Menadżer zespołu: Chayut Yangpichit (Tajlandia: TANT SPORT) Dyrektor Techniczny: Kopong Amatayakul (Tajlandia: TANT SPORT) Wsparcie techniczne (nadwozie, podwozie): Noriyoshi Aiba (Mitsubishi Motors) (silnik): Takashi Shibayama (Mitsubishi Motors)

Kierowcy i piloci:Chayapon Yotha Pochodzi z: Prowincji Udon Thani, Tajlandia Urodzony: 16 sierpnia 1987 (35 lat) Kariera: Mistrz w klasyfikacji kierowców AXCR 2022, poprowadził Team Mitsubishi Ralliart do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej w swoim pierwszym starcie w AXCR dzięki ostrożnej i precyzyjnej jeździe. Od 2012 roku zwyciężył w wielu wyścigach, w tym w Thailand Super Series i RAAT Thailand Endurance Championship International. W 2019 roku odniósł zwycięstwa w Thailand Super Series Supercar GTC.
Pilot: Peerapong Sombutwong (Tajlandia)

Rifat SungkarPochodzi z: Dżakarty, Indonezja Urodzony: 22 października 1978 r. (44 lata) Kariera: Jeden z najlepszych indonezyjskich kierowców, wygrał Indonezyjskie Mistrzostwa Rajdowe Sprint w 1997 roku, był zwycięzcą Indonezyjskich Mistrzostw Rajdowych trzy lata z rzędu do 2002 roku, odnosił też sukcesy w wielu innych imprezach. W 2012 roku został mianowany ambasadorem marki PT Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI). W 2019 i 2021 roku odniósł zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Indonezyjskich Rajdowych Mistrzostw Sprintu za kierownicą Mitsubishi Xpandera.
Pilot: Chupong Chaiwan (Tajlandia)

Katsuhiko TaguchiPochodzi z: Okayama, Japonia Urodzony: 7 lutego 1972 r. (51 lat) Kariera: W wieku 18 lat trafił do sportów motorowych poprzez dirt trial. W wieku 20 lat wygrał swoje pierwsze mistrzostwa All Japan Dirt Trial, demonstrując swoje talenty już w młodym wieku. Jako członek Mitsubishi Motors Works Team od najmłodszych lat brał udział w zagranicznych rywalizacjach rajdowych, jak Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC). W 1999 i 2010 roku wygrał Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku FIA (APRC). W 2007 roku zwyciężył w Rajdzie Japonii w grupie N. Pilot: Takahiro Yasui

Czytaj więcej o marce Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025
Mitsubishi Eclipse Cross z napędem elektrycznym 2025

MITSUBISHI Motors zaprezentuje we wrześniu nowy, w pełni elektryczny rodzinny SUV o nazwie Eclipse Cross

Nowa wersja Mitsubishi Outlander PHEV 2025 cena
Nowa wersja Mitsubishi Outlander PHEV 2025 cena

Mitsubishi Outlander PHEV w polskich salonach z czterema pakietami wyposażenia

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - cena w Polsce
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - cena w Polsce

Rozpoczyna sprzedaż oczekiwanego przez klientów, flagowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV

Najnowsze oferty

Mitsubishi Outlander 2.0 150KM Invite tempomat czujniki parkowania polski salon VAT MARŻA
  • Model: Outlander
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 80000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2018
Mitsubishi Outlander 4 generacji
  • Model: Outlander
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda Plug-in
  • Rok produkcji: 2025
Mitsubishi Outlander 4 generacji
  • Model: Outlander
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna bezstopniowa (CVT)
  • Rodzaj paliwa: Hybryda Plug-in
  • Rok produkcji: 2025

Odwiedź nasze salony