-
W efekcie powstała najszybsza wersja seryjna Mustanga, jaką kiedykolwiek oferowano klientom z Europy. Oprócz oczywistych sportowych kompetencji, Mustang Mach 1 prezentuje wygląd, który nawiązuje do kultowych Mustangów Mach 1 z lat 60. i 70., z podwyższoną maską i bocznymi pasami, elementami stylu nadwozia kojarzonymi z wysokimi osiągami oraz charakterystycznymi dla tego modelu 19-calowymi felgami aluminiowymi. Limitowana edycja jest dostępna w zarezerwowanej dla modelu palecie ośmiu kolorów nadwozia oraz kombinacji pasów i kontrastujących linii, nawiązujących do charakterystycznego stylu Mach 1. Każdy Mustang Mach 1 posiada tabliczkę znamionową z indywidualnym, kolejnym numerem produkcji.
– Pierwsza generacja Mach 1 zademonstrowała najwyższe osiągi Mustanga i odniosła sukces w sporcie motorowym – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang Mach 1 w Europie. – Nowy Mach 1 potrafi więcej niż którykolwiek z Mustangów, jaki oferowany był wcześniej w Europie. Oferuje również możliwość przygotowania do rywalizacji na torze oraz wyjątkowy styl, godny legendarnego emblematu tej wersji.
Dla uczczenia premiery Mustanga Macha 1, Ford przygotował pierwsze na świecie działanie interaktywne, dzięki któremu użytkownicy mogą tworzyć własne krótkie filmy w aplikacji online. Aplikacja daje możliwość wyboru koloru i kątów ujęcia z kamery własnego Mustanga Mach 1, w niepowtarzalnym, krótkim wideo, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Oferuje również użytkownikom działanie w rzeczywistości rozszerzonej i „przeniesienie” własnego cyfrowego Mach 1 do realnego świata.
-
KULTOWY MUSCLE CAR Z SILNIKIEM V8
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiągi zarówno na drodze, jak i na torze. Układ dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o średnicy 87 mm, zwiększające swobodny przepływ powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostępnym w salonach Forda w Ameryce Północnej. Udoskonalone „płuca” współpracują ze specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, łączącym wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy wtrysk do kolektora, co zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalając rozkręcać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.
Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego, również zapożyczona z GT350 Shelby oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność przy dużych obciążeniach. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają niepowtarzalny dźwięk silnika V8.
Oferowane przekładnie służą również uzyskaniu jak najwyższych osiągów, jak najlepszych właściwości jezdnych i wykorzystaniu tego potencjału na torze. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC 3160 wykorzystuje sprzęgło dwutarczowe, aby udoskonalić zmianę biegów przy wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach na torze. Zapewnia krótką pracę drążka, przyspieszając zmianę biegów, a w efekcie podnosząc osiągi i przyjemność z jazdy. Mustang Mach 1 z manualną przekładnią jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.
Sześciobiegowa skrzynia biegów TREMEC zapewnia dopasowanie prędkości obrotowej do płynnej, pozbawionej szarpnięć zmiany przełożeń, co poprawia kulturę pracy w codziennej eksploatacji na publicznych drogach i osiągi na torze. System wykorzystuje elektroniczny układ sterowania pracą silnika do chwilowego, „podbicia” przepustnicy i automatycznego przegazowania, w chwili, gdy kierowca redukuje bieg, co umożliwia dostosowanie obrotów silnika do wybieranego niższego przełożenia. Kierowcy mogą też korzystać z funkcji umożliwiającej zmianę przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Tak wysoka wydajność przekładni wymagała zaprojektowania specjalnego układu chłodzenia oleju, który sprosta zwiększonemu zapotrzebowaniu przy wysokich obrotach.
W zaawansowanej 10-biegowej przekładni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersję z przekładnią manualną, jak i automatyczną posiadają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.
-
READY TO GO
Mustang Mach 1 korzysta z wielu rozwiązania podnoszących właściwości aerodynamiczne, wpływających na osiągi, ale także modelujących charakterystyczną sylwetkę, będącą hołdem dla kształtów oryginalnych modeli sprzed lat. Na odróżniającą ten model konfigurację przedniej partii składają się: nowy dwuczęściowy grill, nowa dolna osłona chłodnicy i splitter oraz nowe boczne wloty powietrza – cały zestaw przyczynia się zarówno do poprawy parametrów aerodynamicznych, jak i chłodzenia.
Mustang Mach 1 wytwarza o 22% większą siłę docisku aerodynamicznego niż Mustang GT. Mają na to wpływ: tylny dyfuzor, znany z Mustanga Shelby GT500, dostępnego w północnoamerykańskich salonach Forda oraz dłuższa osłona podwozia, z żebrami kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulcowe. Przedni splitter ukształtowano z myślą o zwiększaniu siły docisku i lepszej przyczepności przy dużych prędkościach, natomiast specjalny jednopłatowy tylny spojler dopasowano do właściwości elementów przedniej aerodynamiki, aby zapewnić idealną równowagę siły nośnej.
Mach 1 został wyposażony w zawieszenie o zmiennych nastawach, by sprostać wysokim wymaganiom rywalizacji na torze. System zawieszenia MagneRide® 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe. Poddano go na potrzeby modelu tuningowi, podnosząc jego zdolności do jazdy wyczynowej dzięki sztywniejszym przednim sprężynom i stabilizatorom. Nowa kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, ramy pomocnicze oraz elementy łączników przednich, montowane wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, przyczyniają się do wyostrzenia reakcji układu kierowniczego, nieporównywalnej z właściwościami Mustangów oferowanych wcześniej w Europie.
Mustang Mach 1 otrzymuje również wspomaganie układu hamulcowego o wyższych parametrach, dysponujące szybszym czasem reakcji, zapewniające szybkie hamowanie, o równomiernej sile, nawet przy dużych obciążeniach. Na wyjątkowe, pięcioramienne 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze dla obu osi, założono opony wyczynowe Michelin Pilot Sport 4.
-