KONCEPCYJNY HYUNDAI PONY COUPE ODRESTAUROWANY

Przywrócony do życia przez Hyundai Motor Company koncepcyjny model Pony Coupe ma swoją światową premierę – prawie 50 lat po pierwotnym debiucie – nad włoskim jeziorem Como. Po raz pierwszy zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Turynie w 1974 roku, Pony Coupe Concept jest ważnym pojazdem w historii i w dziedzictwie firmy.

Hyundai Motor zaprezentował odtworzonego Pony Coupe podczas inauguracyjnego zjazdu Hyundai Reunion. To wydarzenie, które ma pielęgnować dziedzictwo Hyundai Motor, odzwierciedla przeszłość marki i jej kierunek rozwoju w przyszłości. Obecni na tym wydarzeniu byli Giorgetto Giugiaro i jego syn Fabrizio Giugiaro. Projektant tego auta sprzed lat, ogłosił zakończenie zapowiedzianej jakiś czas temu renowacji, którą przeprowadziło GFG Style. Studio projektowe czerpało z twórczej wiedzy Fabrizio i Giorgetto na temat samochodu, który doprowadził do powstania przełomowej dla marki linii modeli Pony, pierwszych niezależnie opracowanych samochodów produkowanych masowo w Korei.


W ramach projektu odtworzenia koncepcyjnego Pony Coupe, Hyundai Motor Company przywrócił do życia oryginalny egzemplarz Pony Coupe Concept pokazany na Salonie Samochodowym w Turynie w 1974 roku. Misja renowacji jest świadectwem ducha, śmiałej pasji, ambicji pracowników i kadry kierowniczej Hyundai, jakie towarzyszyły tworzeniu globalnej marki, na czele z koncepcyjnym Pony Coupe.

Euisun Chung - Prezes Wykonawczy Hyundai Motor Group: "Pomimo ubogiego środowiska przemysłowego w latach 70., mój dziadek i prezes-założyciel firmy Hyundai, Ju-young Chung, włożył serce i duszę w odbudowę gospodarki Korei i poprawę życia jej mieszkańców po wyniszczającej wojnie koreańskiej. W końcu zrealizował swoją wizję uczynienia z Korei kraju zdolnego do rozwoju własnych pojazdów. Wyrażam szczerą wdzięczność wszystkim osobom z Włoch i Korei, które odegrały kluczową rolę w sukcesie modelu Pony."


Dzięki wyjątkowej estetyce, Pony Coupe Concept był przełomowym modelem swoich czasów. Niestety, z powodu niesprzyjających globalnych warunków ekonomicznych pod koniec lat 70., model, który mógł być pierwszym sensacyjnym samochodem sportowym Hyundaia, nie mógł wejść do produkcji masowej i jako koncept przeszedł do historii. Niemniej jednak projekt ten ucieleśniał determinację Hyundaia do wejścia do sektora samochodów sportowych i zdobycia pozycji lidera w branży motoryzacyjnej – ten duch nadal leży u podstaw działań Hyundaia, także jego wiodącej pozycji w dziedzinie elektryfikacji i wysokowydajnej technologii wodorowej.


Samochód ten jest obecnie uważany za retro-futurystyczny model klasyczny, który posłużył jako inspiracja projektowa dla nowszych modeli Hyundai Motor, takich jak N Vision 74 z hybrydowym napędem wodorowym, zwany jako „laboratorium na kołach” oraz samochodu koncepcyjnego „45”, które bezpośrednio wpłynęło na powstanie całkowicie elektrycznego modelu IONIQ 5.

Jaehoon Chang - Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company: "W dobie elektryfikacji kluczowym warunkiem, aby Hyundai Motor Company stał się liderem w przyszłej mobilności, będzie nasza zdolność do pozostania wiernym wartościom, które odziedziczyliśmy. Idąc naprzód, poprzez Hyundai Reunion i inne inicjatywy pielęgnowania dziedzictwa, będziemy nadal wykorzystywać naszą przeszłość jako wyjątkowy wektor dla naszych przyszłych innowacji."


Nadwozie koncepcyjnego Pony Coupe przypominające origami charakteryzuje się płynnymi geometrycznymi liniami, elegancką linią dachu, czystymi, pozbawionymi ozdób powierzchniami, proporcjami dodającymi dynamiki i wyjątkowym kształtem słupka B. Charakteryzuje się niezwykle graficzną obróbką powierzchni ze zderzakami polakierowanymi w kolorze nadwozia. Jego klinowaty przód i okrągłe reflektory wyróżniały go w 1974 roku i nadal wyglądają niezwykle stylowo. Jego „coda tronca” (tzw. odcięty ogon) ma wąską klapę, która zapewnia dostęp do tylnej części samochodu.

Minimalistyczne wnętrze prezentuje kultową estetykę, podkreślając konstrukcję typu monocoque i zawieszoną w powietrzu architekturę, zorientowaną na kierowcę. Jednoramienna kierownica i dwukolorowe, wąskie fotele kubełkowe wzmacniają futurystyczną estetykę lat 70. W ramach pielęgnacji dziedzictwa, Hyundai Motor rozszerzy swoją nową platformę, Hyundai Reunion, aby dalej szerzyć wizję i kierunek marki.

Wymiary odrestaurowanego Hyundaia Pony Coupe Concept:
▸ Długość: 4080 mm
▸ Szerokość: 1560 mm
▸ Wysokość: 1210 mm
▸ Rozstaw osi: 2340 mm
▸ Pojemność silnika: 1238 cm3, R4, 82 KM przy 6000 obr./min
▸ Układ silnika: z przodu wzdłużnie, napęd na tylne koła

Czytaj więcej o marce Hyundai

Hyundai  - Pocztówka z Pikes Peak
Hyundai - Pocztówka z Pikes Peak

HyundaiPocztówka z Pikes Peak – Becky Evans komentuje swój udział w Wyścigu do chmur

Hyundai INSTER: Nowy subkompaktowy pojazd elektryczny w segmencie A
Hyundai INSTER: Nowy subkompaktowy pojazd elektryczny w segmencie A

HYUNDAI | Hyundai Motor przedstawia całkowicie elektryczny model INSTER, nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny o docelowym zasięgu do 355 km według WLTP

Hyundai TUCSON z niezwykłym wynikiem produkcji
Hyundai TUCSON z niezwykłym wynikiem produkcji

Hyundai | Fabrykę w Czechach opuścił dwumilionowy egzemplarz TUCSONa, licząc od czasu uruchomienia jego produkcji w Nošovicach. 2 na 5 TUCSONów sprzedawanych w Europie to odmiany hybrydowe lub hybrydy ładowane z gniazdka.

Najnowsze oferty

Hyundai Santa Fe HEV 6AT 215KM 4WD Platinum Sun Tech Typhoon Silver Metallic MY25 W7
  • Model: Santa Fe
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai Santa Fe MY25 215KM 4WD Platinum Tech + Sun Od ręki!
  • Model: Santa Fe
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai i30 Modern 1.5 T-GDI 6MT 160KM  + 8" wyświetlacz kolor Amazon Grey
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7700 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony