-
Obydwa nowe modele mają wiele charakterystycznych detali stylistycznych oraz wyposażenie, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie Ceeda kombi oraz XCeeda. Z zewnątrz modele hybrydowe typu plug-in łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów o nowym wzorze. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe.
-
-
Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy auto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych.
-
-
Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Dostępny jako opcja 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem.
-
-
W Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej, klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.
___
źródło: Kia Polska