NOWA KIA SORENTO 2021 - TRYB JAZDY W TERENIE

Kia Sorento 2021, a więc już czwartej generacji, której sprzedaż rozpocznie się już we wrześniu, jest wyposażona w nowo opracowany „Terrain Mode”. Tryb terenowy zapewnia Sorento nie tylko znakomitą trakcję, ale również lepsze – stabilność i kontrolę podczas jazdy po błocie, śniegu i piasku. Do każdego rodzaju podłoża dostosowano również nowe tryby jazdy. System ten sprawia, że nowy flagowy SUV marki Kia, wyposażony w napęd na cztery koła, jest lepiej niż kiedykolwiek wcześniej przystosowany do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności.

-

-

Tryb terenowy uruchamia się wygodnym w obsłudze pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Do wyboru są profile jazdy przygotowane z myślą o jeździe po takich nawierzchniach, jak błoto, śnieg i piasek. System automatycznie optymalizuje pracę układu przeniesienia napędu tak, aby jak najlepiej odpowiadała ona temu rodzajowi podłoża, który w danej chwili znajduje się pod kołami Sorento. W trybie terenowym komputer sterujący pracą silnika dostosowuje wielkość momentu obrotowego, który jest do dyspozycji, a jednostka sterujące układem przeniesienia napędu dba o podział momentu obrotowego pomiędzy koła. Elektronika ingeruje także w sposób działania systemu kontroli stabilności auta. Tryb terenowy dostosowuje również moment zmiany przełożenia na wyższe, niezależnie od tego czy Sorento jest wyposażone w ośmiobiegową przekładnię z dwoma sprzęgłami, z którą współpracuje silnik Diesla, czy w sześciobiegową automatyczną stosowaną w odmianach hybrydowych flagowego SUV-a marki Kia.

-

-

Pablo Martinez Masip, Dyrektor ds. Planowania Produktów i Cen w Kia Motors Europe, powiedział: „Sorento zawsze było samochodem o dużych możliwościach. Nowy model pokazuje, jak Kia widzi swojego flagowego SUV-a teraz i w przyszłości. Sorento pierwszej generacji, wprowadzone na rynek w 2003 roku, łączyło napęd na cztery koła z solidnym podwoziem zbudowanym na ramie, które czyniły z niego wszechstronny samochód, zdolny do przemieszczania się w każdych warunkach. 17 lat później, model czwartej generacji korzysta z zalet zaawansowanego technologicznie układu przeniesienia napędu, aby swoje możliwości zwiększyć jeszcze bardziej”.

„Nowe Sorento jest bardziej wszechstronne niż kiedykolwiek wcześniej i zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcom jeszcze większe poczucie pewności za kierownicą i doskonałą kontrolę nad samochodem w każdych warunkach. Nowy model łączy zalety technologicznie zaawansowanego napędu na cztery koła i nadwozia o sztywnej konstrukcji z nowym trybem terenowym. Dzięki temu samochód potrafi szybko przystosować się do zmiennych warunków”.

-

-

NOWA KIA SORENTO 2021 - JAKIE TRYBY TERENOWE?

Tryb Snow (śnieg): idealny dla tych, którzy uprawiają sporty zimowe i mieszkają w chłodniejszych strefach klimatycznych

Tryb Snow zoptymalizowano pod kątem utrzymania jazdy na wprost w warunkach niskiej przyczepności kół po oblodzonej nawierzchni. W tym trybie moment obrotowy silnika jest ograniczony, a elektronika dba o to, aby rozdzielić go między cztery koła tak równo, jak to możliwe. Układ kontroli trakcji (TCS) dba o to, aby ciśnienie w układzie hamowania było niskie, co zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania i optymalizuje przeniesienia napędu. Jednocześnie przekładnia szybciej zmienia przełożenie na wyższe, co zmniejsza obroty silnika i zapobiega poślizgowi kół.

Tryb Mud (błoto): dla miłośników festiwali w stylu open air i osób, które mieszkają poza miastem

Tryb Mud zapewnia lepszą przyczepność kół do błotnistego podłoża. W tym trybie przekładnia zmienia biegi nieco później niż w trybie Snow, układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewnia bardzo płynne dostarczanie momentu obrotowego do kół, a układ TCS dopuszcza hamowanie z większą siła. Tryb Mud zwiększa szansę na pokonanie przeszkody z większą prędkością, bez groźby ugrzęźnięcia w błocie.

Tryb Sand (piasek): zaprojektowany z myślą o tych, którzy lubią jazdę po plaży

Tryb Sand zwiększa możliwości Sorento podczas przemierzania piaszczystych ścieżek, jazdy po plaży, a nawet przez pustynię. W trybie Sand silnik dostarcza nieco wyższy moment obrotowy do kół, przekazywany przez przekładnię, która opóźnia zmianę biegu na wyższy. Układ AWD przekazuje moment obrotowy do kół tak równomiernie, jak to możliwe. W tym trybie kontrola trakcji TCS zapewnia hamowanie z użyciem większej siły, dzięki czemu układ przeniesienia napędu – w zależności od potrzeb – może dostarczyć do poszczególnych kół większy moment obrotowy.

___
źródło: Kia Motors Polska

Czytaj więcej o marce Kia

NOWA KIA EV9 - CENA W POLSCE
NOWA KIA EV9 - CENA W POLSCE

CENNIK ⚡ Znamy już cennik najnowszej Kia EV9, nowego flagowego elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

NOWA KIA PICANTO 2024 - JUŻ WKRÓTCE W OFERCIE
NOWA KIA PICANTO 2024 - JUŻ WKRÓTCE W OFERCIE

NOWOŚĆ 2023 | Pasuje do miasta i wyróżnia się – nowe Picanto, nowoczesny miejski hatchback marki Kia, został wzbogacony o jeszcze bardziej odważną stylistykę i zaawansowane technologie.

NOWA KIA EV9 2023 - SUV PRZYSZŁOŚCI DOSTĘPNY JUŻ DZIŚ
NOWA KIA EV9 2023 - SUV PRZYSZŁOŚCI DOSTĘPNY JUŻ DZIŚ

PREMIERA | Nowa Kia EV9 to elektryczny SUV zaprojektowany i skonstruowany z myślą o nowoczesnym stylu życia w epoce samochodów zelektryfikowanych. Flagowy SUV marki Kia z napędem elektrycznym oferuje trzy rzędy siedzeń i bardzo przestronne wnętrze.

Najnowsze oferty

Kia Stonic 1.4 100KM, wersja L + pakiet STY: grzane fotele, kierownica, kamera
  • Model: Stonic
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 40000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2017
Kia XCeed 1.5 T-GDI 160 KM 6MT Wersja L
  • Model: XCeed
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 11450 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023
Kia XCeed 1.5 T-GDI 160 KM 6MT Wersja L
  • Model: XCeed
  • Typ nadwozia: Hatchback
  • Przebieg: 11450 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony