KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie
Wraz z debiutem Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in w cenniku flagowego SUV-a marki Kia wprowadzono szereg zamian, które dotyczą samochodów z roku produkcji 2021. Oprócz Sorento Plug-in Hybrid AWD, które wyceniono na 195 900 zł, czyli o 27 000 zł więcej niż porównywalną odmianę hybrydową, w ofercie debiutuje nowa topowa wersja wyposażenia – Prestige Line.
W kompletacji na rok produkcji 2021 znacznie wzbogacono wyposażenie seryjne wersji L, które teraz obejmuje m.in. 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami 235/55 (dotyczy Sorento w wersji HEV), system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania oraz blokadę otwarcia tylnych drzwi w sytuacji, gdy system monitorowania martwego pola wykryje ryzyko kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z tyłu. W związku ze znacznie bogatszym wyposażeniem seryjnym cena Sorento w wersji L z silnikiem wysokoprężnym wzrosła o tylko 2.000 zł, a wersji hybrydowej o 4 000 zł w porównaniu z cenami samochodów wyprodukowanych w 2020 roku.
O 2.000 zł wzrosła również cena podstawowego hybrydowego Sorento (wersja wyposażenia M) i wynosi teraz 159 900 zł. Nie zmieniła się cena Sorento napędzanego silnikiem Diesla, które wciąż kosztuje 189 900 zł.
-
Silnik / moc / skrzynia biegów / napęd | M | L | XL | PRESTIGE LINE | |
HEV | 1.6 T-GDI 230 KM 6AT 2WD | 159 900 PLN | 174 900 PLN | 185 900 PLN | 208 900 PLN 203 900 PLN |
1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD | 168 900 PLN | 183 900 PLN | 194 900 PLN | 217 900 PLN 212 900 PLN |
|
PHEV | 1.6 T-GDI 265 KM 6AT AWD | 195 900 PLN | 210 900 PLN | 221 900 PLN | 244 900 PLN 239 900 PLN |
D | 2.2 CRDi SCR 202 KM 8DCT AWD | 189 900 PLN | 204 900 PLN | 215 900 PLN | 238 900 PLN 233 900 PLN |
HEV – Hybryda PHEV – Plug-in hybrid D - DIESEL
(HEV) Napęd hybrydowy łączący silnik benzynowy 1.6 T-GDI oraz silnik elektryczny zasilany energią z baterii litowo-jonowo-polimerowej
(PHEV) Technologia umożliwiająca jazdę w trybie elektrycznym z możliwością ładowania baterii zewnętrznym źródłem zasilania. Po rozładowaniu baterii auto porusza się w trybie hybrydowym
8DCT dwusprzęgłowa, 8-biegowa skrzynia biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy
SCR selektywna redukcja katalityczna - układ z wtryskiem z roztworu mocznika
DO POBRANIA:
-
Na jednym pełnym ładowaniu akumulatora, którego pojemność energetyczna wynosi 13,8 kWh, przestronny i siedmioosobowy SUV zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 kilometrów w cyklu mieszanym (wg WLTP*). W ruchu miejskim na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać do 70 kilometrów na w pełni naładowanym akumulatorze zanim uruchomi się jego turbodoładowany silnik benzynowy. Dzięki temu większość codziennych tras kierowcy mogą przejechać korzystając wyłącznie z energii elektrycznej i przy zerowej emisji.
Hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia najniższą emisję CO2, jaką kiedykolwiek oferowała Kia Sorento. Wynik na poziomie zaledwie 38 g/km (wg WLTP, cykl mieszany**) jest jednym z najniższych wśród aut w tej klasie.
Nabywcy Kia Sorento w wersji PHEV mogą korzystać z nowej usługi KiaCharge, która zapewnia dostęp do ogólnoeuropejskiej publicznej sieci stacji ładowania, która już teraz obejmuje około 160.000 punktów ładowania. Ze wszystkich można korzystać za pośrednictwem jednej karty i jednej aplikacji. KiaCharge oferuje atrakcyjne taryfy dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników, z jedną fakturą na koniec miesiąca i bez konieczności aktywowania wielu kont lub wykupywania kilku subskrypcji.
-
-
Kia Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażona w mocny 1,6-litrowy silnik T-GDI (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), który osiąga maksymalną moc 180 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 67 kW (91 KM), który wytwarza moment obrotowy wynoszący 304 Nm, Sorento z hybrydowym układem napędowym typu plug-in dysponuje mocą systemową 265 KM i łącznym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, co czyni go najmocniejszym Sorento, które kiedykolwiek było oferowane w Europie.
Spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny są połączone z akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności energetycznej 13,8 kWh, dzięki czemu Sorento Plug-in Hybrid dysponuje dużym zasięgiem w trybie elektrycznym. Na dłuższych trasach układ napędowy łączy moc silnika elektrycznego i spalinowego. W zależności od warunków na drodze napęd jest przenoszony na przednie lub na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń.
Za pomocą 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników kierowcy Sorento łatwo mogą kontrolować stan naładowania akumulatora, aktualny przepływ energii w układzie napędowym oraz wiele innych parametrów. Korzystając z systemu multimedialnego z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala szybko mogą również zlokalizować pobliskie punkty ładowania. Ułatwia to stały dostęp do internetu i funkcje systemu UVO Connect.
Elementy układu napędowego w Kia Sorento Plug-in Hybrid zostały tak rozmieszczone, aby zapewnić dużą pojemność i pełną funkcjonalność bagażnika oraz przestronną kabinę z miejscem dla maksymalnie siedmiu osób. Silnik elektryczny mieści się między spalinową jednostką napędową a skrzynią biegów, co umożliwia ich bezproblemowe zmieszczenie w komorze silnika. Akumulator znajduje się pod fotelami kierowcy i pasażera z przodu. W Sorento Plug-in Hybrid z napędem na cztery koła część akumulatora jest umieszczona również w tunelu nad wałem napędowym.
Zbiornik paliwa umieszczony pod drugim rzędem siedzeń ma, niezmienioną w stosunku do pozostałych wersji, pojemność 67 l. W praktyce oznacza to duży zasięg bez konieczności częstych wizyt na stacji benzynowej. Pokładowa ładowarka o mocy 3,3 kW znajduje się pod podłogą bagażnika.
Pomimo zastosowania niemal dziesięciokrotnie większej baterii i mocniejszego motoru elektrycznego, przestronność Sorento Plug-in Hybrid w stosunku do Sorento Hybrid się nie zmieniła. Rozmieszczenie elementów hybrydowego układu napędowego sprawia, że wszyscy pasażerowie – łącznie z osobami w trzecim rzędzie siedzeń – dysponują dużą ilością miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję siedzącą. Akumulator nie ogranicza przestronności kabiny i bagażnika, oraz nie wpływa na kształt przestrzeni ładunkowej, co w wypadku wielu hybrydowych konkurentów Sorento Plug-in Hybrid nie jest takie oczywiste.
Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.
___
źródło: Kia Motors Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
KIA | EV3 to elektryczny kompaktowy SUV z najlepszym w tym segmencie zasięgiem, wynoszącym do 605 km
KIA | uruchamia usługę CarPay i współpracuje z firmą Parkopedia, aby zapewnić bezproblemowe płatności za parkowanie