Tylko 4 punktów zabrakło Kia Ceed do zdobycia tytułu najlepszego auta w Europie – Car of the Year 2019! Takiego finału najbardziej prestiżowego i najstarszego plebiscytu na najlepszy samochód nie było w jego ponad 50-letniej historii. Po podliczeniu punktów 60 jurorów okazało się, że Alpine A110 i Jaguar I-Pace zdobyły identyczną liczbę punktów (po 250). Kia Ceed uzyskała ich o zaledwie 3 mniej. Jak dotychczas, to największy sukces auta koreańskiej marki w konkursie Car of the Year. W ubiegłym roku Kia Stinger została sklasyfikowana na 4. miejscu.
Nowy Ceed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów rodzinnych w takich dziedzinach jak design, jakość wykonania, bezpieczeństwo, systemy asystujące i właściwości jezdne.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Od ponad dekady Ceed jest podstawą stałego wzrostu marki Kia w Europie. Nowy model pokazuje, jak bardzo Kia jako producent samochodów poszła do przodu w tym czasie. Miejsce na podium w konkursie Car of the Year jest dla nas bardzo ważnym wyróżnieniem. Pokazuje, jak szybko potrafimy reagować na opinie rosnącej liczby klientów w Europie i jak bardzo liczymy się z ich zdaniem. Gama wersji nadwoziowych Ceeda, która już niedługo będzie liczyła aż 4 modele, sprawia, że kompaktowa Kia spełnia potrzeby większej liczby kierowców niż kiedykolwiek wcześniej”.
W tym roku lista kandydatów do tytułu Car of the Year była wyjątkowo długa i obejmowała aż 42 samochody. Oprócz Ceeda do finałowej siódemki awansowały Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Mercedes Klasy A oraz Peugeot 508. Europejskim samochodem roku został Jaguar I-Pace. Drugie miejsce zajął sportowy Alpine A110 a podium uzupełniła Kia Ceed. Na kolejnych miejscach znalazły się: Ford Focus, Citroen C5 Aircross, Peugeot 508 i Mercedes klasy A. Ceed trzeciej generacji debiutował w 2018 roku jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Na początku 2019 roku rodzina Ceeda powiększyła się model w stylu shooting brake o nazwie ProCeed oraz o najbardziej dynamiczną wersję GT zarówno ProCeeda, jak i Ceeda. Czwarta wersja nadwoziowa z Ceedem w nazwie uzupełni ofertę jeszcze w tym roku.
Od modelu pierwszej generacji Ceed jest produkowany w fabryce w Żylinie na Słowacji i oferowany wyłącznie w Europie. Od początku produkcji, która została uruchomiona pod koniec 2006 roku, powstało już ponad 1,3 miliona egzemplarzy. Ceed, podobnie jak pozostałe modele marki Kia, jest standardowo objęty 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów.
Za sprawą Ceeda trzeciej generacji, który od chwili debiutu cieszy się ogromną popularnością w Polsce, kompaktowy model marki Kia wyprzedził w ubiegłym roku pod względem liczby dostaw do klientów dotychczasowy bestseller – SUV-a Sportage. Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że w 2018 roku był on najchętniej kupowanym modelem marki Kia w Polsce. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda.
W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży.
-
_
źródło: Kia Motors Polska