Jazda testowa nowym Avengerem e-Hybrid z innowacyjnym 48-woltowym napędem hybrydowym

Między 12 a 20 marca, w Balocco – ośrodku będącym międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie prowadzenia eksperymentalnych prac rozwojowych – europejscy dziennikarze będą mieli niepowtarzalną okazję, by zanurzyć się w wyjątkowym świecie kultowych pojazdów e-Hybrid marki Jeep® i zapoznać się z nowym Avengerem e-Hybrid, który zostanie zaprezentowany jako pierwszy. Balocco to nie tylko miejsce, w którym powstały najnowsze modele Jeepa, w tym Renegade, ale również ośrodek, który oferuje najlepszy tor off-roadowy w Europie oraz możliwość przeprowadzenia wszystkich niezbędnych testów drogowych.

Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie, powiedział: „Dla marki Jeep nowy Avenger e-Hybrid jest niezwykle ważny, ponieważ jeszcze bardziej umacnia „Wolność wyboru”, którą oferujemy klientom. Jest to trzecia opcja, obok wersji benzynowej i w pełni elektrycznej, zapewniająca pierwszy punkt dostępu do elektrycznej mobilności dla tych, którzy nie czują się jeszcze gotowi uczestniczyć w tej ewolucji rynku. Nowy Avenger e-Hybrid łączy w sobie elektryfikację i automatyczną skrzynię biegów, co jest pragnieniem obecnie wielu klientów”.

Prezentację dla mediów, mającą celu pokazanie, że marka Jeep jako jedyna oferuje miękką hybrydę, która działa podobnie jak pełna hybryda, otwiera nowy Jeep Avenger e-Hybrid. Oferując wyjątkowe właściwości jezdne, a jednocześnie zapewniając niższą emisję CO2, nowy Jeep Avenger e-Hybrid napędzany innowacyjnym 48-woltowym układem hybrydowym, to kolejny krok naprzód w pionierskiej podróży marki w kierunku elektryfikacji.


To, co z pewnością nie umknie uwadze dziennikarzy to fakt, że układ napędowy nowego Avengera e-Hybrid stanowi najwyższy poziom osiągnięć technologicznych, zapewniając zarówno komfort, jak i osiągi. Za sprawą tej najnowocześniejszej technologii, nowy Avenger e-Hybrid zapewnia wyjątkowo płynną jazdę, umożliwiając testującym dziennikarzom korzystanie z mobilności elektrycznej przy niskich prędkościach. Jest to możliwe dzięki połączeniu automatycznej 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów e-DCT6 i zintegrowanego z nią silnika elektrycznego.

Opracowana trasa nawiązuje do „podwójnej duszy” Avengera: swobodnej jazdy zarówno po zwykłych drogach, jak i w terenie. Z jednej strony jazda drogowa pozwala kierowcy wypróbować funkcje hybrydowe (odzyskiwanie energii i napęd elektryczny przy niskiej prędkości) i funkcje technologiczne, takie jak system autonomicznej jazdy na poziomie 2, z drugiej strony zaś, trasa off-roadowa pozwala zademonstrować możliwości jazdy w terenie, i to w każdych warunkach pogodowych, wydobywając wszystkie unikalne zalety modelu: tryby wyboru terenu, kontrolę zjazdu ze wzniesienia, prześwit i kąty związane z terenową jazdą. Uczestnicy będą mogli przetestować nowego Avengera e-Hybrid, stawiając czoła wyzwaniom na każdej z tras: przejechanie jak największej ilości kilometrów z napędem elektrycznym po zwykłych drogach i bezproblemowe pokonanie trasy terenowej.

Nowy Avenger e-Hybrid został zaprojektowany jako pierwszy punkt dostępu do świata elektryfikacji. Jego układ napędowy został zbudowany w oparciu o lekką technologię 48V Hybrid, która jest w stanie zapewnić niemal takie same doświadczenia, jak w przypadku pełnej hybrydy. Silnik spalinowy o mocy 100 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który jest zintegrowany z dwusprzęgłową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i 48-woltowym rozrusznikiem paskowym, co umożliwia płynne przejście na napęd elektryczny i tym samym dalszą redukcję emisji CO2. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,9 kWh znajduje się pod fotelem kierowcy, nie zajmując przestrzeni wewnątrz pojazdu, dzięki czemu ta pozostaje taka sama jak w Avengerze z silnikiem benzynowym. Cały 48-woltowy układ hybrydowy waży tylko o 60 kg więcej niż tradycyjna automatyczna skrzynia biegów. Dzięki temu masa całkowita nowego Avengera e-Hybrid wynosi zaledwie 1 280 kg.



Zużycie paliwa nowego Avengera e-Hybrid jest znacznie mniejsze, a dzięki systemowi hamowania rekuperacyjnego, magazynuje on energię, która w razie potrzeby jest uwalniana w trybie hybrydowym. Ponadto zelektryfikowana automatyczna skrzynia biegów zintegrowana z 48-woltowym układem hybrydowym zmniejsza zużycie paliwa nawet o 20% w porównaniu do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. Łącznie zużycie paliwa przez 48-woltowy układ hybrydowy jest o 13% mniejsze w porównaniu z silnikiem spalinowym, a jeśli weźmiemy pod uwagę tylko jazdę w mieście, redukcja ta może osiągnąć 28% w cyklu miejskim WLTP. Oznacza to, że emisja CO2 w nowym Avengerze e-Hybrid wynosi od 111 do 114 g/km, przy zużyciu paliwa na poziomie od 4,9 do 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Ponadto silnik elektryczny i silnik spalinowy mogą niezależnie napędzać przednią oś. Oznacza to, że wszystkie manewry przy niskich prędkościach można wykonywać w cichym, całkowicie elektrycznym trybie przez ponad 50% jazdy w ruchu miejskim, co znacznie zmniejsza stres związany z codzienną jazdą. Nowy Avenger e- Hybrid oferuje płynny komfort jazdy, począwszy od parkowania samochodu za pomocą funkcji e-parking, aż po jazdę w korkach, która staje się całkiem znośna dzięki funkcjom „e-creeping” i „e-queuing”. Ponadto nowy Avenger e-Hybrid może w niektórych sytuacjach przejechać do 1 km z wyłączonym silnikiem spalinowym, zapewniając płynną jazdę w obszarach o niskiej emisji spalin, takich jak strefy objęte limitem prędkości 30 km/h.

Nowy Avenger e-Hybrid oferuje to, co klienci najbardziej cenią w prawdziwej hybrydzie: ekologiczną, a jednocześnie komfortową jazdę. Jednocześnie system może zapewnić dodatkowy dreszczyk emocji, dzięki funkcji E-Boost. W tym trybie, moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 55 Nm jest dodawany do momentu obrotowego zapewnianego przez silnik spalinowy. Poprawia to elastyczność przy niskich obrotach i podczas ruszania. Układ hybrydowy wspomagany przez silnik elektryczny 48 V przy wsparciu systemu BSG (Belt Starter Generator) zapewnia również płynne i szybkie przełączanie pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.


Nowego Avengera e-Hybrid wyróżnia jeszcze jedna cecha, która sprawia, że jazda staje się łatwiejsza i przyjemniejsza: nowa przekładnia e-DCT6, dostępna teraz w gamie Avengera jest idealna do bezstresowej jazdy po mieście i na autostradzie, a także wyposażona w łopatki zmiany biegów na kierownicy, dzięki którym jazda sprawia jeszcze większa frajdę.
Nowy Avenger e-Hybrid może pochwalić się prześwitem wynoszącym ponad 200 mm, 20-stopniowym kątem natarcia, 20-stopniowym kątem rampowym i 34-stopniowym kątem zejścia, co oznacza, że model nadal zapewnia legendarne możliwości terenowe Jeepa, które teraz są po prostu hybrydowe. Nowy model oferuje również 6 trybów jazdy charakterystycznych dla legendy Jeepa: 3 tryby do jazdy miejskiej i jazdy na długich dystansach: Normal-Eco-Sport, 3 tryby do pełnej przygód jazdy off-roadowej: Sand-Mud-Snow. Ponadto nowy Avenger e-Hybrid zapewnia także unikatowy system kontroli zjazdu (Hill Descent Control), który zmniejsza ryzyko poślizgu i utraty kontroli na stromych zboczach o śliskim podłożu.

Nowy Avenger e-Hybrid jest dostępny w 3 wersjach wyposażenia. W standardzie wszystkie z nich oferują w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny Uconnect z ekranem o przekątnej 10,25-cala kompatybilny bezprzewodowo z AA/CP, reflektory w technologii LED, system zarządzania trakcją („Select Terrain”), łopatki do zmiany biegów przy kierownicy i pełen zestaw systemów i funkcji bezpieczeństwa. Każdy klient może wybrać wersję zgodną ze swoimi wymaganiami i gustami. Wersja wyposażenia Longitude, punkt wejścia do gamy nowego Avengera e-Hybrid, jest stylowa i wszechstronna. Charakteryzuje się eleganckim wyglądem podkreślonym przez 16-calowe felgi aluminiowe. Kierowca ma do dyspozycji tempomat, a nowy model oferuje bezkompromisowe bezpieczeństwo i technologie obejmujące funkcje takie jak automatyczny system awaryjnego hamowania („Autonomous Emergency Braking”), system rozpoznawania znaków drogowych („Traffic Sign Recognition”), asystent utrzymania pasa ruchu („Lane Keep Assist”) i system wykrywania zmęczenia kierowcy („Driver Attention Assist”).

Kolejny poziom wyposażenia to Altitude – jeszcze większy komfort i styl za kierownicą Jeepa. Wersja wyposażenia Altitude wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi, które dostkonale podkreślają jej stylowy wygląd. We wnętrzu znajdziemy eleganckie fotele, a dodatkowe funkcje, takie jak w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala i adaptacyjny tempomat, podnoszą prestiż samochodu. I ostatnia, Summit – flagowa wersja w gamie, oferuje jeszcze więcej pod względem zawartości, stylu i funkcji i wyróżnia się wyjątkowym wyglądem zewnętrznym. Wzrok przyciągają 18-calowe felgi aluminiowe, reflektory i światła tylne w technologii full LED. Wyjątkową atmosferę i wyrafinowanie wnętrza podkreślają kolorowe oświetlenie ambientowe i bezramkowe elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Pod względem technologii, wersja wyposażenia Summit to klasa sama w sobie: obejmuje system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika, system monitorowania martwego pola („Blind-spot monitoring”), tylną kamerę z kątem widzenia 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view), czujniki parkowania 360°, automatyczne sterowanie światłami drogowymi, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem oraz funkcje autonomicznej jazdy poziomu 2, zapewniające wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie.


Klienci mogą dodatkowo spersonalizować swój samochód dzięki strategii pakietów, wybierając elementy spełniające ich oczekiwania: obejmuje to zaawansowane technologie i wyposażenie, takie jak system audio JBL premium, skórzane fotele z elektryczną regulacją fotela kierowcy i funkcją masażu, a także opcję autonomicznej jazdy poziomu 2. Klienci mogą także wybrać elementy przydatne podczas wycieczek za miasto, takie jak niedawno wprowadzony panoramiczny elektrycznie otwierany dach, który zapewnia zarówno kierowcom, jak i pasażerom dużo wrażeń podczas jazdy pod gołym niebem.

Rekomendowane ceny nowego Avengera e-Hybrid na polskim rynku zaczynają się od 116 800 zł za wersję Longitude, a klienci mogą kupić ją również, korzystając ze specjalnej oferty finansowania już od 690 zł/miesiąc w abonamencie SimplyDrive dla firm. Nowy Avenger e-Hybrid pojawi się w salonach dealerów Jeepa pod koniec kwietnia br.


źródło: Jeep Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


Czytaj więcej o marce Jeep

Nowości marki Jeep na rok 2025 Jeep Wrangler / Jeep Wrangler 4xe
Nowości marki Jeep na rok 2025 Jeep Wrangler / Jeep Wrangler 4xe

JEEP | Wrangler 2025 to najbardziej rozpoznawalny i zapewniający najlepsze możliwości terenowe model na świecie

Jeep® Avenger: 100-tysięczny egzemplarz opuścił linię produkcyjną zakładu Stellantis w Tychach
Jeep® Avenger: 100-tysięczny egzemplarz opuścił linię produkcyjną zakładu Stellantis w Tychach

JEEP | Jeep® z dumą informuje o znaczącym osiągnięciu w produkcji modelu Avenger – z linii montażowej zakładu w Tychach zjechał jego 100-tysięczny egzemplarz. 



Sprawdź siebie i swojego Jeepa na kolejnej edycji Jeep Academy
Sprawdź siebie i swojego Jeepa na kolejnej edycji Jeep Academy

Jeep Jesienna edycja Jeep Academy już w ostatni weekend września w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Najnowsze oferty

Jeep Avenger Altitude Mhev 1.2 100 KM
  • Model: Avenger
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Jeep Avenger ALTITUDE 1.2 TB Puretech 100KM
  • Model: Avenger
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Jeep Avenger Summit 1.2 100KM MHEV- MY24
  • Model: Avenger
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony