ELEKTRYCZNY MUSTANG MACH-E I 7 SPOSOBÓW NA DUŻY ZASIĘG ZIMĄ

1. Nagrzewaj wnętrze samochodu przed jazdą, najlepiej podczas ładowania.

Dzięki aplikacji Ford Pass wnętrze Mustanga Mach-E można nagrzać do zadanej temperatury i na określoną godzinę także podczas ładowania akumulatora – wówczas energia potrzebna do ogrzania samochodu pochodzi z sieci, a nie z „baterii”. Bardzo ważny jest przy tym fakt, że nagrzewa się także akumulator, który od rozpoczęcia jazdy pracuje z optymalną temperaturą.

2. Podgrzewaj fotel i kierownicę zamiast używać klimatyzacji.

Po rozpoczęciu jazdy w ciepłym wnętrzu Mustanga Mach-E lepiej jest korzystać z podgrzewania fotela i kierownicy niż z klimatyzacji, która zużywa znacznie więcej energii elektrycznej.

3. Od pierwszych metrów jazdy korzystaj z funkcji One Pedal Drive.

Seryjne wyposażenie Mustanga Mach-E obejmuje system One Pedal Drive. Umożliwia on kontrolowanie jazdy – zarówno przyspieszanie, jak i wytracanie prędkości – przy użyciu tylko pedału przyspieszenia. System One Pedal Drive wykorzystuje hamowanie z użyciem maksymalnego odzysku energii. Każde odjęcie „gazu” przekłada się wtedy na wyprodukowanie porcji energii, która trafia do akumulatora bez podłączania go do ładowarki.

4. Podróżuj płynnie i w najbardziej oszczędnym trybie jazdy – Whisper.

Podróż w najbardziej oszczędnym trybie jazdy – Whisper – nie musi być ani nudna, ani wolna. Staraj się przewidywać sytuację na drodze i jechać tak, aby Mustang Mach-E poruszał się jak najbardziej płynnie, tzn. unikaj gwałtownego przyspieszania i hamowania. Pamiętaj, że opór rośnie do kwadratu prędkości – zwiększenie prędkości dwukrotnie powoduje, że opór rośnie czterokrotnie, co wymaga dostarczenia do silnika znacznie więcej energii elektrycznej.

5. Zdaj się na elektronikę.

Jak najczęściej korzystaj z aktywnego tempomatu oraz wszelkich innych ułatwień i podpowiedzi, które daje Mustang Mach-E. Trasę planuj z użyciem aplikacji Ford Pass i funkcji planowania podróży. Dzięki temu zostanie ona zaplanowana z uwzględnieniem postojów na doładowanie. W czasie wyszukiwania optymalnej trasy do celu podróży system bierze pod uwagę nie tylko aktualny stan naładowania akumulatora, ale również dystans do przejechania. Trasa jest zoptymalizowana pod kątem zasięgu między kolejnymi doładowaniami, wydajności akumulatora, topografii terenu oraz najkrótszego czasu podróży.

6. Woź powietrze.

Każdy dodatkowy kilogram w samochodzie wpływa na zwiększenie zapotrzebowania silnika lub silników Mustanga Mach-E na energię elektryczną. Jeśli najważniejszym parametrem podróży ma być zasięg na jednym ładowaniu akumulatora, warto opróżnić bagażnik i kabinę ze wszystkiego, co zbędne. Nie mówiąc o bagażniku na narty czy boksie bagażowym na dachu.

7. Utrzymuj zalecane ciśnienie powietrza w oponach.

Częste sprawdzanie i korekta ciśnienia powietrza w oponach, którego poziom zależy od temperatury otoczenia, pozwala uniknąć jazdy ze zbyt niskim ciśnieniem powietrza w oponach, co przekłada się na wzrost oporu ich toczenia. Im większy opór, tym więcej energii elektrycznej silnik musi wyciągnąć z akumulatora, co oznacza mniejszy zasięg. Spadek temperatury na zewnątrz o 10 stopni Celsjusza powoduje zmianę ciśnienia powietrza w oponach o ok. 0,1 bara. Jazda z ciśnieniem powietrza w oponach niższym od nominalnego o 0,4 bara przekłada się na wzrost zapotrzebowania na energię o ok. 5%, a długotrwała może również prowadzić do uszkodzenia wewnętrznej struktury opony.

Samochody z napędem elektrycznym są coraz popularniejsze, stąd bardzo przydatne może okazać się przyswojenie kilku praktycznych wskazówek, jak jeździć elektrykiem zimą, by cieszyć się jego maksymalnym zasięgiem. Część z tych rad jest także istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, tak więc tym bardziej warto je znać.

-

___
źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie
Ford E-Transit z funkcją Pro Power Onboard – zasili betoniarkę, naładuje laptopa i zapewni prąd na koncercie

FORD | Ford E-Transit, pierwszy w historii marki w pełni elektryczny samochód dostawczy, oferuje 22 możliwości konfiguracji oraz dostęp do nowoczesnych rozwiązań i technologii. Jedną z nich jest system Pro Power Onboard – pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie.

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco
Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

FORD Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu
Elektryczny Ford Capri to nowy rozdział w historii legendarnego modelu

FordHistoria Forda Capri to opowieść o samochodzie, który na zawsze odmienił europejski rynek motoryzacyjny. To eleganckie coupe, wprowadzone do produkcji w 1969 roku, szybko zyskało miano europejskiej odpowiedzi na amerykańskiego Mustanga.

Najnowsze oferty

Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost 288KM A10 4x4 - cesja leasingu
  • Model: Ranger Raptor
  • Typ nadwozia: Pick-up
  • Przebieg: 24256 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost 125KM M6
  • Model: Tourneo Courier
  • Typ nadwozia: Minivan
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost HYBRID 125 KMM6
  • Model: Focus
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 7 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony