Hyundai IONIQ 5 N w wyścigu Pikes Peak – misja: pobić rekord w klasie elektrycznych SUV-ów

W czasie, gdy nowe pokolenie kierowców wsiądzie za kierownicę pierwszych egzemplarzy modelu IONIQ 5 N, Hyundai planuje dodatkowo podkręcić emocje startując w 102. edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), który odbędzie się 23. czerwca 2024 roku. Dwa elektryczne modele IONIQ 5 N o mocy 641 koni mechanicznych mają na celu pobić rekord w klasie seryjnych SUV-ów z napędem elektrycznym; łącznie Hyundai w wyścigu wystawi cztery pojazdy. 

Wracamy w góry silniejsi niż kiedykolwiek, z wiodącym w swojej klasie elektrycznym SUV-em w postaci IONIQ 5 N. Historia testowania nowych technologii i produktów przez Hyundaia na Pikes Peak sięga 1992 roku, a IONIQ 5 N przenosi tę koncepcję do samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. IONIQ 5 N w specyfikacji seryjnej pokaże, czego klienci mogą spodziewać się od swoich pojazdów

Till WartenbergSzef marki N i motorsportu


Kierowcami seryjnych wersji IONIQ 5 N walczących o rekord w klasie SUV-ów są Paul Dallenbach i Ron Zaras. Dallenbach jest jedenastokrotnym zwycięzcą PPIHC, a w 1993 roku ustanowił ogólny rekord. Zaras jest debiutantką PPIHC i najnowszym członkiem zespołu. Zaras, osobowość medialna i była dyrektorka Hoonigan, została niedawno wytypowana do opowiedzenia historii entuzjastki sportów motorowych, która przygotowuje się do ogromnego wyzwania, jakim jest rywalizacja na Pikes Peak.

Zawody Pikes Peak International Hill Climb, jako dla wieloletniej fanki rajdów, stały się dla mnie wydarzeniem, w którym chciałam wziąć udział od chwili, gdy po raz pierwszy obejrzałam film Climb Dance. Tak więc rywalizacja tutaj po raz pierwszy w IONIQ 5 N – przy wsparciu doskonałego zespołu Hyundaia – to wielki zaszczyt. Jestem podekscytowany możliwością podzielenia się moją podróżą, od młodej fanki, do zawodniczki, która po raz pierwszy weźmie udział w zawodach; niezależnie od tego, jak trudna może być ta ścieżka

Ron ZarasKierowca


Ponadto Hyundai zaprezentuje IONIQ 5 N – w zmodyfikowanej specyfikacji – już 30. maja, przed wyścigiem ADAC RAVENOL 24h Nürburgring. Takie dwa dodatkowe modele IONIQ 5 N będą prowadzone przez Daniego Sordo i Robina Shute’a. Shute jest czterokrotnym zwycięzcą klasyfikacji generalnej i posiadaczem tytułu King of the Mountain na Pikes Peak. Sordo jest z kolei hiszpańskim kierowcą WRC w zespole Hyundai Motorsport.

Hyundai zdecydował się pobić rekord wyścigu PPIHC w klasyfikacji seryjnych SUV-ów za pomocą IONIQ 5 N, ponieważ ucieleśnia on możliwości każdego sportowego pojazdu N na torze wyścigowym. IONIQ 5 N został przetestowany w ekstremalnych temperaturach i lokalizacjach, a następnie opracowany i dostrojony na Nürburgringu w celu zwiększenia jego możliwości na torze wyścigowym. Jest on wspierany przez takie rozwiązania techniczne, jak wmocnienia podwozia, zintegrowane osie napędowe inspirowane autami WRC, ulepszony system zarządzania temperaturą, układ hamulcowy N i wiodącą w branży siłę hamowania regeneracyjnego wynoszącą 0,6 G.

Ze względu na rygorystyczny proces testowania seryjnego IONIQ 5 N, wprowadzono jedynie drobne aktualizacje w celu zapewnienia zgodności z przepisami z punktu widzenia bezpieczeństwa. Fotel kierowcy został wymieniony na wyczynowy model Recaro Pro Racer SPA Hans. Pasy bezpieczeństwa są kompatybilne z sześciopunktowym systemem HANS firmy Sabelt. Usunięto tylne siedzenia i zamontowano klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.


Pod każdym pozostałym względem IONIQ 5 N przygotowywany na Pikes Peak to seryjny IONIQ 5 N. Czerwony lakier auta ze zdjęć zostanie z czasem zastąpiony nowym, przyciągającym wzrok malowaniem Hyundai N.

Specyfikacja:
Moc silnika

● Przód: 166 kW / 223 Km
● Tył: 282 kW / 378 Km
● Całkowita moc: 448 kW / 601 Km
● Moc w trybie N Grin Boost: 478 kW / 641 Km

Bateria

● Pojemność: 84 kWh
● Wymiary
● Długość: 471.4 cm
● Szerokość: 194 cm
● Wysokość: 158.5 cm
● Rozstaw osi: 300 cm

Opony

● Yokohama Advan V107 275/35R21
● Hamulce
● Przód: 4-tłoczkowe
● Tył: 1-tłoczkowe
● 0 – 100 Km/h
● Około. 3.25 sec.
● Prędkość maksymalna
● 260 Km/h 


źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Hyundai

„Masz szczęście, że to TUCSON” – rusza kampania mediowa Hyundaia wsparta loterią 20 aut
„Masz szczęście, że to TUCSON” – rusza kampania mediowa Hyundaia wsparta loterią 20 aut

Hyundai | Pod koniec maja Hyundai Motor Poland rusza z intensywną kampanią mediową promująca jej najpopularniejszy model. Jej istotnym elementem będzie loteria

Hyundai SANTA FE zdobywa nagrodę Red Dot Design Award
Hyundai SANTA FE zdobywa nagrodę Red Dot Design Award

Hyundai  | Średniej wielkości SUV zdobył uznanie w kategorii Product Design: Cars and Motorcycles za design zorientowany na klienta i inspirowany stylem życia

Poszukiwanie „Głębi radości”, czyli jak technologia stymuluje ludzkie emocje - Hyundai
Poszukiwanie „Głębi radości”, czyli jak technologia stymuluje ludzkie emocje - Hyundai

HYUNDAI | Eksperyment w Norwegii miał za zadanie sprawdzić, czy jazda nowym IONIQ 5 N może stanowić antidotum na zimową chandrę

Najnowsze oferty

Hyundai Tucson PE 1.6 T-Gdi 160KM 6MT 2WD SMART + LED MY25
  • Model: Tucson
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai Tucson PE 1.6 T-Gdi 160KM 6MT 2WD MODERN MY25
  • Model: Tucson
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai Tucson PE 1.6 T-Gdi 160KM 6MT 2WD MODERN MY25
  • Model: Tucson
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony