Prezentacja Giulii GTA, która odbyła się 2 marca wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji. Ten ogromny entuzjazm jest źródłem dumy Alfy Romeo. Rok 2020 jest wyjątkowy, gdyż marka świętuje 110-lecie istnienia, razem ze wszystkimi fanami i miłośnikami włoskiego designu, wyjątkowych osiągów oraz „know-how” Made in Italy. Najlepszym sposobem, by uczcić ten jubileusz, zgodnie z historią Alfy Romeo, jest powrót do korzeni i wskrzeszenie jednej z legend sportów motorowych: Giulii GTA.
Nowa limitowana edycja Giulia GTA pod względem technicznym i koncepcyjnym czerpie inspirację z Giulii GTA z 1965 roku: „Gran Turismo Alleggerita” zaprojektowanej przez atelier Autodelta w oparciu o Giulię Sprint GT, odnoszącą sportowe sukcesy na całym świecie. Nowa Giulia GTA, powstała na bazie wersji Giulia Quadrifoglio, jest oferowana z silnikiem Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o zwiększonej mocy 540 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów może poszczycić się zmniejszoną masą o 100 kg w porównaniu do regularnej wersji Giulii Quadrifoglio, osiągając wyjątkowy stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 2,82 kg/KM, co czyni ją najlepszą w swojej klasie. Stylistyka nadwozia, jak i wnętrze, nawiązują do kultowego modelu, odzwierciedlając jednocześnie DNA marki: doskonałość techniczną połączoną z wyjątkową przyjemnością czerpaną z jazdy.
-
ALFA ROMEO GIULIA GTA - 500 SZTUK EDYCJI SPECJALNEJ
Dla 500 szczęśliwych właścicieli Giulii GTA i GTAm, marka Alfa Romeo postanowiła zaoferować „projekt w ramach projektu”, dzięki któremu Giulia GTA to nie tylko samochód, który można po prostu kupić, ale dużo bogatsze przeżycie, którego można doświadczyć. Mnóstwo pracy włożono, by stworzyć idealną formę nadwozia i ekskluzywne wnętrze, i równie dużo zrobiono, by dostosować projekt do ducha i charakteru legendarnego modelu. Tym bardziej, że obecne normy i kryteria, które muszą spełniać dzisiejsze samochody, kiedyś ledwo były brane pod uwagę lub w ogóle nie były dostępne.
Czy jest coś lepszego niż zasiąść za kierownicą Alfy Romeo Giulia GTA? Tylko jedna rzecz: wsiąść do GTA Swoich marzeń, stworzonej specjalnie dla Ciebie i zdolnej zaspokoić wszystkie potrzeby i oczekiwania stylistyczne i estetyczne. Właśnie dlatego Alfa Romeo stworzyła specjalną serię modyfikacji i personalizacji ad hoc zarówno w nadwoziu, jak i we wnętrzu samochodu, oferując wyjątkowe i autentycznie „szyte na miarę” elementy zwiększające emocje.
Kreatywne i techniczne zaangażowanie Centro Stile Alfa Romeo w zaprojektowanie samochodu, obejmowało zakrojone na szeroką skalę badania i poszukiwania personalizacji nadwozia, zainspirowane historią modelu GTA oraz długiej liście zdobytych przez nią nagród i tytułów. Przeanalizowano i odpowiednio zinterpretowano elementy wyróżniające nadwozie GTA i GTAm. Przód samochodu, charakteryzujący się historyczną białą „maską”, to niewątpliwie pierwszy wyróżniający się element, który w połączeniu z bocznymi pasami od razu przywodzi na myśl świat wyścigów. Na pokrywie silnika umieszczone są elementy składowe logo Alfy Romeo, takie jak krzyż, wąż z herbu Viscontich czy włoska flaga.
Do najbardziej wyjątkowych i sugestywnych nadwozi należą te w kolorze ochry i bieli oraz w kolorze czerwonym i żółtym. Kolor ochry przywołuje na myśl legendarną 1750 GTAm i 2000 GTAm, za kierownicą których Toine Hezemans zwyciężył w Mistrzostwach Europy w klasie Samochodów Turystycznych odpowiednio w 1970 i 1971 roku. Modele te wyróżniał wąż Viscontich na masce silnika oraz charakterystyczne linie po bokach, typowe dla GTA 1300 Junior. Natomiast podłużne paski stanowiły estetyczny kaprys poszczególnych kierowców.
Jeśli chodzi o żółte i czerwone nadwozie, wybór przodu w innym kolorze był spowodowany koniecznością rozróżnienia poszczególnych kierowców startujących w tym samym wyścigu. Na etapie projektowania, Centro Stile Alfa Romeo czerpało inspirację z bogatej historii marki. I tak na przykład, w Alfie Sprint GTA (1965-1968) kolorowy pas zazwyczaj nie był symetryczny, w przeciwieństwie do GTA 1300 Junior. Natomiast żółty przód wyróżniał samochód, który zwyciężył w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych w 1971 i 1972 roku: w 1971 roku, w niektórych wyścigach, samochód, za kierownicą którego startował Gianluigi Picchi, miał dolną część przodu polakierowaną na żółty kolor. W każdym razie, wszystkie te elementy odnoszą się najbardziej prestiżowych zwycięstw GTA.
-