HYUNDAI N VISION 74 - ZWIASTUN PRZYSZŁOŚCI

Odpowiedzialna za pojazdy o wysokich osiągach submarka Hyundai N, ujawnia swoją wizję elektryfikacji, aby zademonstrować zaangażowanie firmy w prace nad przyszłymi technologiami zeroemisyjnymi. Koncepcyjne auta RN22e i N Vision 74 to inspirujące przykłady wizji elektryfikacji. Te dwa prototypowe „laboratoria na kołach” pokazują ambicje marki Hyundai Motor, aby stać się liderem w bezemisyjnej przyszłości. Pojazdy nazywane laboratoriami na kołach pozwalają testować i weryfikują zaawansowane technologie firmy Hyundai Motor, które będą miały zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych. RN22e łączy nadwozie nowego modelu IONIQ 6 z platformą Electric-Global Modular Platform (E-GMP), jednocześnie ustanawiając nowe standardy w segmencie sportowych pojazdów elektrycznych. Tymczasem N Vision 74 łączy technologię auta elektrycznego z zaawansowanym systemem wodorowych ogniw paliwowych, dzięki czemu jest pierwszym hybrydowym pojazdem na wodór, będącym jeżdżącym laboratorium Hyundai N, pozwalającym odkrywać frajdę z jazdy nawet w erze elektryfikacji.

"RN22e i N Vision 74 odgrywają ważną rolę w strategicznym rozwoju całej naszej linii produktów, zwłaszcza naszych zelektryfikowanych pojazdów o wysokich osiągach. Nasze laboratoria na kołach reprezentują ciągły rozwój najbardziej zaawansowanych technologii. To wyjątkowe podejście sprawia, że jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości i daje nam siłę do przesuwania granic naszych możliwości." - Thomas Schemera Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Obsługi Klienta Hyundai Motor Company.

Zarówno RN22e, jak i N Vision 74 będą nadal testowane i sprawdzane przez inżynierów Hyundaia, dzięki czemu przyszłe samochody drogowe spod znaku N będą wyposażane w ich zaawansowane technologie, ale już w drogowej formie.

-

-

HYUNDAI N Vision 74

Zainspirowany dziedzictwem Hyundai Motor sportowy prototyp N Vision 74 to laboratorium na kołach wyposażone w hybrydowy układ z wodorowymi ogniwami paliwowymi, który podkreśla wiodącą pozycję firmy w dziedzinie technologii zapewniających zrównoważoną wydajność. N Vision 74 jest inspirowany zarówno technologią, jak i designem, zakorzenionym w wizji zrównoważonego rozwoju marki N, ogłoszonej w 2015 roku, a także pasji Hyundaia do wysokich osiągów, już od 1974 roku. Pod względem wzornictwa N Vision 74 jest hołdem dla prototypowego modelu Hyundai Pony Coupe z 1974 roku, opracowanego przez legendarnego projektanta Giorgetto Giugiaro. Koncepcję tego auta wykorzystano następnie w prototypach pierwszego seryjnego samochodu sportowego Hyundaia. Mimo że ostatecznie nie mógł wejść do produkcji, tak śmiałe podejście nadało ton całej firmie.

-

-

N Vision 74 odziedziczył czystą linię, dynamiczny i proporcjonalny profil oraz unikalny design słupka B z prototypowego Pony Coupe z 1974 roku. Dziedzictwo stylistyki Hyundaia spotkało się z erą elektryfikacji oraz wysokimi osiągami, nadając formę koncepcyjnemu modelowi N Vision 74. Ponadto oświetlenie z Parametrycznych Pikseli zapewnia futurystyczne zdobienie.

"Futurystyczny projekt N Vision 74 odzwierciedla szacunek i uznanie, jakie żywimy dla poświęcenia i pasji, które tkwią w koncepcie Pony Coupe." - SangYup Lee Wiceprezes Wykonawczy i Szef Hyundai Design Center.

N Vision 74 przenosi śmiałe podejście koncepcyjnego Pony Coupe do nowego designu Hyundaia, jednocześnie reinterpretując wnętrze jako przestrzeń rozrywkową, nie tracąc przy tym czystej architektury Pony Coupe. Kabinę wyposażono w kokpit zorientowany na kierowcę z mieszanką tradycyjnych elementów i nowoczesnego wzornictwa, takich jak cyfrowy zestaw wskaźników i analogowe przyciski.

-

-

Pojazd ten mierzy 4952 mm długości, 1995 mm szerokości i 1331 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2905 mm. Jest to pierwszy samochód o wysokich osiągach, pełniący funkcję mobilnego laboratorium, zbudowany na najbardziej zaawansowanym układzie wodorowych ogniw paliwowych, jaki kiedykolwiek stworzył Hyundai N. Lecz to nie pierwszy raz, kiedy N zajmuje się technologią wodorową. N Vision 74 jest również inspirowany samochodem koncepcyjnym Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, który został zaprezentowany w 2015 roku wraz z debiutem marki N, aby dać wyobrażenie motoryzacji o wyczynowych osiągach opartej na technologii wodorowych ogniw paliwowych.

Zaledwie siedem lat później, Hyundai N przedstawia N Vision 74, stawiając jeszcze bardziej ambitne cele poprzez realizację swojej pasji do czerpania „przyjemności z jazdy”. Inżynierowie Hyundaia opracowali hybrydowy napęd stanowiący połączenie akumulatorów wysokonapięciowych z systemem wodorowych ogniw paliwowych, który został umieszczony w zupełnie nowym schemacie. Przez zastosowanie systemu ogniw paliwowych i zasilania elektrycznego N Vision 74, zwiększona została wydajność układu chłodzenia, a dwa różne źródła zasilania mogą być wykorzystywane w zależności od warunków jazdy. Ten precyzyjnie dostrojony układ napędowy umożliwia lepsze wektorowanie momentu obrotowego przez dwa silniki umieszczone z tyłu, zapewniając precyzyjne i responsywne wrażenia podczas pokonywania zakrętów. Co więcej, w modelu N Vision 74 badana jest równowaga między wydajnością, a chłodzeniem, za pomocą trzykanałowego układu chłodzenia.

-

-

Wysokowydajna technologia jest w pełni zintegrowana z projektem, aby spełnić wymagania dla pojazdów wodorowych w zakresie zarządzania termicznego. Dzięki funkcjonalnej estetyce, N Vision 74 bada równowagę między najnowocześniejszą technologią, a kultowym designem. Oprócz sporego zasięgu i możliwości szybkiego tankowania, N Vision 74 gwarantuje również frajdę z jazdy, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii i zrównoważonego źródła energii.

-

Specyfikacja N Vision 74

  • Wymiary (Dł. / Szer. / Wys. / Rozstaw osi (㎜)): 4,952 / 1,995 / 1,331 / 2,905
  • Silnik (montowany z tyłu)
    • Moc maksymalna(kW/KM): Ponad 500 / 680
    • Moment maksymalny (Nm): Ponad 900
  • Akumulator
    • Pojemność (kWh): 62.4, Możliwość szybkiego ładowanbia 800 V
  • Ogniwa wodorowe
    • Pojemność zbiornika wodoru: 4.2 kg
    • Stos ogniw paliwowych: 85 kW (maksymalnie 95 kW)
    • Czas tankowania: 5 min
  • Osiągi
    • Prędkość maksymalna: Ponad 250 km/h
    • Zasięg: Ponad 600 km

-

-

HYUNDAI RN22E

RN22e zapewnia osiągi, które sprawdzą się na torze wyścigowym, co uzyskano udoskonalając i optymalizując wiodącą na rynku platformę E-GMP i opakowując ją w opływową karoserię modelu IONIQ 6. Jako pierwsze „laboratorium na kołach” marki Hyundai N oparte na E-GMP, RN22e pokazuje wizję i kierunek rozwoju, jednocześnie otwierając drogę do przygotowania w przyszłości drogowego modelu elektrycznego o wysokich osiągach. Koncept otrzymał swoją nazwę, ponieważ jest to „laboratorium na kołach” (z ang. rolling lab) marki N opracowane w 2022 roku i wyróżniające się elektrycznym napędem. RN22e jest testowany pod kątem największego wykorzystania trzech filarów osiągów N, zaczynając od „łobuza w zakrętach”. Hyundai N rozwija zdolność pokonywania zakrętów od momentu wprowadzenia marki na rynek i rozwija e-LSD, czyli elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, dostępny w większości modeli N. RN22e uwypukla wrażenia podczas pokonywania zakrętów, nawet autem o wyższej masie, dzięki wektorowaniu momentu obrotowego przez podwójne sprzęgło. Co więcej, drukowane części 3D zmniejszają masę i zachowują sztywność, aby zapewnić jeszcze większą pewność podczas atakowania zakrętów. Wyposażony w napęd na wszystkie koła, RN22e zapewnia zoptymalizowany rozkład momentu obrotowego w zależności od wybranego trybu jazdy, co pozwala kierowcy decydować o podziale siły napędowej na przednie i tylne koła.

-

-

Aby zwiększyć możliwości RN22e na torze wyścigowym, w N skupiono się na układach chłodzenia i hamulcowym, aby zwiększyć wytrzymałość. Model RN22e otrzymał ustawienia zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej tak, aby klienci mogli cieszyć się sportową jazdą bez ryzyka pogorszenia się osiągów auta. Dzięki czterotłoczkowym zaciskom i 400-milimetrowym tarczom hamulcowym, RN22e poradzi sobie z masą elektrycznego układu napędowego. Ponadto Hyundai N testuje RN22e, aby zapewnić dynamiczną jazdę z wykorzystaniem hamowania regeneracyjnego (tzw. rekuperacji) tak, aby kontrolować „myszkowanie” auta podczas zwalniania i precyzyjnie atakować zakręty.

-

-

Ponieważ Hyundai N opracowuje i weryfikuje najnowocześniejsze technologie w celu ich przeniesienia do modeli produkcyjnych, RN22e odgrywa ważną rolę jako laboratorium na kołach dla przyszłych modeli elektrycznych z rodziny N. Wiedząc, co ekscytuje entuzjastów sportowej jazdy, N opracowuje nowe funkcje, zapewniające pełne emocji wrażenia z jazdy zelektryfikowanymi modelami. RN22e ma funkcję N Sound+, która generuje dźwięk z głośników wewnętrznych i zewnętrznych, zapewniając wrażenia akustyczne w trakcie dynamicznej jazdy. Ponadto funkcja N e-shift integruje wibracje i odczucie zmiany biegów z działaniem N Sound+. Ponieważ jest to mobilne laboratorium, w którym Hyundai N nieustannie będzie testował zaawansowane technologie, również emocjonujące wrażenia z jazdy będą dalej rozwijane w różnych kierunkach, za pośrednictwem RN22e.

Dostosowując opływową sylwetkę typu Streamliner modelu IONIQ 6, koncepcyjny RN22e wykorzysta aerodynamiczne właściwości nowego pojazdu elektrycznego. Aby zmaksymalizować osiągi, Hyundai N dodał elementy inspirowane sportami motorowymi. Dzięki niskiemu prześwitowi i mocno zaakcentowanym nadkolom, Hyundai N uzyskał auto o szerokiej i solidnej postawie. Zachowując design modelu IONIQ 6, dolny zderzak został zaprojektowany tak, aby był sportowy, emanując jednocześnie „niespodziewanym urokiem”. Dzięki tej funkcjonalnej estetyce w RN22e poprawiono chłodzenie i aerodynamikę.

-

-

Mierzący 4915 mm długości, 2023 mm szerokości i 1479 mm wysokości przy rozstawie osi 2950 mm, RN22e będzie nadal rozwijał się dzięki doświadczeniu marki w sportach motorowych, aby Hyundai mógł ulepszać swoje zaawansowane technologie, aby następnie wprowadzić masowo produkowany elektryczny model N, wykorzystujący potencjał platformy E -GMP.


Specyfikacja RN22e:

  • Wymiary (Dł. / Szer. / Wys. / Rozstaw osi (㎜)): 4,915 / 2,023 / 1,479 / 2,950
  • Silnik
    Moc maksymalna (kW/KM): 430 / 585 (łącznie)
    Maksymalny moment obrotowy (Nm): 740 (łącznie)
  • Akumulator
    Pojemność (kWh): 77.4, Możliwość szybkiego ładowania 400-V / 800-V
    Czas ładowania: Poniżej 18 min (10 → 80%)
  • Osiągi
    Prędkość maksymalna: Ponad 250 km/h

-

___
źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Hyundai

Hyundai dopłaty do elektryków dla firm
Hyundai dopłaty do elektryków dla firm

HYUNDAI dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę, w ramach programu MÓJ ELEKTRYK

Nowy Hyundai INSTER
Nowy Hyundai INSTER

HYUNDAI | INSTER staje na wysokości zadania, prezentując zaawansowane technologie w segmencie samochodów miejskich

Nowy Hyundai SANTA FE - najważniejsze informacje
Nowy Hyundai SANTA FE - najważniejsze informacje

HYUNDAI | SANTA FE właśnie debiutuje jego piąta odsłona, kryjąca się za oznaczeniem wewnętrznym MX5. Ma wszystkie atuty, by przekonać do siebie kolejne tysiące klientów. Oto najważniejsze informacje na temat tego auta.

Najnowsze oferty

Hyundai Santa Fe Platninum HEV 1-6T-GDI 6AT 4WD MY25 + pakiet  SUN + TECH
  • Model: Santa Fe
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 1300 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai i30 Wagon N-Line Luxury  1.5 T-GDi 140KM 7DCT Cypress Green Pearl
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 5 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Hyundai i30 1.5 TGDI 48V 140KM 7DCT N-LINE LUXURY Od ręki!!!
  • Model: i30
  • Typ nadwozia: Kombi
  • Przebieg: 10 km
  • Skrzynia biegów: Dwusprzęgłowa
  • Rodzaj paliwa: Hybryda
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony