-
Wykorzystując włókna węglowe w masce (-7,2 kg), bocznych progach (-499 gramów każdy), przednim splitterze (+240 gramów funkcja aerodynamiczna i dobry wygląd), tylnym dyfuzorze (-386 gramów), a także lżejsze przednie kubełkowe fotele Sabelt z plecami z CFRP (-7,5 kg każdy), udało się znacząco zredukować wagę tych elementów. Siedzenia Sabelt zapewniają również kierowcy i pasażerowi z przodu doskonałe trzymanie boczne, także lepszą pozycję do sportowej jazdy.
Moc samochodu wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm podobnie jak i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.
-
ZOPTYMALIZOWANA DYNAMIKA
"Układ kierowniczy i zawieszenie w i30 N Project C są uważane za benchmark dla najbardziej entuzjastycznych kierowców i30 N. Project C odnosi się w szczególności do toru Area C w centrum badawczo rozwojowym Namyang. Samochód w równym stopniu rozwijano w Nürburgring Hyundai Technical Center w Meuspath" - mówi Alexander EichlerKierownik Działu Testów i Rozwoju Pojazdów Sportowych Hyundai Motor Europe Technical Center.
Dzięki zastosowanie krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N Project C ma mniejszy o 6 mm prześwit, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
-