ZAPOWIEDŹ NOWEJ HONDY CR-V 2018
Już za kilka dni podczas IAA Frankfurt 2017 Honda zaprezentuje najnowszą generację modelu CR-V po raz pierwszy występującą także z napędem hybrydowym. W konstrukcji auta wykorzystano układ i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), który składa się z jednostki elektrycznej, czterocylindrowego silnika benzynowego i-VTEC o pojemności skokowej dwóch litrów pracującego w cyklu Atkinsona, a także osobnego generatora prądu. System hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.
HONDA CR-V 2018 HYBRID PROTOTYPE
System i-MMD kontroluje zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (hybrydowy) lub Engine Drive (tryb silnika spalinowego). Wszystko dzieje się automatycznie - kierowca nie musi niczego ustawiać, ani przełączać.
W trybie elektrycznym do napędu wykorzystywane są jedynie akumulatory. W trybie hybrydowym energia wytwarzana przez silnik benzynowy trafia do generatora, a następnie w postaci prądu zasila silnik elektryczny. Nadmiar energii przekazywany jest do ładowania akumulatora. W trybie Engine Drive koła są napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, a jednostka elektryczna dołącza się niejako "na żądanie" (zwiększa zakres mocy przykładowo podczas przyspieszania).
WERSJA HYBRYDOWA ORAZ BENZYNOWA, BEZ DIESLA
Nowa Honda CR-V będzie dostępna albo jako hybryda, albo z silnikiem benzynowym 1.5 VTEC z 6-biegową, manualną skrzynią lub przekładnią bezstopniową CVT. W ofercie nie znajdzie się żaden silnik Diesla. Honda CR-V znajdzie się w sprzedaży w 2018 roku.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
Zachęcamy do subskybcji oraz śledzenia najnowszych wiadomości na naszym profilu Facebook, Twitter oraz Instagram.
ZOBACZ TAKŻE:
1) HONDA JAZZ PO FACELIFTINGU
2) SESJA ZDJĘCIOWA CIVIC TYPE-R W WALII
źródło: Honda / Samar.pl