Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka (eSP) SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej 109 cm3, waży zaledwie 22 kg, jest wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną jak na taki pojazd moc 9 KM (6,4 kW) osiąganą przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 9,0 Nm – przy 5 750 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 47 x 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10:1.
Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 1,9 l/100km (tryb WMTC), zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala na przejechanie ponad 255 kilometrów. Dzięki dodaniu czujnika O2 i modyfikacjom modułu sterujacego ECU, model Vision 110 na rok 2025 jest zgodny z normą Euro5+.
Rozwiązania techniczne zapewniające obniżenie strat tarcia, jak dwustronne paski zębate, zastosowano w całej architekturze silnika, podnosząc jego wydajność. Elektronicznie sterowany, bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Obracając wał korbowy bezpośrednio, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.
System Auto Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec. Obrócenie manetki przepustnicy natychmiast uruchamia ponownie silnik. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu, dzięki rozrusznikowi ACG oraz systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pierwotnej pozycji przed suwem ssania, a także dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem.