HONDA | już od ponad 14 lat, Vision 110, skuter Hondy do codziennego użytku, niezmiennie oferuje wysoką jakość wykonania i fantastyczny stosunek jakości do ceny
Honda Super Cub C125 NA ROK 2025
Pierwszy Super Cub C100 miał premierę w 1958 roku, w 10 rocznicę istnienia Hondy. Stworzony przez Soichiro Hondę i jego wieloletniego partnera biznesowego Takeo Fujisawę, miał prosty cel: „dawać właścicielom radość, wynikającą z użyteczności w życiu codziennym”.
Prawie 60 lat później, w 2017 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub, ugruntowując status modelu jako najpopularniejszego pojazdu silnikowego na świecie. W ciągu tych lat proste atrybuty Super Cub’ów – unikatowy styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody. Osiągnięto cel, jaki postawili Soichiro i Takeo – dać ludziom mobilność i sprawić, by z tej mobilności korzystali.
Aż do końca 2018 roku motocykle serii Super Cub nowszych generacji były dostępne tylko w Japonii, gdzie były popularne jako pojazdy użytkowe, m.in. na służbie japońskiej poczty, cieszyły się też popularnością w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie znalazły zastosowanie jako prywatny środek transportu w gospodarstwach domowych. Honda, świadoma potrzeb motocyklistów z europejskich miast, z różnych grup wiekowych, szukających solidnych maszyn, inspirowanych modą retro, przekonujących autentycznym stylem – zaprezentowała w roku 2018 motocykl Super Cub C125, nowoczesną kontynuację legendarnej maszyny, otwierającą kolejny rozdział w długiej historii modelu.
Model Super Cub C125 na rok 2022, przeznaczony na rynek europejski, otrzymał dalsze modyfikacje. Ponadczasowy wygląd pozostał niezmieniony, ale zupełnie nowy silnik zgodny z normą EURO5 i szereg ulepszeń pchnęły go do przodu, tak jak chcieli tego Soichiro i Takeo. W modelu na rok 2025 – poza zgodnością z normą EURO5+ – nie wprowadzono zmian mechanicznych, natomiast jego nowy, wzorowany na oryginale, dwukolorowy schemat malowania podkreśla styl retro
Honda Super Cub C125 - opis modelu
Chłodzony powietrzem silnik SOHC z czujnikiem OBD2-2, ulepszonym katalizatorem i zmienionymi ustawieniami ECU, spełnia normę EURO5+. Został zaprojektowany tak, aby zapewniać płynną, użyteczną moc i imponująco niskie zużycie paliwa wynoszące 1,5 l/100 km (tryb WMTC). 4-biegowa skrzynia biegów napędzana jest przez sprzęgło odśrodkowe.
Klasyczny styl Cuba – praktyczny i łatwy w obsłudze – pozostał niezmieniony, ze standardowym siedzeniem pasażera i podnóżkami. Sztywność sprężyn przedniego i tylnego zawieszenia została ustawiona tak, aby zapewnić płynną jazdę na nierównych ulicach miasta. W ramach nowej oferty akcesoriów znalazły się gniazdo USB i podgrzewane manetki.
25YM Super Cub C125 będzie dostępny w jedynym, ekskluzywnym schemacie kolorystycznym:
• Pearl Bosphorus Blue i Pearl Sugarcane Beige
Honda Super Cub C125 - silnik
Wydajny i trwały, chłodzony powietrzem silnik Super Cub 125 o pojemności 124 cm3 łączy w sobie dolną część (z przeprojektowaną skrzynią korbową) obecnego na rynku japońskim modelu C110 wyposażonego w dwuzaworową głowicę cylindra SOHC, z głowicą z najnowszego silnika modelu MSX Grom. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50 x 63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Moc maksymalna 9,8 KM (7,2 kW), wzrost o 0,1 kW, osiągana jest przy 7 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,4 Nm przy 6 250 obr./min.
Airbox o bardziej wyrównanym przepływie powietrza przekonstruowano tak, by pasował do nowego silnika. Jest mniejszy, niż poprzednio, ale w połączeniu z nowym kanałem powietrznym i nowym położeniem wtryskiwaczy pozwala na uzyskanie przyjaźniejszej charakterystyki silnika.
Strumień powietrza, przepływający przez airbox połączony z wtryskiwaczem, poprawia właściwości jezdne. Wygląd zewnętrzny tłumika stanowi jeden z wielu elementów „mitologii” Super Cuba. Znajduje się w nim pojedynczy, ulepszony katalizator. Nowe ustawienia ECU i dodanie czujnika OBD2-2 zapewniają zgodność z normą EURO5+.
Skrzynia biegów jest 4-biegowa (z biegiem jałowym na dole) i zgodnie z tradycją Super Cub, zmiany biegów odbywają się z pomocą automatycznego sprzęgła odśrodkowego, bez potrzeby stosowania dźwigni sprzęgła. Podczas postoju kierowca po prostu wybiera bieg za pomocą lewej dźwigni nożnej, a gdy otwiera przepustnicę, sprzęgło wykonuje swoją pracę automatycznie i robi tak przy każdej zmianie przełożenia, w górę lub w dół. Przełożenie końcowe wynosi 2,50, z zębatką przednią 14T i zębatką tylną 35T. Przekładnia główna o zębach skośnych redukuje hałasy mechaniczne, podczas gdy generator prądu przemiennego (ACG) dostarcza energię elektryczną do układu.
Silnik Super Cub C125 niezwykle oszczędnie gospodaruje paliwem, zużywając 1,5 l/100km (tryb WMTC), co pozwala na przejechanie około 250 km po zatankowaniu do pełna zbiornika o pojemności 3,7 litra.
Honda Super Cub C125 - stylistyka i wyposażenie
Ponadczasowa, sugestywna stylizacja Super Cub 125, rozpoznawalnego natychmiast po osłonach nóg, z całkowicie schowanymi częściami mechanicznymi, pozostaje niezmieniona. Jest to konstrukcja, którą tworzono mając na myśli jedno słowo: „uniwersalność”. Innymi słowy, taki pojazd musi być łatwy w użyciu dla niemal wszystkich. Kluczową częścią tej filozofii jest wyciągnięta do przodu sylwetka w kształcie litery "S", która biegnie od obniżenia ramy przed siedzeniem w kierunku tylnego błotnika, ułatwiając wsiadanie i zsiadanie. Nowością w modelu roku 2022 jest dodanie siedzenia i podnóżków dla pasażera do listy wyposażenia standardowego.
Inną natychmiast rozpoznawalną cechą Super Cub jest układ „unit”, który łączy oddzielne elementy (widelec, kierownicę i osłony nóg) w jedną spójną całość. W oryginalnym modelu sprzed ponad 60 lat kierownica o kształcie przypominającym rozpostarte ptasie skrzydła stała się magnesem przyciągającym klientów, a współczesny model Super Cub C125 z kutą, zwężającą się stożkowo kierownicą, opakowaną w przestrzenną, gustownie wystylizowaną epoksydową obudowę zawierającą przełączniki i wskaźniki, wyraźnie nawiązuje do oryginału.
Manetki są umieszczone w naturalnej, łatwej do trzymania pozycji i skłaniają do zajęcia wyprostowanej pozycji za kierownicą, co zapewnia doskonałą orientację i widoczność we wszystkich kierunkach. W siedzisku zastosowano grubą piankę uretanową o wysokiej gęstości, która zwiększa komfort jazdy. Z przodu siedzenie zwęża się, co ułatwia wygodny kontakt stóp z podłożem.
Wszystkie elementy oświetlenia zostały wykonane w nowoczesnej technice LED, a instrumenty z dwoma zegarami oddzielonymi podwójnymi chromowanymi pierścieniami, uzupełniają ogólny zamysł projektu. Zewnętrzny pierścień tworzą: analogowy prędkościomierz ze wskazówką i kontrolki ostrzegawcze, w wewnętrznym umieszczono dyskretny, cyfrowy wyświetlacz.
Nowoczesnym elementem wyposażenia jest bezkluczykowy system Honda Smart Key, który steruje również immobilizerem jako dodatkowym zabezpieczeniem przed kradzieżą i jest wyposażony w funkcję "odpowiedz", dzięki której kierunkowskazy będą migać po naciśnięciu przycisku na pilocie, co ułatwi odnalezienie pojazdu na zatłoczonym parkingu.
Ukłonem w stronę protoplastów serii i historii Hondy jest klasyczne, trójwymiarowe logo, klasyczne skrzydełko na breloku kluczyka Smart Key.
Honda Super Cub C125 - podwozie
Przyjemność i łatwość prowadzenia zawsze były mocnymi stronami motocykli Super Cub. W tym właśnie celu sztywność rurowej stalowej ramy starannie dopracowano w rejonie główki ramy, a także pomiędzy punktami mocowania silnika, by lepiej wykorzystać osiągi silnika 124 cm3. Przeprojektowana skrzynia korbowa silnika otrzymała nowe wsporniki mocujące ją do ramy. Zarówno kierownica jak i siedzenie są zamontowane na gumowych podkładkach, także w podnóżkach zastosowano gumowe wstawki.
Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą odpowiednio 26,5° i 71 mm, przy rozstawie osi kół wynoszącym 1245 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 110 kg. Widelec teleskopowy o skoku 100 mm wyposażono w nowe sprężyny, poprawiające kontrolę nad pojazdem. Podwójne tylne amortyzatory (malowane w kolorze motocykla) również korzystają z nowych sprężyn, co zapewnia płynniejszą jazdę na wyboistych drogach, a eleganckie 17-calowe aluminiowe, odlewane ciśnieniowo koła (z obręczami i szprychami obrabianymi mechanicznie) dodają stabilności i precyzji prowadzenia.
Motocykl wyjeżdża z fabryki na oponach bezdętkowych w rozmiarze 70/90-17 z przodu i 80/90-17 z tyłu.Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm współpracuje z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym, tylną oś wyhamowuje bęben o średnicy 110 mm.
Honda Super Cub C125 - akcesoria
Dostępne są przydatne, oryginalne akcesoria Hondy, ułatwiające codzienne użytkowanie modelu Super Cub. Podgrzewane manetki gwarantują komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych, a gniazdo USB umożliwia ładowanie urządzeń mobilnych.
Honda Super Cub C125 - dane techniczne
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony powietrzem, SOHC, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa |
124 cm3 |
Średnica x skok tłoka |
50 x 63,1 mm |
Stopień sprężania |
10,0:1 |
Moc maksymalna |
9,8 KM (7,2 kW) przy 7 500 obr./min. |
Maks. moment obrotowy |
10,4 kW przy 6 250 obr./min. |
Poziom hałasu stacjonarnego (dB) |
80 dB |
Prędkość maksymalna |
95 km/h |
Pojemność układu smarowania |
1,1 litra |
Rozrusznik |
Elektryczny |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
3,7 litra |
Emisja CO2 (WMTC) |
35 g/km |
Zużycie paliwa |
1,5 l/100 km (wg cyklu pomiarowego WMTC) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Typ akumulatora |
AGM |
Pojemność akumulatora |
12 V - 3,5 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre, wielopłytkowe, automatyczne sprzęgło odśrodkowe |
Typ skrzyni biegów |
4-biegowa |
RAMA |
|
Typ |
Rama stalowa typu backbone |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
1 915 x 720 x 1 000 mm |
Rozstaw osi |
1 245 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
26.5° |
Wyprzedzenie |
71 mm |
Wysokość siedziska |
780 mm |
Prześwit |
125 mm |
Masa własna |
111 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przód |
Widelec teleskopowy, skok 90 mm |
Tył |
Podwójny amortyzator, skok 92 mm |
KOŁA |
|
Przód |
17M/C X MT1.85, odlew aluminiowy |
Tył |
17M/C X MT1.85, odlew aluminiowy |
Opona przednia |
70/90-17M/C 38P |
Opona tylna |
80/90-17M/C 50P |
HAMULCE |
|
Typ układu ABS |
Jednokanałowy ABS |
Przód |
Zacisk jednotłoczkowy. Pojedyncza tarcza 220 mm |
Tył |
Hamulec bębnowy 110 mm |
OŚWIETLENIE |
|
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
Dodatkowe udogodnienia |
SMART Key |
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
Czytaj więcej o marce Honda
Najnowsze oferty
- Model: CB
- Przebieg: 2 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2024
- Model: CRF
- Przebieg: 5 km
- Napęd: Łańcuch
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rok produkcji: 2024
Odwiedź nasze salony

Honda Motocykle
