HONDA NX500 2024

Nazwy z anagramem NX mają w Hondzie długą historię, a jednocylindrowy model NX650 Dominator, który zadebiutował pod koniec lat 80., będący unikatowym połączeniem stylu szosowego i off-roadowego - jest mile wspominany w całej Europie.

NX oznacza "New X-over" (nowy crossover), czyli dokładnie to, czym jest NX500. Zapewnia dobrą zabawę zarówno na krętej drodze jak i na szutrowym szlaku i daje możliwość pokonywania długich dystansów. Wszechstronność modelu podkreślono stylistyką Adventure. Zastosowano w nim lżejsze koła, a ustawienia zawieszenia z przodu i z tyłu zostały zmodyfikowane pod kątem poprawy jakości jazdy.  

Dwucylindrowy silnik o mocy przystosowanej do potrzeb kierowców posiadających prawo jazdy A2, wyposażono w sprzęgło antyhoppingowe i system Honda Selectable Torque Control (HSTC), a w celu poprawy przyspieszeń zaktualizowano też oprogramowanie ECU.

NX500 na rok modelowy 2024 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:
Grand Prix Red
Matowy Gunpowder Black Metallic
Pearl Horizon White  


Wyposażenie i stylistyka

Zaprojektowany zgodnie z motywem "Daily Crossover", NX500 prezentuje się doskonale, gdziekolwiek się pojawi – w mieście, na krętej drodze, autostradzie czy szutrowej ścieżce. Jest to efekt połączenia użyteczności motocykla typu Adventure z imponującą, masywną sylwetką.

Nowa konstrukcja reflektora LED pozwoliła na zachowanie jasności oświetlenia na wprost, jednak zapewnia szerszy kąt świecenia, poprawiając widoczność podczas jazdy nocnej, szczególnie po krętych drogach. W podobnym stylu zaprojektowano nowe tylne światła diodowe. Całe oświetlenie wykonano w technice LED.

Rozwiązaniem z kategorii Premium, zapożyczonym z modelu XL750 Transalp, jest zastosowanie dodatkowego ochronnego szkła na wyświetlaczu nowego, 5-calowego, pełnokolorowego ekranu TFT, celem poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Grafikę wyświetlacza można dostosować do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty), ekran zapewnia też łączność z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android za pomocą technologii Honda RoadSync.

Ta nowa funkcja, wraz z łatwiejszym w obsłudze, podświetlanym 4-pozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia prostą nawigację – zakręt po zakręcie – za pośrednictwem ekranu, a także opcję prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki przy użyciu zestawu słuchawkowego w kasku, połączonego przez Bluetooth. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z NX500 i można ruszać w drogę.

Wąski profil siedziska pozwala na swobodne podparcie stóp na nawierzchni. Kąt skrętu kierownicy - od pozycji centralnej do maksymalnego skrętu – wynosi 38°, co ułatwia manewrowanie.

Stożkowa stalowa kierownica w spiżowym kolorze poprawia kontrolę nad maszyną. Wysokość siedzenia wynosi 830 mm, a pozycja kierowcy jest naturalnie wyprostowana, co zapewnia doskonałą widoczność i wygodę. Ogólne wymiary to 2165 mm x 830 mm x 1415 mm, z prześwitem 180 mm.

Zbiornik paliwa mieści 17,7 litra łącznie z rezerwą, co – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa wynoszącemu 3,6 l/100 km (27,8 km/l) w cyklu testowym WMTC – zapewnia zasięg ponad 480 km.


Podwozie

Niezmieniona w modelu na rok 2024 rama główna ze stalowych rur o średnicy 35 mm jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością, dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy minimalizuje też przenoszone na nią drgania.

Rozstaw osi wynosi 1445 mm, z pochyleniem główki ramy 27,5° i wyprzedzeniem 108 mm. Rozkład masy na przód i tył wynosi 48,7%/51,3%. Masa własna motocykla to 196 kg – o 3 kg mniej niż modelu CB500X.

W modelu zastosowano przedni widelec USD Showa Big Piston z goleniami o średnicy 41 mm, z rozdzielonymi funkcjami - tłumieniem dobicia i odbicia (SFF-BP) w jednym oraz regulacją napięcia wstępnego sprężyny w drugim. Amortyzator z separacją tłumienia w jednej rurze widelca i mechanizmem sprężynowym w drugiej, zapewnia zarówno wysoką skuteczność reakcji motocykla na zmiany nawierzchni, jak i jakość jazdy. Przednie zawieszenie ze skokiem osi 135 mm (150 mm z uwzględnieniem ugięcia poduszki) otrzymało nowe ustawienia sprężyny i tłumienia, aby poprawić reakcję i wyczucie zarówno podczas jazdy drogowej, jak i terenowej.

Jednorurowy tylny amortyzator zapewniający skok osi 135 mm (ugięcie poduszki 60 mm) z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego, otrzymał nowe ustawienia dobrane pod kątem charakterystyki przedniego zawieszenia, a tłok o dużej średnicy zapewnia doskonałą kontrolę temperatury. Wykonany ze stali o grubości 2 mm wahacz z wydrążoną poprzeczką jest sztywny obrotowo i elastyczny przy działaniu sił bocznych, co poprawia prowadzenie motocykla.

Nowe koła wykonane ze stopu aluminium. Zmiana z konwencjonalnej konstrukcji składającej się z 7 ramion w kształcie litery Y na konstrukcję 5-ramienną, również z ramionami w kształcie litery Y, pozwala zaoszczędzić 800 g na masie koła przedniego i 700 g z tyłu. Taka redukcja masy nieresorowanej idzie w parze ze zmienionymi ustawieniami zawieszenia, skutkując poprawą prowadzenia i wyczucia motocykla w każdej możliwej sytuacji. Na 19-calową obręcz z przodu i 17-calową obręcz z tyłu założono opony z terenowym bieżnikiem o rozmiarach odpowiednio 110/80-R19 i 160/60-R17.

Podwójne tarcze przednie o średnicy 296 mm są hamowane przez dwutłoczkowe zaciski Nissin z mocowaniem osiowym, tylna tarcza 240 mm współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym.


Silnik

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2, silnik modelu NX500 to chłodzona cieczą, dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa o pojemności 471 cm3, zapewniająca dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i wydajnością. Gwarantuje przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcając się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. Jego osiągi i charakter przeczą jego umiarkowanej pojemności skokowej – moc maksymalna 48 KM (35 kW) pojawia się przy 8 600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 6 500 obr/min.

Dodatkowym atutem służącym spokojowi ducha kierowcy jest HSTC – system regulacji momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control), którego zadaniem jest kontrolowanie przyczepności tylnego koła. System kontroluje różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, wykrywa stopień uślizgu tylnego koła, a następnie steruje wtryskiem paliwa, aby płynnie zmniejszyć moment obrotowy. System HSTC może zostać całkowicie wyłączony.

Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic. Optymalizacja kąta wyprzedzenia zapłonu i składu mieszanki paliwowo-powietrznej oznacza mocniejsze przyspieszenia już od niskich obrotów silnika, liniowe dostarczanie mocy i precyzyjne wyczucie działania przepustnicy. Tłumik wydechu ma podwójne rury wylotowe, które nadają każdemu impulsowi sportowy charakter i ostry świst przy wysokich obrotach.

Średnica cylindra i skok tłoka nadal wynoszą odpowiednio 67 mm i 66,8 mm, a stopień sprężania wynosi 10,7:1. Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Oba koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty dzięki zmniejszonej bezwładności.

Silnik, działając jako element przenoszący naprężenia, uzupełnia sztywność ramy dzięki czterem mocowaniom głowicy cylindrów do ramy. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia.

Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zużycie. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych – 21,5 mm. Kształt tłoka został zaprojektowany z myślą o redukowaniu hałasu pracy tłoka przy wysokich obrotach. Tarcie jest niższe dzięki prążkom na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder.

„Trójkątne” proporcje wału korbowego, wałka głównego i wałka zdawczego są zwarte. W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewanych, cienkościennych tulei, których konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przejeżdżaniu zakrętów i przy hamowaniu. Pojemność układu smarowania wynosi 3,2 l.

Sześciobiegowa skrzynia biegów, zapewniająca błyskawiczną zmianę przełożeń, współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym, które zapobiega szarpnięciom tylnego koła przy silnym hamowaniu i redukcjach biegów.


Akcesoria

Elementy z oferty oryginalnych akcesoriów Hondy przeznaczone do modelu NX500, dostępne są zarówno osobno, jak i w pakietach gotowych do mocowania bezpośrednio do motocykla, wszystko z oficjalną gwarancją Hondy.

Pakiet Adventure Z myślą o trudach jazdy po bezdrożach, opracowano pakiet Adventure podkreślający wygląd terenowego motocykla, zapewniając jednocześnie dodatkowy komfort i ochronę. Światła przeciwmgielne poprawiające widoczność w złych warunkach pogodowych są zamontowane na chroniącym motocykl przednim bocznym orurowaniu wykończonym w kolorze czarnym. Osłony nadgarstków chronią dłonie przed zimnem i przelatującymi kamieniami, a przyciemniana szyba i paski na koła wzmacniają stylowy wygląd. Naklejka na zbiornik chroni lakier przed uszkodzeniami spowodowanymi przez zamek błyskawiczny.
Pakiet Travel Zestaw dwóch półsztywnych plastikowych sakw o pojemności 16,5 l z systemem łatwego montażu w połączeniu z 22-litrową torbą mocowaną na tylnym siedzeniu ułatwia przygotowania do dłuższych podróży.
Pakiet Urban Do codziennej jazdy w mieście i poza nim idealnie nadaje się 38-litrowy Top Box oferujący dużo miejsca na bagaże, oparcie dla pasażera oraz poręczną torbę wewnętrzną. Podpórka centralna ułatwia obsługę łańcucha i zapewnia bezpieczne parkowanie na nierównym podłożu
Pakiet Comfort Dodatkową dawkę komfortu i praktyczności zapewniają podgrzewane manetki chroniące przed zimnem, oferując 5 poziomów ogrzewania i funkcję pamięci z informacją wyświetlaną na ekranie TFT. Owiewki pozwalają utrzymać zawirowania powietrza z dala od dolnych części ciała motocyklisty. Gniazdo ACC ulokowano pod siedzeniem, a torba na zbiornik o pojemności 3 l pozwala na wygodny przewóz drobiazgów dzięki przezroczystej kieszeni na smartfona i pokrowcowi przeciwdeszczowemu.

Wszystkie akcesoria znajdujące się w pakietach można również zakupić indywidualnie.


Dane techniczne

SILNIK  
Typ Rzędowy, dwucylindrowy, 4-suwowy DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Średnica cylindra i skok tłoka 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7: 1
Moc maksymalna 48 KM (35 kW) przy 8 600 obr./min
Maks. moment obrotowy 43 Nm przy 6 500 obr./min
Poziom hałasu Lurban 74.0dB Lwot 77.0dB
Pojemność układu smarowania 3,2 l
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Zbiornik paliwa 17,5 l (z rezerwą)
Emisja CO2 wg WMTC 82 g/km
Zużycie paliwa (cykl WMTC) 3,6 l/100km / 27,8 km/l (tryb WMTC)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Pojemność akumulatora 12 V 7,4 Ah
Prąd alternatora (ACG) 25 A przy 2 000 obr./min
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie główne Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa zamknięta (diament)
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2165 mm x 830 mm x 1415 mm
Rozstaw osi 1445 milimetr
Kąt pochylenia główki ramy 27,5°
Wyprzedzenie 108 milimetr
Wysokość siedziska 830 milimetr
Prześwit 180 milimetr
Masa własna 196 kg
Kąt zawracania 2,4 mln
ZAWIESZENIE  
Przednie Widelec Showa SFF-BP USD 41 mm
Tył System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, wahacz stalowy o drążonym przekroju
KOŁA  
Przednie Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Tył Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Obręcz przednia 19M/C X MT2,5
Obręcz tylna 17M/C X MT4,5
Opona przednia 110/80R19M/C59H
Opona tylna 160/60R17M/C69H
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy
Przednie Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez dwutłoczkowe zaciski Nissin z mocowaniem osiowym
Tył Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników Ekran LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem z wykresem słupkowym, podwójnym licznikiem dziennym, wskaźnikiem poziomu paliwa i zużycia paliwa, zegarem, temperaturą cieczy chłodzącej, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem sugestii zmiany biegu na wyższy
Reflektor LED
Światła tylne LED
System zabezpieczeń System alarmowy HISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenie Sygnalizacja hamowania awaryjnego (ESS) i aplikacja Honda RoadSync


Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie. # Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania w cyklu WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.



Źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.  

Czytaj więcej o marce Honda

Jak przygotować motocykl do wyprawy?
Jak przygotować motocykl do wyprawy?

PORADNIK | Początek sezonu to czas planowania pierwszych dłuższych wycieczek przez miłośników jednośladów. Jeśli zaliczasz się do nich, musisz mieć świadomość tego, że przed wyruszeniem w dalszą trasę powinieneś wykonać przegląd swojego pojazdu i zająć się jego konserwacją.

Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025
Honda MSX125 Grom na rok modelowy 2025

HONDA MOTOZmodernizowany model MSX125 Grom 2025 jest gotowy do wejścia na rynek europejski z przeprojektowanym nadwoziem i nowymi opcjami kolorystycznymi. 

Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet
Tak wyglądał Honda MotoDay'24 w Grupie Gezet

HONDA MOTO | To było prawdziwe święto dla miłośników motocykli, które przyciągnęło do Zielonej Góry tłumy pasjonatów jednośladów. Pierwsza edycja Honda Motoday’24 zorganizowana przez Grupę Gezet przeszła do historii. Wydarzenie było pierwszym szkoleniem motocyklowym, organizowane przez salony Hondy Grupy Gezet. W weekend 29-30 czerwca miłośnicy motocykli mieli okazję doskonalić swoje umiejętności pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Jazdy MotoKenner z Wrocławia.

Najnowsze oferty

Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023
Honda SH 125i ABS, Nowy
Honda SH 125i ABS, Nowy
Dodaj do schowka
  • Model: SH
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024
Honda EM1 e - skuter elektryczny
  • Model: EM1
  • Przebieg: 200 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Elektryczny
  • Rok produkcji: 2023

Odwiedź nasze salony