Honda Forza 350 na rok 2026 w Polsce

Rodzina pojazdów Forza od dawna stanowi mocną kartę w ofercie jednośladów Hondy. Historia skutera średniej pojemności z segmentu premium sięga 2000 roku: pierwszy model wyznaczył wzorzec, oferujący dynamiczną jazdę, mnóstwo miejsca w schowkach i innowacyjny zintegrowany system hamulcowy. Skuter został dobrze przyjęty w całej Europie, klienci docenili jego uniwersalność sprawdzającą się w codziennym życiu.

Forza 300 stale ewoluowała, zachowując tradycyjne połączenie sportowego ducha i charakteru GT, a jej twórcy dążyli do przekraczania oczekiwań potencjalnych klientów przy każdej aktualizacji. W roczniku modelowym 2004 skuter zyskał sterowaną elektronicznie przekładnię CVT (Continually Variable Transmission) S MATIC, inteligentny kluczyk przeciwkradzieżowy, wysokowydajny wtrysk paliwa PGM-FI oraz miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski pod siedzeniem.

W roczniku 2005 dodano system ABS, a w 2008 luksusowe akcenty, takie jak pakiet audio i głośniki oraz zmodernizowaną przekładnię S MATIC (z sekwencyjnym trybem automatycznej zmiany biegów) i zintegrowany system hamulcowy Combined ABS. W roczniku modelowym 2016 Forza 300 przeszła kolejny etap zmian – zaproponowano nowe wzornictwo „sit-in” i na tyle dużo miejsca, by przewozić dwie osoby w pełnym komforcie, nawet przy dużych autostradowych prędkościach.

W modelu na 2018 rok zaprezentowano radykalnie zmienioną Forzę 300 – lżejszą, mniejszą, ostrzejszą i bardziej sportową – podążającą szlakiem wytyczonym przez mniejszy model Forza 125, przy zachowaniu wszystkich najlepszych cech jej charakteru "GT". Na sezon 2021 przygotowano kolejny ważny krok – model Forza 350. Szybsza, jeszcze bardziej użyteczna Forza 350, wyposażona w nowoczesne technologie, wyznacza do dziś atrakcyjny punkt odniesienia.

Model Forza 350 na rok 2025 otrzymał praktyczne udoskonaleni, mające na celu zwiększenie satysfakcji z jego codziennej eksploatacji. Model na rok 2026 otrzyma nowe opcje kolorystyczne, dzięki którym ten średniej wielkości skuter – produkowany w fabryce Honda Italia Industriale w Atessie – pozostanie atrakcyjna ofertą.





Opis modelu

Elegancka, stylowa Forza 350 z aerodynamicznym nadwoziem, dysponująca elektrycznie ustawianą szybą, emanuje urokiem klasy premium, którego dodaje górna, warstwowa owiewka oraz moduł oświetlenia ze wszystkim, co go otacza. Smukły przód charakteryzuje się wyrazistymi liniami i załamaniami, które nadają mu zdradzający jego przeznaczenie, sportowy wygląd. Na stabilne podwozie składają się stalowa rama rurowa, 33-milimetrowy widelec teleskopowy, podwójne tylne amortyzatory oraz różnej wielkości koła – przednie 15-calowe, tylne o rozmiarze 14 cali, co zapewnia zwinne i pewne prowadzenie.

Pięciocalowy ekran TFT oferuje intuicyjną obsługę, czytelność w jasnym świetle i łatwą łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync dzięki intuicyjnemu przełącznikowi znajdującemu się po lewej stronie kierownicy. Gniazdo USB typu C umożliwia ładowanie urządzeń, natomiast podświetlany schowek pod siedzeniem pomieści dwa pełnowymiarowe kaski.

Silnik modelu Forza 350 o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 29 KM2 (21,5 kW) i moment obrotowy 31 Nm. Dysponuje wysoką dynamiką w całym zakresie obrotów, zapewniającą mu doskonałe przyspieszenie i prędkość maksymalną 137 km/h. Nowe ustawienia modułu ECU, zmodyfikowane elementy wewnętrzne katalizatora i tłumika oraz czujnik SO2 zapewniają zgodność z normą Euro 5+.

Forza 350 na rok 2026  w wersji Special Edition będzie dostępna w konfiguracji kolorystycznej: 

  • Pearl Nightstar Black * NOWOŚĆ *

  • Mat Cynos Gray Metallic * NOWOŚĆ *

  • Pearl Cool White * NOWOŚĆ *

  • Mat Carnelian Red Metallic * NOWOŚĆ *

  • Pearl Falcon Gray

 Forza 350 na rok 2026 w wersji Special Edition będzie dostępna w malowaniu Pearl Nightstar Black z czerwoną grafiką i przeszyciami siedzenia.



Wyposażenie i stylistyka   

Linie Forzy 350 zdają się wypływać spod opracowanej w roczniku 2021 przedniej szyby, której położenie można obecnie płynnie regulować przełącznikiem po lewej stronie kierownicy w zakresie 180 mm. Szyba została zaprojektowana tak, by gwarantować ochronę przed wiatrem, kierując przepływ powietrza obok i nad głowy kierowcy, zmniejszając przy tym hałas powodowany przez wiatr. Stabilność i komfort przy większych prędkościach lub na długich dystansach można natychmiast zamienić w większe poczucie swobody podczas miejskich dojazdów, dzięki ustawieniu szyby w niższej pozycji.

Celem podwyższenia komfortu przy większych prędkościach, większy przedni kanał powietrza wprowadza podciśnienie przed kierowcą, redukując naturalny efekt wiatru pchającego kierowcę do tyłu.

Ostre linie Forza 350 stanowią przykład udanego połączenia dobrego stylu i efektywności aerodynamicznej. Dzięki nim skuter wyróżnia się czystą, nowoczesną formą, stwarzając wrażenie sportowej energii i elegancji, pożądanej w segmencie premium.

Dwa pełnowymiarowe kaski mogą być przechowywane pod siedzeniem, można też podzielić schowek na część przeznaczoną na kask i/lub kombinezon przeciwdeszczowy oraz na część mieszczącą torby o rozmiarze A4 – schowek ma też swoje oświetlenie. Kieszeń w wewnętrznej przedniej owiewce jest zamykana na klucz, a jej wnętrze może być zaaranżowane według potrzeb kierowcy, na przykład do przewozu telefonu, czy butelki z napojem. Znalazło się tam również gniazdo USB typu C. Całe oświetlenie wykonano w technice LED.

W 5-calowym pełnokolorowym wyświetlaczu TFT (z przeprojektowanym zewnętrznym wzornictwem) zastosowano tak zwany bonding optyczny, dodatkowe szkło w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym, a ekranem TFT występuje szczelina wypełniona żywicą, co zmniejsza odblaski i poprawia kontrast podświetlenia. Ekran zapewnia też łączność poprzez uaktualniony system Honda RoadSync z systemami operacyjnymi telefonów IOS lub Android.

Funkcja ta, wraz z łatwym w obsłudze, podświetlanym czteropozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, umożliwia nawigację zakręt po zakręcie na ekranie, a także opcję prowadzenia rozmów lub słuchania muzyki za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku. Wystarczy pobrać aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć smartfon z Forza 350 i można ruszać w drogę.

Inteligentny kluczyk Forza 350 oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem schowka, zarządza opcjonalnym, zdejmowanym kufrem górnym o pojemności 45 litrów. Dzięki systemowi Smart Key, kierowca może trzymać kluczyk w kieszeni, a zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy właściciel oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem. Mechanizm uruchamiający umieszczono w tylnej części obudowy, aby zachować wewnętrzną pojemność kufra.

Tylne kierunkowskazy Forzy 350 mają funkcję automatycznego wyłączania sygnału awaryjnego hamowania. Gdy moduł sterujący systemu ABS wykryje nagłe hamowanie, tylne kierunkowskazy zaczynają migać z dużą częstotliwością, ostrzegając kierowców innych pojazdów.



Silnik

Silnik eSP+ osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia.

Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa, o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 29 KM (21,5 kW) przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 137 km/h, a ze startu zatrzymanego Forza 350 pokonuje pierwsze 200 metrów w czasie 10,4 sekundy.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność, przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, który zasila 36-milimetrową przepustnicę. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez prosty kolektor wydechowy, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu zastosowano tłumik wydechu, składający się z dwóch odrębnych komór.

Tarcie wewnętrzne jest redukowane przez przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczną regulację łańcucha rozrządu i zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i pozbawionej drgań jazdy.

Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

Silnik Forza 350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.

W modelach na rok 2025 wprowadzono zmiany w ustawieniach modułu ECU i wewnętrznej strukturze tłumika, a także zmodernizowano katalizator i dodano czujnik SO2, aby zapewnić zgodność z normą Euro 5+. Spalanie wynosi zaledwie 3,3 l/100km (w trybie testowym WMTC), a zbiornik paliwa o pojemności 11,7 l zapewnia zasięg ponad 340 km.





Podwozie

Wytrzymała, a jednocześnie lekka rurowa rama stalowa jest kluczowym elementem skutera, zapewniającym poczucie bezpieczeństwa na drodze. Rozstaw osi wynosi 1510 mm, z pochyleniem główki ramy 26,5° i wyprzedzeniem 89 mm. Chłodnica jest umieszczona przed zbiornikiem paliwa, co zapewnia lepszą wydajność chłodzenia, a akumulator znajduje się pomiędzy zbiornikiem paliwa a schowkiem pod siedzeniem, z korzyścią dla centralizacji masy. Masa pojazdu z płynami to 186 kg.

Wysokość siedzenia wynosi 780 mm, a pozycja kierowcy jest naturalnie wyprostowana, co zapewnia doskonałą widoczność dookoła skutera. Szerokość kierownicy wynosi 754 mm, szerokość z przodu 580 mm, a szerokość z lusterkami 860 mm – kompaktowe wymiary ułatwiają przeciskanie się przez ciasne ulice o dużym natężeniu ruchu.

Sztywnemu widelcowi teleskopowemu z goleniami 33 mm towarzyszą z tyłu dwa amortyzatory z siedmiostopniową regulacją wstępnego obciążenia sprężyn, współpracujące z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

Na aluminiową 15-calową obręcz przedniego koła założono oponę 120/70-15, natomiast 14‑calową obręcz tylnego koła wyposażono w oponę 140/70-14, osiągając w ten sposób maksimum przyczepności i wysoki komfort jazdy. Przednie koło hamuje pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm. Na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, dodano też dwukanałowy system ABS, podnoszący bezpieczeństwo przy hamowaniu na śliskich nawierzchniach.



Akcesoria

Dla Forza 350 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowanych zarówno osobno, jak i w pakietach, pomyślanych pod kątem wygody nabywców:

 

Zestaw akcesoriów Style Pack to stylowa kolekcja, zaprojektowana, by zaakcentować sportowy, a jednocześnie luksusowy wygląd Forzy, zwiększając komfort podróżowania kierowcy i pasażera:

 

  • Komplet paneli podłogi

  • Wygodne siedzenie kierowcy

  • Oparcie pasażera

     

Zestaw Urban Pack, zwiększający funkcjonalność i pewność w codziennych dojazdach do pracy, obejmuje:

 

  • Podgrzewane manetki

  • Syrenkę bezpieczeństwa

 

Dostępne są również:

 

  • Kufer górny otwierany pilotem 45 l

  • Kufer górny o pojemności 35 litrów

  • Torba wewnętrzna do kufra górnego

  • Stelaż kufra górnego



 Dane techniczne

SILNIK

Typ silnika

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, jednocylindrowy SOHC, eSP+

Pojemność skokowa

330 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

77 mm x 70,8 mm

Stopień sprężania

10,5

Maksymalna moc

29 KM (21,5 kW) przy 7500 obr./min

Maks. moment obrotowy

31,5 Nm przy 5250 obr./min

Prędkość maksymalna

137 km/h

Pojemność układu smarowania

1,8 l.

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

11,7 L

Emisja CO2 wg WMTC

79 g/km

Zużycie paliwa

3,4 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rodzaj akumulatora

Bezobsługowy, kwasowy

Pojemność i napięcie akumulatora

12 V 9,1 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Skrzynia bezstopniowa CVT

Przeniesienie napędu

Pasowa (pasek klinowy)

RAMA

Typ ramy

Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2,145 mm x 754 mm x 1,360 mm

Rozstaw osi

1510 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26,5°

Wyprzedzenie

91 mm

Wysokość siedziska

780 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

186 kg

Promień skrętu

2,4 m

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Widelec teleskopowy 33 mm, skok 89 mm

Tylne zawieszenie

Podwójne amortyzatory, skok 115 mm

KOŁA

Koło z przodu

15M/C X MT3.50 Odlew aluminiowy  

Koło z tyłu

14M/C X MT4.00 Odlew aluminiowy  

Opona przednia

120/70-15MC 56P

Opona tylna

140/70-14MC 68P

HAMULCE

Typ układu ABS

Dwukanałowy

Hamulce przednie

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 256 mm

Hamulce tylne

Jednotłoczkowy zacisk Nissin
Pojedyncza tarcza 240 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

Multiinformacyjny wyświetlacz 5-calowy TFT

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja RoadSync

USB

USB typu C

System zabezpieczeń

Inteligentny klucz Smart Key

HSTC

Tak

Wyposażenie dodatkowe

ESS, SMART Key, elektrycznie regulowana szyba przednia

Czytaj więcej o marce Honda

Honda Forza 125 na rok 2026 w Polsce
Honda Forza 125 na rok 2026 w Polsce

skuter sportowy/GT Honda Forza 125 reprezentuje klasę premium jednośladów o małej pojemności.

Honda CMX1100 Rebel na rok 2026 w Polsce
Honda CMX1100 Rebel na rok 2026 w Polsce

Trio cruiserów Honda Rebel o dużej pojemności otrzymało odświeżoną gamę malowań na rok modelowy 2026.

Honda CBR650R na rok 2026 w Polsce
Honda CBR650R na rok 2026 w Polsce

CBR650R na rok 2026 rozwinął własny, nawiązujący do wyścigów, drapieżny styl – od przedniego reflektora, aż po tylne światło.

Najnowsze oferty

Honda NSS FORZA 125 Prawo Jazdy Kat. B, HSTC,  6-cio letnia gwarancja
  • Model: NSS
  • Przebieg: 1 km
  • Napęd: Pas napędowy
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda NSS 750 Forza ABS, HSTC,  6-cio letnia gwarancja dostępna od ręki
  • Model: NSS
  • Przebieg: 5 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2025
Honda Nx 500 abs LED Nowy, 2024 z 6-cio letnią gwarancją
  • Model: Nx
  • Przebieg: 2 km
  • Napęd: Łańcuch
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2024

Odwiedź nasze salony