Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC wytwarza moc maksymalną 27 KM (20,1 kW) przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 26,6 Nm przy 6500 obr./min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 76 x 63 mm, a stopień sprężania, to 10,7:1.
Aby dopasować przekładnię do charakterystyki silnika i zapewnić najefektywniejsze przyspieszenia, dobrano krótkie przełożenia biegów 1-5, natomiast 6 bieg jest na tyle “długi”, by zapewnić spokojną jazdę po autostradzie. Sprzęgło antyhoppingowe, zmniejszające wymagany nacisk na dźwignię, niweluje podskakiwanie tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, co świetnie sprawdza się zarówno na drodze, jak i w terenie.
Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym dozowaniem paliwa z systemu wtryskowego PGM-FI, zwiększa sprawność spalania i poprawia parametry środowiskowe. W silniku zastosowano cylinder o osi przesuniętej względem osi wału korbowego, co zmniejsza straty wynikające z tarcia wewnętrznego, a płaszcz tłoka posiada odpowiednie wykończenie powierzchni z powłoką molibdenową. Wewnętrzna struktura pompy olejowej zapobiega napowietrzaniu tłoczonego oleju. Zastosowano metalowe, wciskane półpanewki łożysk głównych, natomiast w korbowodzie użyto tulei żeliwnej. Wałek wyrównoważający obniża poziom wibracji wytwarzanych przez silnik.
W układzie chłodzenia zastosowano chłodnicę zdolną do odbierania 12,7 kW mocy cieplnej, umieszczoną po lewej stronie motocykla. Układ przeprojektowano w modelu na rok 2025 tak, aby odprowadzał gorące powietrze z dala od kierowcy, zastosowano w nim nowy wentylator chłodnicy, a także nową, większą kratkę z polipropylenu, która ułatwia dopływ powietrza do układu. Przeprojektowana pokrywa boczna również ogranicza przepływ gorącego powietrza wydmuchiwanego przez wentylator.
Silnik spełnia wymagania normy EURO5+, a emisja CO2 (WMTC) wynosi 73 g/km.